Research Article
BibTex RIS Cite

İşitme engelli öğrencilerin öğrenme stilleri üzerine bir araştırma

Year 2013, , 4 - 15, 30.04.2013
https://doi.org/10.19128/turje.181056

Abstract

Bu araştırma 5, 6, 7 ve 8. sınıf kademesinde öğrenim gören işitme engelli öğrencilerin öğrenme stilleri profillerinin belirlenerek, bunların çeşitli değişkenler açısından nasıl dağılım gösterdiğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Erzurum ili Dede Korkut İşitme Engelliler İlköğretim Okulu’nun 5, 6, 7 ve 8. sınıfında öğrenim gören 45 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi amacıyla Kolb (1985) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlaması Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından yapılan “Kolb Öğrenme Stili Envanteri” ve öğrencilerin kişisel bilgilerini edinmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilere frekans analizi (f) ve yüzde (%) dağılımı istatistiksel işlemleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğrencilerin 5,5’inin “değiştiren”, &,7’sinin “ayrıştıran”, ",3’ünün “yerleştiren” ve 5’inin “özümseyen” öğrenme stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrenme stili dağılımlarının cinsiyet, sınıf, gelir düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre çeşitlilik gösterdiği tespit edilmiştir.

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Akçamete, G. (1998). Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim, “Özel Eğitim Ders Kitabı”. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:11, ss.105-109.
  • Aktaş, İ.P. ve Mirzeoğlu, D.E. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Spormetre, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. VII (1) 1-8.
  • Arslan, B. ve C. Babadoğan. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 21, 35-48.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 87, 37 - 47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 147.
  • Bahar, M. ve Bilgin, Y. (2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumları Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 ( 2), 53-67.
  • Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Blakeslee, Y. (1986). Administrative Implications of Instructional Strategies and Student Learning Style Preferences on Science Achievement of Seventh Grade Students, University of Hawaii, Ed. D.
  • Brunner, C.E. & Majewski, W.S. (1990). Mildly Handicapped Students Can Succeed With Learning Styles.Educational Leadership. 48(2), 21-23.
  • Claxton, C.S & Murrell, P.H. (1987). Learning Styles: Implications for Improving Education Practices. ASHA- ERIC Higher Education Report. No: 4, Association for the Study of Higher Education, Washington DC.
  • Demir, T. ve Şen, Ü. (2009). Görme Engelli Öğrencilerin Çeşitli Değişkenler Açısından Öğrenme Stilleri Üzerine BirAraştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, The Journal of International Social Research. Volume 2/8 Summer.
  • Demirbaş, O.O. ve Demirkan, H. (2007). Learning Styles of Design Students and the Relationship of Academic Performance and Gender in Design Education. Learning and Instruction. Cilt 17, Sayı 3, s. 345–359.
  • Dion, M., Hoffman, K. & Matter, A. (2000). Teacher’s Manual for Adapting Science Experiments for Blind and Visually Impaired Students. The Elmwood Resource Centre, Christchurch, New Zealand.
  • Dunn, R.S. & Dunn, K.J. (1979). Learning Styles/Teaching Styles: Should They. Can They. Be Atchtched? Educational Leadership, 36(4), 238-244.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim ve Biyoloji Dersi Öğretimine Yönelik Ders Planı Örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi:
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1997). Eğitim Psikolojisi, “Gelişim-Öğrenme-Öğretme”. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Felder, R.M. & Siverman L. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Engineering Education 78(7), 674-681.
  • Garbo, M. (1983). Research in Reading and Learning Style: Implications for Exceptional Children. Exceptional Children. Apr 1983, Vol. 49 Issue 6, p486.
  • Garry, B.M. (1994). Learning Styles of Children With Autism by Gary Mesibov: Autism Society of America. University of North Carolina at Chapel Hill.
  • Gregorc, A.F. (1984). Style As Symptom: A Phenomenological Perspective. Theory into Practice, 23(1).
  • Griggs, S.A. ve Dunn, R.S. (1984). Selected Case Studies of The Learning Style Preferences of Gifted Students. Gifted Child Quarterly. 28, 115-119.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gyarmathy, E. (2006). Lernvorlieben und Lernstile. Education and Culture, Leonardo Davinci Project.
