Research Article
BibTex RIS Cite

RECOGNIZING the LAND STEPPED ON: The LOCAL HISTORY PROJECT of HIGH SCHOOL STUDENTS

Year 2019, Volume: 8 Issue: 2, 450 - 475, 25.10.2019
https://doi.org/10.17497/tuhed.584240

Abstract

The purpose of
the study is to determine as revealing the opinions of the high school students
who were researching the history of the place they were living in about local
history project. The study was designed and conducted according to the action
research pattern. 24 students studying in a high school in Mut district of
Mersin participated in the study. The working group was selected by means of
the convenience sampling method. The data were obtained from the focus group
interviews and unstructured observations of the researcher. The data obtained
were evaluated and interpreted with the content analysis method. The results of
the research show that the local history project enables the students to
recognize the place they live in and develops their communication, research and
historical thinking skills. In addition, the fact that students learned that
Mut had a deep-rooted history helped them to give a higher value to the place
they lived in and to be proud of their district. Lastly, it was determined that
the local history project positively changed the students' perspective on
history and history courses and it was exciting for students to listen to
history from a witness. 

References

  • Avcı-Akçalı, A. (2007). Yerel tarih ve tarih eğitimine katkısı (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Avcı-Akçalı, A. ve Aslan, E. (2012). Tarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem: Sözlü tarih. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), s. 669-688.
  • Avcı-Akçalı, A. (2013). Tarih öğretiminde merkeze bağımlılığın azaltılması yolunda bir çözüm önerisi: Yerel tarih (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Avcı-Akçalı, A. ve Aslan, E. (2016). Tarih öğretiminde yerel tarih kullanımının akademik başarıya ve tarihsel düşünme becerisine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), s. 375-397.
  • Aktekin, S. (2006). Tarih öğretmenlerinin gözüyle tarih derslerinde yerel tarih. Toplumsal Tarih, 149, s. 83-89.
  • Aktekin, S. (2009). Lise öğrencilerinin tarih derslerinde yerel tarih konularının öğretilmesiyle ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 182, s. 331-352.
  • Aktekin, S. (2010). Ortaöğretim Tarih Eğitiminde Yerel Tarihin Yeri ve Önemi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 6(1), s. 86-105.
  • Alkan, N. (2018). Geçmişten günümüze dünyada tarih yazıcılığı. Şimşek, A. (Ed.), Tarih için metodoloji (ss. 26-38). Ankara: Pegem.
  • Ata, B. (2006). Üniversite öncesi okul tarih öğretiminde siyasi tarihin yeri. Prof. Dr. Oral Sander'in Anısına, Türkiye'de Siyasi Tarihin Gelişimi ve Sorunları Sempozyumunda sunulan bildiri, Ankara, s. 31-48.
  • Bilicioğlu, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yerel tarih öğretimine ilişkin görüşleri: Safranbolu örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. ve Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem. Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
  • Dere, I. (2018). "Why are we here?": Teaching of phenomenon of migration with oral history. Universal Journal of Educational Research, 6(12), s. 2780-2788.
  • Dere, İ. ve Dinç, E. (2018). Yapılandırmacı bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), s. 115-127.
  • Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımlar. Ankara: Anı.
  • Demircioğlu, İ. H. (2008). Türkiye'de tarih eğitiminin tarihi. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, (12), s. 431-450.
  • Demircioğlu, İ. H. (2014). Tarih öğretimi, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (2. Baskı). Demircioğlu, İ. H. ve Turan, İ. (Edt.), Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (ss. 1-12). Ankara: Pegem.
  • Demircioğlu, İ. H. ve Demircioğlu, E. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel çevrenin kullanımı. Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (Edt.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (ss. 99-111). Ankara: Pegem.
  • Dinc, E. (2011). A comparative investigation of the previous and new secondary history curriculum: the issues of the definition of the aims and objectives and the selection of curriculum content. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(4), s. 2149-2153.
  • Doğan, Y. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih. Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (Edt.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (ss. 113-142). Ankara: Pegem.
