Çalışmanın amacı, okul müdürlerinin eğimde yerelleşmeye ilişkin
görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada olgu bilim deseni kullanmıştır. Çalışma
grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve
kolay ulaşılabilir durum örneklemesi birlikte kullanılmış olup altı okul müdürü
çalışma grubuna alınmıştır. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formunun
kullanıldığı bireysel yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır. Analiz sürecinde
betimsel analiz ve tümevarımsal içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak
yerelleşme kavramına ilişkin görüşlere bütünsel açıdan bakıldığında
katılımcıların çoğunluğunun yerelleşmeyi tam özerkliğe yakın buldukları
görülmektedir. Bu durum ise üniter devlet yapısı açısından tehlikeli
görülmektedir. Bu nedenle, eğitimde yerelleşmeye ilişkin görüşleri sorulduğunda
katılımcıların eğitim sisteminin yerelleşmesine ilişkin finansman ve altyapı
desteği dışında daha merkeziyetçi tutum sergiledikleri görülmektedir. Bu durum
aslında eğitimde yerelleşmeye ilişkin kaygıların yüksek olduğunun bir
göstergesidir. Katılımcılarda ulus devlet kimliğimize ve eğitimin milli
yapısına zarar vermeyecek bir yerelleşme anlayışının hâkim olduğu söylenebilir.
The study aims to determine the opinions of school principals on
decentralization in education. Phenomenological research design was used in the
study. The purposive sampling methods of convenience and criterion samplings
were used together. The study group was composed of six volunteer principals.
The data were collected through individual face-to-face interviews using a
semi-structured form. Descriptive analysis and inductive content analysis were
used. In conclusion, from a holistic perspective, most of the participants
found the concept of decentralization to be close to full autonomy which is
usually perceived as dangerous in terms of the unitary state structure.
Therefore, they have more centralized attitudes towards educational processes
other than financing and infrastructure support regarding decentralization in
education. This is indeed an indication that concerns regarding
decentralization in education are high. The participants think that
decentralization will not harm our national identity and the national education
structure is beneficial.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Acceptance Date | February 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0