Bu çalışma, Türkiye’deki
erken çocukluk eğitimi üzerine yazılmış, yüksek lisans ve doktora tezlerinin
betimsel özelliklerini, araştırma konularını ve metodolojik yöntemlerini
incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma çerçevesinde, 931 yüksek lisans ve 171
doktora tezi, üniversite, enstitü, bölüm, yayınlanma tarihi, danışmanın
akademik unvanı, araştırma konusu, örneklem grubu, araştırmanın
gerçekleştirildiği mekân, çalışmanın araştırma düzeneği, araştırma türü,
kullanılan araçlar, istatiksel analiz ve örnek alma yöntemi açısından analiz
edilmiştir. Mevcut çalışma 1986-2016 yılları arasında yayınlanan lisasüstü
tezleri kapsamaktadır ve ayrıca çalışmada veri analizi yöntemi olarak içerik
analizi uygulanmıştır. Güncel araştırmanın verileri göstermiştir ki, hem yüksek
lisans (%37,39) hem de doktora tezlerinde (%53,39), öğrenciler en sık
kullanılan denek grubu olmuştur ki bu beklenen bir bulgudur. Yüksek lisans
tezlerinde, araştırmacılar çoğunlukla (%37,39) küçük yaştaki çocukların eğitimi
üzerine araştırma konularını seçerken, doktora tezlerinde araştırmacılar,
genellikle (%32,78) gelişimsel konulara odaklanmıştır. Neredeyse tüm lisansüstü
tezler, şehir merkezlerinde veya merkezi ilçelerde gerçekleştirilmiştir.
Early childhood education Content analysis Graduate education Graduate theses Theses examination
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0