  • Dursun, İ. (2017). Yerel tarih öğretimi: Mudurnu örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Göç, N. (2008). Yerel tarih konularının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri (Yozgat Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Işık, H. (2002). Yerel tarih konularının sosyal bilgiler programı tarih üniteleri ile ilişkilendirilmesine yönelik bir Uygulama: Pasinler örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işık, H. (2008). İlköğretimde tarih konularının yerel tarih ile ilişkilendirilmesinin öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), s. 290-310.
  • Kabapınar, Y. ve Kaya, M. (2013). Sözlü tarihe ilişkin bir uygulama olarak geçmişte ve günümüzde düğünler: Küçük tarihçiler/öğrenciler tarih yazıyor. Toplumsal Tarih, 236, s. 64-70.
  • Kabapınar, Y. ve Karakurt, F. (2016). Yerel tarih sosyal bilgiler/tarih öğretim programlarında yer almalı mıdır?: "Malatyalı olmak" ile "Malatya’yı bilmek" aynı şey midir? Turkish History Education Journal, 5(2), s. 437-463.
  • Kabapınar, Y. (2018). “Gençler Üsküdar’ın tarihini yazıyor, belgeselini çekiyor”: tüm süreçleriyle bir yerel ve sözlü tarih projesi’’ Turkish History Education Journal, 7(2), 532-554.
  • Karasar, N.(2017). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kılıç, A. (2018). Hayat bilgisi dersi, "dün, bugün, yarın" temasında sözlü ve yerel tarih etkinliklerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Koç, Y. (2018). Tarih niçin yazılır. Şimşek, A. (Ed.), Tarih için metodoloji (ss. 2-9). Ankara: Pegem. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2007). Ortaöğretim 9. sınıf tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2008). Ortaöğretim 10. sınıf tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). Ortaöğretim 11. sınıf tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2011). Ortaöğretim 10. sınıf tarih dersi öğretim programı ve 10. sınıf seçmeli tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2012). Ortaöğretim çağdaş Türk ve dünya tarihi dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Tarih dersi öğretim programı (Lise 9, 10, 11, 12). Ankara: TTKB.
  • Mitchell, J. (1996). Joe Gould's secret. New York: Modern Library.
  • Norton, L. (2018). Action research in teaching and learning: A practical guide to conducting pedagogical research in universities. London: Routledge.
  • Özdemir, K. (2016). Yerel tarihin sosyal bilgiler öğretiminde değişim ve sürekliliği algılama becerisi üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Özdemir, K. (2018). Tarih derslerinin oyun ve yarışma tekniği ile işlenmesi ile ilgili öğrenci görüşleri “Cevabı bende oyunu örneği”. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 128-140.
  • Öztaşçı, C. A. (2017). Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak: bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Safran, M. ve Ata, B. (1998). Okul dışı tarih öğretimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, s. 87-94.
  • Şimşek, A. (2013). “Geçen yüzyılda Türkiye’de tarih dersleri”, Avrasya’da Türk Dili ve Tarihi Eğitimi Uluslararası Sempozyumunda sunulan bildiri, 15-18 Haziran, Marmara Üniversitesi İstanbul, s. 224-234.
  • Şimşek, A. ve Yazıcı, F. (2013). Türkiye’de tarih öğretiminin dünü bugünü. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 8, s. 9-32.
  • Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (Edt.) (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem.
  • Şimşek, A. (2018). Tarihsel zaman, değişim ve süreklilik. Şimşek, A. (Ed.), Tarih için metodoloji (ss. 9-15). Ankara: Pegem.
  • Tuncel, G. ve İçen, M. (2018). “Sosyal bilgiler derslerinde yerel tarih uygulamaları: mahallemin tarihini yazıyorum”. V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2018), 10-12 Mayıs, İstanbul, s. 698-711.
  • Tunç-Şahin, C. (2011). Yerel tarih uygulamalarının başarıya ve öğrenci ürünlerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, (16), s. 453-462.
  • Ulutaş, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde bağımsız değişken olarak yerel tarih tekniği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Üztemur, S., Dinç, E. ve Acun, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi mekân kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarına etkisi: Bir eylem araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1), s. 135-168.
  • Yeşilbursa, C. C. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih. Şimşek, A. ve Kaymakçı, S. (Edt.), Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 143-160). Ankara: Pegem.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yuvacı, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yerel tarih ile ilgili uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar-Sivas ili örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.