  • Hample, S., Harries, J. & Kirby, N. (2009). Predicting Learning Styles and Capabilities of People with an Intellectual Disability:The Need for Formalised Assessment. Disabilities Research Unit School of Psychology University of Adelaide, Nowember.
  • Heiman, T. (2006). Assessing Learning Style Among Students with LD at a Distance-Learning University. Learning Disability Quarterly. 29 (1), 55-63.
  • Hodges, E.M. (2004). Learning Styles in Deafblınd Children: Perspectıves From Practıce. Doctorial Thesis, School of Education The University of Birmingham.
  • Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Çukurova Üniversitesi Örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, Journal of Theory and Practice in Education. 2(1), s. 15-25.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Kaya, F. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Dayalı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kolb, D.A. (1981). Learning Styles and Disciplinary Differences. In A. W. Chickering (Ed.). The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass, s. 232–255.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential Learning: Experience As The Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Engle Wood Cliffs.
  • Kolb, D. A. (1985). Learning Styles and Disciplinary Differences. In Chickering, A. Editor The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Lang, H.G., Stinson, M.S., Kavanagh, F., Liu, Y. & Basile, M.L. (1999). Learning Styles of Deaf College Students Ans Instructors, Teaching Emphases. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 4 (1), 16- 27.
  • Li, A.K.F. ve Adamson, G. (1992). Gifted Secondary Students’ Preferred Learning Style: Cooperative, Competitive, or İndividualized? Journal For The Education of The Gifted. 16, 46-54.
  • Matthews, D. B. (1996). An İnvestigation of Learning Stylesand Perceived Academic Achievement for High School Students. Clearing House. 69 (4), 249-255.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2008). İşitme Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı.
  • Mutlu, M. (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2, Sayı 2.
  • Oakland, T., Banner, D. & Livingston, R. (2000). Temperament-Based Learning Styles of Visually Impaired Students. Journal of Visual Impairment and Blindness. 94, 26-33.
  • Özer, B. (2001). Bilgi İşleme Kuramı. (Gürhan Can (Ed.). Gelişim ve Öğrenme. (157-176). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M. ve Eripek, S. (1997). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Padure, M. (2011). Characteristics of Learning Styles in People With Visual İmpairments in Using Assistive Technologies. PhD Thesis, Babeş-Bolyai University Cluj-Napoca Faculty of Psychology and Sciences of Education.
  • Pederson, J.K. (2012). The Classification Anda Comparison of Learning Style Prefences of Learning Disabled Studentes and Gifted Students. Texas Digital Library. http://repositories.tdl.org/tdl-ir/handle/2346/15644 internet adresinden 10.01.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Peker, M. ve Bünyamin, A. (2003). Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 14, s. 167–172.
  • Richey, D.D. ve McKinney, J.D. (1978). Classroom Behavioral Styles of Learning Disabled Boys Learn Disabil. May 11: 297-302.
  • Ruban, L.M., McCoach, D.B., McGuire, J.M. & Reis, S.M. (2003). The Differential Impact of Academic Self Regulatory Methods on Academic Achievement Among University Students with and Without Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 36, 270-286.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Ertem Matbaacılık.
  • Snider, V.E. (1990). What We Know About Learning Styles from Research in Special Education. Educational Leadership. 48(2), 53.
  • Susla, B.M. (1994). A Social Emotional/Awareness Program for Learning Disabled Students. Education Research İnformation Center.
  • Türkiye Özürlüler Araştırması. (2002). T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü.
  • Ursin, U.D. (1995). Effects of The 4MAT System of Instruction On Achievement, Products and Attitudes Towards Science of Ninth Grade Students. Unpublished Ph. D. Thesis, The University of Connecticut.
  • Williams, G.J. (1990). A Study of The Learning Styles of Urban Black Middle School; Learning Disabled Non Learning Disable Students. Doctoral Dissertation, Carbondale, Southern İllinois University.
  • Yong, F.L. (1992). A Comparative Study of The Learning Style Preferences of Students with Learning Disabilities and Students Who Are Gifted. Journal of Learning Disabilities, 25, 124-132.

