Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının psikolojik dayanıklılıkları ile gelecekten beklentilerinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunda okul öncesi eğitim lisans programına devam eden 328 öğretmen adayı (262 (%80) kadın, 66 (%20) erkek) bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği, Geleceğe Yönelik Beklenti Ölçeği ve araştırmacılar tarafından oluşturulmuş Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veriler, araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden öğretmen adaylarından elektronik ortamda toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlara göre okul öncesi öğretmen adaylarının psikolojik dayanıklılıklarının yüksek düzeyde, gelecekten beklentilerinin olumlu olduğu söylenebilir. Öğretmen adaylarının psikolojik dayanıklılık ve gelecekten beklenti düzeylerinde cinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak kadın öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının psikolojik dayanıklılıkları ile gelecekten beklenti düzeyleri, sınıf değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Psikolojik dayanıklılık ve gelecekten beklentilerde en yüksek ortalama ortalama 1. sınıflara, en düşük ortalama ise 2. sınıflara aittir. Psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile gelecekten beklentileri arasında anlamlı düzeyde ve olumlu yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur. Ayrıca psikolojik dayanıklılık, gelecekten beklentiyi anlamlı düzeyde yordamaktadır.
The purpose of this study is to examine resiliencies and future expectations of preschool teacher candidates. The study was developed according to the relational screening model. The sample group consists of 328 teacher candidates studying in an undergraduate preschool education program. 262 teacher candidates are female and 66 are male. 141 teacher candidates are 18-20 years old; 167 are 21-25; 20 are 26 years old and over. 165 participants of the study group are in year 1, 51 are in year 2 and 112 are in year 3. The Resilience Scale for Adults, Future Expectations Scale and the “Personal Information Scale”, developed by the researchers, were used as the data collection instruments of the study. The data collection phase proceeded after the approval of Near East University Scientific Researches Ethics Committee. Data were collected through a GOOGLE form sent to teacher candidates who volunteered to participate in the study. According to the study results, resiliencies and future expectations of preschool teacher candidates significantly differ in favor of female students. Resilience and future expectation levels of candidate teachers significantly differ with respect to the class year variable. Resilience levels of preschool teacher candidates are significantly and positively related to their future expectation levels. Resilience levels of candidate teachers significantly predict their future expectation levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | June 25, 2023 |
Publication Date | June 26, 2023 |
Submission Date | March 5, 2023 |
Acceptance Date | April 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 1 |