BASTIĞIN TOPRAKLARI TANIMAK: LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL TARİH PROJESİ

Year 2019, Volume: 8 Issue: 2, 450 - 475, 25.10.2019
https://doi.org/10.17497/tuhed.584240

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yaşadıkları
yerin tarihini araştıran lise öğrencilerinin yerel tarih projesi hakkındaki
görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, eylem araştırması desenine göre
tasarlanmış ve yürütülmüştür. Çalışmaya Mersin’in Mut ilçesinde hizmet veren
bir lisede öğrenim gören 24 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubu, kolay
ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Veriler, odak grup görüşmeleri
ve yapılandırılmamış gözlemlerden elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik
analizi yöntemiyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları,
yerel tarih projesinin öğrencilerin yaşadıkları yeri tanımalarını, iletişim,
araştırma ve tarihsel düşünme becerilerinin gelişmesini sağladığını
göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin Mut’un köklü bir tarihe sahip olduğunu
öğrenmelerini, içinde yaşadıkları yere daha fazla değer vermelerini ve
ilçeleriyle gurur duymalarını sağlamıştır. Son olarak yerel tarih projesinin
öğrencilerin tarihe ve tarih derslerine olan bakış açılarını olumlu yönde
değiştirdiği ve tarihi canlı bir şahitten dinlemenin öğrenciler için heyecan
verici olduğu belirlenmiştir. 

