The purpose of the present study is to detect what micro-teaching provides to the pre-service teachers, and what is liked or disliked about its implementations, by obtaining the views of pre-service science teachers on micro-teaching practices in general. With this purpose, semi-structured interviews were conducted with 16 pre-service teachers. Pre-service teachers made presentations using micro-teaching techniques in the Special Teaching Methods I-II classes. A total of 12 pre-service teachers, who received either high or low scores from the assessment made after the practice, were selected; and their views on micro-teaching practices were obtained. According to the findings, pre-service teachers stated that micro-teaching was beneficial in performing various teaching activities, in the conduct of class management and for the teaching of various individual development skills. Also, pre-service teachers stated that the opportunity for self-evaluation was the aspect they most liked, while its creation of anxiety and the possibility of biased behavior in peer assessment were the most disliked aspects.
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının mikro öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerini alarak mikro öğretim’in öğretmen adaylarına neler kazandırdığını, uygulamaların en çok hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları yanlarının neler olduğunu tespit etmektir. Bu doğrultuda 16 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen adayları Özel Öğretim Yöntemleri I-II derslerinde mikro öğretim tekniğini kullanarak ders sunumlarını yapmışlardır. Uygulama sonrasında yapılan değerlendirmeden yüksek ve düşük puan alan toplam 12 öğretmen adayı seçilerek, mikro öğretim uygulamalarına yönelik görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları mikro öğretimin, onlara çeşitli öğretim etkinliklerini gerçekleştirmede, sınıf yönetimini uygulamada ve çeşitli bireysel gelişim becerileri kazandırmada yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca mikro öğretimde öğretmen adayları kendilerini görüp değerlendirebilme imkânı sağladığı için uygulamanın en çok bu yönünden hoşlanmışlar ve hoşlanılmayan yönü olarak da heyecan oluşturması ve akran değerlendirmesinde arkadaşlarının yanlı davranabileceklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları ikinci mikro öğretim uygulamasında heyecanlarının azaldığını ve konuyu daha iyi işlediklerini ifade etmişlerdir. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının mikro öğretim konusunda çoğunlukla olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2014 |
Acceptance Date | October 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 4 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0