This study was carried out with 210 seventh-grade students and 61 pre-service elementary mathematics teachers. The aim of this study is to scrutinize the skills of pre-service elementary mathematics teachers to determine errors in problems posed by seventh grade students relating to the addition of fractions. The data were collected through two steps. Firstly, the students were asked to pose problems for the operation
. Secondly, the Error Identification Test (EIT) including
four problems posed by the students was applied to the pre-service teachers. It has
been determined that pre-service teachers experienced more difficulties in
identifying errors related to units confusion and failing in establishing part-whole
relation compared to the other types of errors.
Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının yedinci sınıf öğrencilerinin tamsayılı kesir ile basit kesrin toplamına yönelik kurdukları problemlerdeki hataları belirleyebilme becerileri araştırılmıştır. Çalışma yedinci sınıfta okuyan 210 öğrenci ve 61 matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Adaylardan, yedinci sınıf öğrencilerinin kurdukları dört hatalı problem cümlesini değerlendirmeleri istenmiştir. Adayların yanıtları içerik analizine tabi tutularak, her bir problem cümlesinde yer alan hata, türlerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırma sonuçları adayların, birim kargaşası ve parça-bütün ilişkisini kuramama hatalarını belirlemede daha fazla güçlük yaşadıklarını ve hatalara yönelik açıklamalarında farklı hatalar sergilediklerini ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 3 Issue: 3 |