A study on the determination of the learning styles of hearing impaired students

Year 2013, , 4 - 15, 30.04.2013
https://doi.org/10.19128/turje.181056

Abstract

The study was conducted with the purpose of determining the learning styles of hearing impaired students receiving education in 5th, 6th, 7th and 8th grades, and specifying how these styles vary with regard to several variables. The study was conducted on 45 students attending to the 5th, 6th, 7th and 8th grades of the Dede Korkut Elementary School for the Hearing Impaired in Erzurum city. While the "Kolb Learning Styles Inventory" developed by Kolb (1985) and adapted to Turkish by Askar and Akkoyunlu (1993) was used in the study in order to determine learning styles of the students, a personal information form prepared by the researcher was used for collecting the students' personal information. The statistical procedures of frequency analysis (f) and percentage (%) distribution were conducted with the collected data. According to the obtained findings, it was determined that 35,5% of the students had the "diverger", 26,7% had the "converger", 22,3% had the "accomodator" and 15,5% had the "assimilator" styles of learning. It was determined that learning style distributions vary according to the variables of gender, grade, level of income and educational level of parents.

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Akçamete, G. (1998). Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim, “Özel Eğitim Ders Kitabı”. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:11, ss.105-109.
  • Aktaş, İ.P. ve Mirzeoğlu, D.E. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Spormetre, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. VII (1) 1-8.
  • Arslan, B. ve C. Babadoğan. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 21, 35-48.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 87, 37 - 47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 147.
  • Bahar, M. ve Bilgin, Y. (2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumları Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 ( 2), 53-67.
  • Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Blakeslee, Y. (1986). Administrative Implications of Instructional Strategies and Student Learning Style Preferences on Science Achievement of Seventh Grade Students, University of Hawaii, Ed. D.
  • Brunner, C.E. & Majewski, W.S. (1990). Mildly Handicapped Students Can Succeed With Learning Styles.Educational Leadership. 48(2), 21-23.
  • Claxton, C.S & Murrell, P.H. (1987). Learning Styles: Implications for Improving Education Practices. ASHA- ERIC Higher Education Report. No: 4, Association for the Study of Higher Education, Washington DC.
  • Demir, T. ve Şen, Ü. (2009). Görme Engelli Öğrencilerin Çeşitli Değişkenler Açısından Öğrenme Stilleri Üzerine BirAraştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, The Journal of International Social Research. Volume 2/8 Summer.
  • Demirbaş, O.O. ve Demirkan, H. (2007). Learning Styles of Design Students and the Relationship of Academic Performance and Gender in Design Education. Learning and Instruction. Cilt 17, Sayı 3, s. 345–359.
  • Dion, M., Hoffman, K. & Matter, A. (2000). Teacher’s Manual for Adapting Science Experiments for Blind and Visually Impaired Students. The Elmwood Resource Centre, Christchurch, New Zealand.
  • Dunn, R.S. & Dunn, K.J. (1979). Learning Styles/Teaching Styles: Should They. Can They. Be Atchtched? Educational Leadership, 36(4), 238-244.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim ve Biyoloji Dersi Öğretimine Yönelik Ders Planı Örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi:
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1997). Eğitim Psikolojisi, “Gelişim-Öğrenme-Öğretme”. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Felder, R.M. & Siverman L. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Engineering Education 78(7), 674-681.
  • Garbo, M. (1983). Research in Reading and Learning Style: Implications for Exceptional Children. Exceptional Children. Apr 1983, Vol. 49 Issue 6, p486.
  • Garry, B.M. (1994). Learning Styles of Children With Autism by Gary Mesibov: Autism Society of America. University of North Carolina at Chapel Hill.
  • Gregorc, A.F. (1984). Style As Symptom: A Phenomenological Perspective. Theory into Practice, 23(1).
  • Griggs, S.A. ve Dunn, R.S. (1984). Selected Case Studies of The Learning Style Preferences of Gifted Students. Gifted Child Quarterly. 28, 115-119.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gyarmathy, E. (2006). Lernvorlieben und Lernstile. Education and Culture, Leonardo Davinci Project.
  • Hample, S., Harries, J. & Kirby, N. (2009). Predicting Learning Styles and Capabilities of People with an Intellectual Disability:The Need for Formalised Assessment. Disabilities Research Unit School of Psychology University of Adelaide, Nowember.
