Letter to Editor
BibTex RIS Cite

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri

Year 2012, Volume: 3 Issue: 3, 161 - 182, 06.11.2013

Abstract

This study was carried out with 210 seventh-grade students and 61 pre-service elementary mathematics teachers. The aim of this study is to scrutinize the skills of pre-service elementary mathematics teachers to determine errors in problems posed by seventh grade students relating to the addition of fractions. The data were collected through two steps. Firstly, the students were asked to pose problems for the operation





. Secondly, the Error Identification Test (EIT) including
four problems posed by the students was applied to the pre-service teachers. It has
been determined that pre-service teachers experienced more difficulties in
identifying errors related to units confusion and failing in establishing part-whole
relation compared to the other types of errors.

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri

Year 2012, Volume: 3 Issue: 3, 161 - 182, 06.11.2013

Abstract

Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının yedinci sınıf öğrencilerinin tamsayılı kesir ile basit kesrin toplamına yönelik kurdukları problemlerdeki hataları belirleyebilme becerileri araştırılmıştır. Çalışma yedinci sınıfta okuyan 210 öğrenci ve 61 matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Adaylardan, yedinci sınıf öğrencilerinin kurdukları dört hatalı problem cümlesini değerlendirmeleri istenmiştir. Adayların yanıtları içerik analizine tabi tutularak, her bir problem cümlesinde yer alan hata, türlerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırma sonuçları adayların, birim kargaşası ve parça-bütün ilişkisini kuramama hatalarını belirlemede daha fazla güçlük yaşadıklarını ve hatalara yönelik açıklamalarında farklı hatalar sergilediklerini ortaya koymuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Cemalettin Işık

Tuğrul Kar This is me

Ahmet Işık

Gürsel Güler This is me

Publication Date November 6, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Işık, C., Kar, T., Işık, A., Güler, G. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 3(3), 161-182.
AMA Işık C, Kar T, Işık A, Güler G. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). November 2013;3(3):161-182.
Chicago Işık, Cemalettin, Tuğrul Kar, Ahmet Işık, and Gürsel Güler. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3, no. 3 (November 2013): 161-82.
EndNote Işık C, Kar T, Işık A, Güler G (November 1, 2013) İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3 3 161–182.
IEEE C. Işık, T. Kar, A. Işık, and G. Güler, “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 3, no. 3, pp. 161–182, 2013.
ISNAD Işık, Cemalettin et al. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3/3 (November 2013), 161-182.
JAMA Işık C, Kar T, Işık A, Güler G. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3:161–182.
MLA Işık, Cemalettin et al. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 3, no. 3, 2013, pp. 161-82.
Vancouver Işık C, Kar T, Işık A, Güler G. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3(3):161-82.