Bu çalışmanın amacı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin beceri temelli olarak isimlendirilen matematik sorularına yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla, kuramsal temeli olan, geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Öğrencilerin beceri temelli matematik sorularına karşı tutumları bilişsel, duyuşsal ve motivasyonel boyutlar bağlamında incelenmiştir. Tarama modeline göre gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemi, Ankara İli Etimesgut İlçesinde bulunan üç farklı ortaokulda öğrenim gören 820 yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Geliştirilen ölçekteki maddeler için öncelikle detaylı alan yazın taraması yapılmış ve taslak madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşleri alındıktan sonra nihai ölçek maddeleri 2022-2023 öğretim yılı ikinci yarıyılında, Liselere Geçiş Sistemi kapsamındaki merkezi sınavdan önce olmak koşuluyla, öğrencilere uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini incelemek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yöntemleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre ölçek, üç faktörlü (duyuşsal, bilişsel, motivasyonel) ve toplam varyansın %46'sını açıklamaktadır. Tüm ölçeğe ve alt boyutlara ilişkin hesaplanan Cronbach α iç tutarlılık katsayısı ve bileşik güvenilirlik değerleri .70’in üzerindedir. Sonuç olarak, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri için geliştirilen Beceri Temelli Matematik Sorularına Yönelik Tutum Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
Beceri temelli matematik soruları Ölçek geliştirme Tutum Yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri
The aim of this study is to develop a theoretically sound, valid, and reliable scale to examine seventh and eighth grade students’ attitudes towards so-called skill-based mathematics questions (SBMQ). The sample of the study was 820 seventh and eighth grade students at three different middle schools in Etimesgut District of Ankara Province. A draft item pool was crafted after a detailed literature review and the scale was finalized for the implementation after receiving expert opinions. This version of scale was administered shortly before the national examination which included skill-based questions in the 2022-2023 academic year. Exploratory and confirmatory factor analysis methods were used to examine the construct validity of the scale. The analysis resulted in 16 items in three factors (affective, cognitive, and motivational) which explained 46% of the total variance. Cronbach’s alpha and composite reliability scores were above .70 for each factor and whole scale. The results indicated that the Attitudes Towards SBMQ Scale developed for seventh and eighth grade students is valid and reliable.
Attitude Scale development Seventh and eighth grade students Skill-based mathematics questions
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | December 1, 2023 |
Acceptance Date | May 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 3 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0