The aim of this study is to evaluate the communication process between school administrators and teachers in school organizations according to the primary and secondary school teachers' opinions. In this research as a qualitative study carried out according to the phenomenology design, the related literature was scanned in order to collect data and ten open-ended questions were prepared to be used. The questions were posed to 15 primary and secondary school teachers. The data collected by means of semi-structured interview form was discussed through descriptive and content analysis methods. According to the findings, primary and secondary school teachers have stated that in school organizations, they do not have problems in sharing problems mutually, face to face communication, formal, informal, horizontal and vertical communication and participation in decision making issues while they have trouble, from time to time, because of the difference between status, extracurricular activities and gossip.
Bu çalışmanın amacı, okul örgütlerinde yönetici ve öğretmenler arasındaki iletişim sürecinin ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel bir çalışma olup olgubilim desenine göre yürütülen araştırmada veri toplamak amacıyla ilgili literatür taranmış, kullanılmak üzere on tane açık uçlu soru hazırlanmıştır. Sorular çalışma grubunda yer alan 15 ilk ve ortaokul öğretmenine yöneltilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yazı toplanan veriler betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle irdelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre ilk ve ortaokul öğretmenleri okul örgütlerinde yönetici ve öğretmenlerin sorunlarını karşılıklı olarak paylaştıklarını ve yüz yüze iletişime önem verdiklerini : yönetici ve öğretmenler arasında formal ve informal iletişim kanallarının açık olduğunu : örgütteki diğer öğretmenlerle yatay iletişimin tam, doğru ve serbestçe yapıldığını : yönetici-öğretmen arasındaki dikey iletişimin sağlıklı işlediğini : öğretmenlerin okul sürecine fikir ve önerileri ile katkıda bulunduklarını : yönetici ve öğretmenlerin ilişkilerine statü farklılıklarını zaman zaman yansıttıklarını : öğretmenlerin ders dışı sosyal içerikli toplantılarda zaman zaman bir araya geldiklerini : öğretmenler arasında dedikoduya izin vermeyen olumlu bir iletişim ortamı olmadığını ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2014 |
Acceptance Date | November 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0