Bu araştırmada 2017
yılında güncellenen ortaokul İngilizce öğretim programlarının Stake’in (1967)
uygunluk-olasılık modeli bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada karma araştırma deseni benimsenmiştir ve bu bağlamda veri
çeşitliliği sağlamak için üçgenleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada doküman
analizi, görüşme, yapılandırılmış anket ve sınıf içi gözlemler şeklinde dört
farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Anket verileri Türkiye’nin farklı
illerinde çalışan 96 İngilizce öğretmeninden toplanmış, görüşmeler Ankara
ilinde bir devlet ortaokulunda çalışmakta olan 7 İngilizce öğretmeni ile
yapılmıştır. Diğer yandan, sınıf içi gözlemler aynı okulda dört farklı sınıf
düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin güncellenen
İngilizce öğretim programlarını uygun ve etkili bulduklarını göstermiştir.
Ancak sınıf içi gözlemler, kuram-uygulama bağını sağlamada önemli problemler
olduğunu göstermiştir. Bu nedenle hedeflenen ile uygulanan arasında önemli bir
fark mevcut ise öncelikle yabancı dil olarak İngilizce dil eğitimi politika
belgesi hazırlanması ve bu doğrultuda tüm paydaşları kapsayacak şekilde özgün
bir yabancı dil öğretim ekosistemi amaçlanması gerekmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Acceptance Date | November 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0