Bu araştırmanın amacı 2018 yılı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) Öğretim Programı (4-12.sınıflar) kazanımlarının 21.yüzyıl becerileri açısından incelenmesidir. Araştırmanın modeli olarak durum çalışması desenlerinden değerlendirici durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını 2018 yılı DKAB Öğretim Programı (4-12.sınıflar) kazanımları oluşturmuştur. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ders kazanımlarında öğrenme ve yenilenme becerilerine daha çok yer verildiği; bilgi, medya ve teknoloji becerilerinin ise kazanımlarda daha az temsil edildiği belirlenmiştir. Alt beceriler bakımından ilkokul kademesi DKAB kazanımlarında en fazla yer verilen 21.yüzyıl becerileri iletişim, öğrenmeyi öğrenme; ortaokul kademesinde öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme; lise kademesi DKAB kazanımlarında ise eleştirel düşünme ve öğrenmeyi öğrenme becerilerinin daha fazla temsil edildiği belirlenmiştir. İlkokul kademesi ders kazanımlarında 21.yüzyıl becerilerinin sınırlı olduğu, ortaokul ve lise kademelerinde ders kazanımlarında becerilere daha fazla yer verildiği belirlenmiştir. Her üç kademede öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, iletişim, esneklik ve uyum ile özyönetim becerilerine daha fazla yer verildiği, diğer becerilerin ders kazanımlarında sınırlı olduğu veya yer almadığı belirlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak ders kazanımlarında daha az yer verilen ve DKAB Öğretim Programıyla doğrudan ilişkilendirilebilecek iletişim, işbirliği, karar verme, sosyal ve kültürlerarası beceriler gibi becerileri de yansıtan kazanımlara yer verilmesi önerilmektedir.
Beceri 21.yüzyıl becerileri Din eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı Ders kazanımları
The aim of this study is to examine the objectives of the 2018 Religious Culture and Moral Knowledge (RCMK) Curriculum (grades 4-12) in terms of 21st century skills. The evaluative case study design, one of the case study designs, was used as the research model. The data source of the study consisted of the outcomes of the 2018 RCMK Curriculum (grades 4-12). Content analysis was used to analyse the research data. According to the findings of the research, it was determined that learning and renewal skills were more represented in the course outcomes, while information, media and technology skills were less represented in the outcomes. In terms of sub-skills, communication and learning to learn were the 21st century skills that were most represented in the primary school level RCMK learning outcomes; learning to learn and critical thinking were more represented in the secondary school level; and critical thinking and learning to learn were more represented in the high school level RCMK learning outcomes. It was determined that 21st century skills were limited in the course outcomes at the primary school level, while skills were more represented in the course outcomes at the middle and high school levels. It was determined that learning to learn, critical thinking, communication, flexibility and adaptability and self-management skills were more represented in all three levels, while other skills were limited or not represented in the course outcomes. Based on the findings of the research, it is recommended that the course outcomes should include outcomes that reflect skills such as communication, cooperation, decision-making, social and intercultural skills, which are less common in the course outcomes and which can be directly related to the RCMK Curriculum.
Skills 21st century skills Religious education Religious culture and morals curriculum Course outcomes
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | January 3, 2024 |
Acceptance Date | April 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 17 |
Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.