  • Heiman, T. (2006). Assessing Learning Style Among Students with LD at a Distance-Learning University. Learning Disability Quarterly. 29 (1), 55-63.
  • Hodges, E.M. (2004). Learning Styles in Deafblınd Children: Perspectıves From Practıce. Doctorial Thesis, School of Education The University of Birmingham.
  • Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Çukurova Üniversitesi Örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, Journal of Theory and Practice in Education. 2(1), s. 15-25.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Kaya, F. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Dayalı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kolb, D.A. (1981). Learning Styles and Disciplinary Differences. In A. W. Chickering (Ed.). The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass, s. 232–255.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential Learning: Experience As The Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Engle Wood Cliffs.
  • Kolb, D. A. (1985). Learning Styles and Disciplinary Differences. In Chickering, A. Editor The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Lang, H.G., Stinson, M.S., Kavanagh, F., Liu, Y. & Basile, M.L. (1999). Learning Styles of Deaf College Students Ans Instructors, Teaching Emphases. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 4 (1), 16- 27.
  • Li, A.K.F. ve Adamson, G. (1992). Gifted Secondary Students’ Preferred Learning Style: Cooperative, Competitive, or İndividualized? Journal For The Education of The Gifted. 16, 46-54.
  • Matthews, D. B. (1996). An İnvestigation of Learning Stylesand Perceived Academic Achievement for High School Students. Clearing House. 69 (4), 249-255.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2008). İşitme Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı.
  • Mutlu, M. (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2, Sayı 2.
  • Oakland, T., Banner, D. & Livingston, R. (2000). Temperament-Based Learning Styles of Visually Impaired Students. Journal of Visual Impairment and Blindness. 94, 26-33.
  • Özer, B. (2001). Bilgi İşleme Kuramı. (Gürhan Can (Ed.). Gelişim ve Öğrenme. (157-176). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M. ve Eripek, S. (1997). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Padure, M. (2011). Characteristics of Learning Styles in People With Visual İmpairments in Using Assistive Technologies. PhD Thesis, Babeş-Bolyai University Cluj-Napoca Faculty of Psychology and Sciences of Education.
  • Pederson, J.K. (2012). The Classification Anda Comparison of Learning Style Prefences of Learning Disabled Studentes and Gifted Students. Texas Digital Library. http://repositories.tdl.org/tdl-ir/handle/2346/15644 internet adresinden 10.01.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Peker, M. ve Bünyamin, A. (2003). Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 14, s. 167–172.
  • Richey, D.D. ve McKinney, J.D. (1978). Classroom Behavioral Styles of Learning Disabled Boys Learn Disabil. May 11: 297-302.
  • Ruban, L.M., McCoach, D.B., McGuire, J.M. & Reis, S.M. (2003). The Differential Impact of Academic Self Regulatory Methods on Academic Achievement Among University Students with and Without Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 36, 270-286.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Ertem Matbaacılık.
  • Snider, V.E. (1990). What We Know About Learning Styles from Research in Special Education. Educational Leadership. 48(2), 53.
  • Susla, B.M. (1994). A Social Emotional/Awareness Program for Learning Disabled Students. Education Research İnformation Center.
  • Türkiye Özürlüler Araştırması. (2002). T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü.
  • Ursin, U.D. (1995). Effects of The 4MAT System of Instruction On Achievement, Products and Attitudes Towards Science of Ninth Grade Students. Unpublished Ph. D. Thesis, The University of Connecticut.
  • Williams, G.J. (1990). A Study of The Learning Styles of Urban Black Middle School; Learning Disabled Non Learning Disable Students. Doctoral Dissertation, Carbondale, Southern İllinois University.
  • Yong, F.L. (1992). A Comparative Study of The Learning Style Preferences of Students with Learning Disabilities and Students Who Are Gifted. Journal of Learning Disabilities, 25, 124-132.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Cem Aslan

Publication Date April 30, 2013
Acceptance Date April 18, 2013
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Aslan, C. (2013). İşitme engelli öğrencilerin öğrenme stilleri üzerine bir araştırma. Turkish Journal of Education, 2(2), 4-15. https://doi.org/10.19128/turje.181056

Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0