References

  • Avcı-Akçalı, A. (2007). Yerel tarih ve tarih eğitimine katkısı (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Avcı-Akçalı, A. ve Aslan, E. (2012). Tarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem: Sözlü tarih. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), s. 669-688.
  • Avcı-Akçalı, A. (2013). Tarih öğretiminde merkeze bağımlılığın azaltılması yolunda bir çözüm önerisi: Yerel tarih (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Avcı-Akçalı, A. ve Aslan, E. (2016). Tarih öğretiminde yerel tarih kullanımının akademik başarıya ve tarihsel düşünme becerisine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), s. 375-397.
  • Aktekin, S. (2006). Tarih öğretmenlerinin gözüyle tarih derslerinde yerel tarih. Toplumsal Tarih, 149, s. 83-89.
  • Aktekin, S. (2009). Lise öğrencilerinin tarih derslerinde yerel tarih konularının öğretilmesiyle ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 182, s. 331-352.
  • Aktekin, S. (2010). Ortaöğretim Tarih Eğitiminde Yerel Tarihin Yeri ve Önemi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 6(1), s. 86-105.
  • Alkan, N. (2018). Geçmişten günümüze dünyada tarih yazıcılığı. Şimşek, A. (Ed.), Tarih için metodoloji (ss. 26-38). Ankara: Pegem.
  • Ata, B. (2006). Üniversite öncesi okul tarih öğretiminde siyasi tarihin yeri. Prof. Dr. Oral Sander'in Anısına, Türkiye'de Siyasi Tarihin Gelişimi ve Sorunları Sempozyumunda sunulan bildiri, Ankara, s. 31-48.
  • Bilicioğlu, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yerel tarih öğretimine ilişkin görüşleri: Safranbolu örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. ve Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem. Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
  • Dere, I. (2018). "Why are we here?": Teaching of phenomenon of migration with oral history. Universal Journal of Educational Research, 6(12), s. 2780-2788.
  • Dere, İ. ve Dinç, E. (2018). Yapılandırmacı bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), s. 115-127.
  • Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımlar. Ankara: Anı.
  • Demircioğlu, İ. H. (2008). Türkiye'de tarih eğitiminin tarihi. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, (12), s. 431-450.
  • Demircioğlu, İ. H. (2014). Tarih öğretimi, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (2. Baskı). Demircioğlu, İ. H. ve Turan, İ. (Edt.), Tarih öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (ss. 1-12). Ankara: Pegem.
  • Demircioğlu, İ. H. ve Demircioğlu, E. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel çevrenin kullanımı. Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (Edt.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (ss. 99-111). Ankara: Pegem.
  • Dinc, E. (2011). A comparative investigation of the previous and new secondary history curriculum: the issues of the definition of the aims and objectives and the selection of curriculum content. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(4), s. 2149-2153.
  • Doğan, Y. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih. Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (Edt.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (ss. 113-142). Ankara: Pegem.
  • Dursun, İ. (2017). Yerel tarih öğretimi: Mudurnu örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Göç, N. (2008). Yerel tarih konularının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri (Yozgat Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Işık, H. (2002). Yerel tarih konularının sosyal bilgiler programı tarih üniteleri ile ilişkilendirilmesine yönelik bir Uygulama: Pasinler örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işık, H. (2008). İlköğretimde tarih konularının yerel tarih ile ilişkilendirilmesinin öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), s. 290-310.
  • Kabapınar, Y. ve Kaya, M. (2013). Sözlü tarihe ilişkin bir uygulama olarak geçmişte ve günümüzde düğünler: Küçük tarihçiler/öğrenciler tarih yazıyor. Toplumsal Tarih, 236, s. 64-70.
  • Kabapınar, Y. ve Karakurt, F. (2016). Yerel tarih sosyal bilgiler/tarih öğretim programlarında yer almalı mıdır?: "Malatyalı olmak" ile "Malatya’yı bilmek" aynı şey midir? Turkish History Education Journal, 5(2), s. 437-463.
  • Kabapınar, Y. (2018). “Gençler Üsküdar’ın tarihini yazıyor, belgeselini çekiyor”: tüm süreçleriyle bir yerel ve sözlü tarih projesi’’ Turkish History Education Journal, 7(2), 532-554.
  • Karasar, N.(2017). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kılıç, A. (2018). Hayat bilgisi dersi, "dün, bugün, yarın" temasında sözlü ve yerel tarih etkinliklerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Koç, Y. (2018). Tarih niçin yazılır. Şimşek, A. (Ed.), Tarih için metodoloji (ss. 2-9). Ankara: Pegem. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2007). Ortaöğretim 9. sınıf tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2008). Ortaöğretim 10. sınıf tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). Ortaöğretim 11. sınıf tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2011). Ortaöğretim 10. sınıf tarih dersi öğretim programı ve 10. sınıf seçmeli tarih dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2012). Ortaöğretim çağdaş Türk ve dünya tarihi dersi öğretim programı. Ankara: TTKB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Tarih dersi öğretim programı (Lise 9, 10, 11, 12). Ankara: TTKB.
  • Mitchell, J. (1996). Joe Gould's secret. New York: Modern Library.
  • Norton, L. (2018). Action research in teaching and learning: A practical guide to conducting pedagogical research in universities. London: Routledge.
  • Özdemir, K. (2016). Yerel tarihin sosyal bilgiler öğretiminde değişim ve sürekliliği algılama becerisi üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Özdemir, K. (2018). Tarih derslerinin oyun ve yarışma tekniği ile işlenmesi ile ilgili öğrenci görüşleri “Cevabı bende oyunu örneği”. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 128-140.
  • Öztaşçı, C. A. (2017). Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak: bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Safran, M. ve Ata, B. (1998). Okul dışı tarih öğretimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, s. 87-94.
  • Şimşek, A. (2013). “Geçen yüzyılda Türkiye’de tarih dersleri”, Avrasya’da Türk Dili ve Tarihi Eğitimi Uluslararası Sempozyumunda sunulan bildiri, 15-18 Haziran, Marmara Üniversitesi İstanbul, s. 224-234.
  • Şimşek, A. ve Yazıcı, F. (2013). Türkiye’de tarih öğretiminin dünü bugünü. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 8, s. 9-32.
  • Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (Edt.) (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem.
  • Şimşek, A. (2018). Tarihsel zaman, değişim ve süreklilik. Şimşek, A. (Ed.), Tarih için metodoloji (ss. 9-15). Ankara: Pegem.
  • Tuncel, G. ve İçen, M. (2018). “Sosyal bilgiler derslerinde yerel tarih uygulamaları: mahallemin tarihini yazıyorum”. V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2018), 10-12 Mayıs, İstanbul, s. 698-711.
  • Tunç-Şahin, C. (2011). Yerel tarih uygulamalarının başarıya ve öğrenci ürünlerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, (16), s. 453-462.
  • Ulutaş, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde bağımsız değişken olarak yerel tarih tekniği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Üztemur, S., Dinç, E. ve Acun, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi mekân kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarına etkisi: Bir eylem araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1), s. 135-168.
  • Yeşilbursa, C. C. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih. Şimşek, A. ve Kaymakçı, S. (Edt.), Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 143-160). Ankara: Pegem.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yuvacı, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yerel tarih ile ilgili uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar-Sivas ili örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research & Theoretical Articles
Authors

İlker Dere 0000-0003-0993-7812

Ayşe Hilal Uysal This is me 0000-0002-3063-5264

Publication Date October 25, 2019
Submission Date June 29, 2019
Acceptance Date October 7, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Dere, İ., & Uysal, A. H. (2019). BASTIĞIN TOPRAKLARI TANIMAK: LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YEREL TARİH PROJESİ. Turkish History Education Journal, 8(2), 450-475. https://doi.org/10.17497/tuhed.584240



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT