Book Review
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 682 - 688, 20.10.2018

Abstract

References

  • Anderson, B. (2015). Hayali cemaatler. İstanbul: Metis.
  • Ersanlı, B. (2006). İktidar ve tarih. İstanbul: İletişim.
  • Copeaux, E. (2016). Türk tarih tezinden Türk-İslam sentezine. İstanbul: İletişim.
  • Merey, Z. (2016). Dünyada ve Türkiye’de tarih eğitiminin tarihsel gelişimi. M. Safran (Ed.) Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 29-36). İstanbul: Yeni insan.
  • Şimşek, A., Pamuk, A. (2016). Tarih yazıcılığının dünü, bugünü ve yarını üzerine kısa bir bakış. M. Safran (Ed.). Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 23-28). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T. (2016). Tarih ders kitaplarında kimlik söylemi. İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T., Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.

Yayın Kritiği: TARİH DERS KİTAPLARINDA KİMLİK SÖYLEMİ

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 682 - 688, 20.10.2018

Abstract

Tarih ders kitapları kimlik aktarımının en önemli araçlarındandır. "Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi" adlı kitapta bu konu üzerine incelemelerde bulunulmuştur. 

References

  • Anderson, B. (2015). Hayali cemaatler. İstanbul: Metis.
  • Ersanlı, B. (2006). İktidar ve tarih. İstanbul: İletişim.
  • Copeaux, E. (2016). Türk tarih tezinden Türk-İslam sentezine. İstanbul: İletişim.
  • Merey, Z. (2016). Dünyada ve Türkiye’de tarih eğitiminin tarihsel gelişimi. M. Safran (Ed.) Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 29-36). İstanbul: Yeni insan.
  • Şimşek, A., Pamuk, A. (2016). Tarih yazıcılığının dünü, bugünü ve yarını üzerine kısa bir bakış. M. Safran (Ed.). Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 23-28). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T. (2016). Tarih ders kitaplarında kimlik söylemi. İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T., Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Articles
Authors

Eray Alaca 0000-0002-4886-4700

Publication Date October 20, 2018
Submission Date January 15, 2018
Acceptance Date October 11, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Alaca, E. (2018). Yayın Kritiği: TARİH DERS KİTAPLARINDA KİMLİK SÖYLEMİ. Turkish History Education Journal, 7(2), 682-688.



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT