Bu çalışmada, İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleyerek “uzaktan eğitim süreci” ile ilgili önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Mardin ili sınırları içerisinde bulunan resmî eğitim kurumlarında (ilkokul, ortaokul, lise) görev yapan 439 kadrolu İngilizce öğretmeninden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla ulaşılan 228 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlenmesi, SPSS 22.00 programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Kolmogorov-Smirnov test istatistikleri uygulanmış ve sonuçlarda katılımcıların verdikleri cevapların homojen dağılım gösterdiği görülmüştür (p>0.05). Bağımlı değişkenlerin etkisini test etmek amacıyla maddelere ANOVA ve t tesi uygulanmıştır. Ayrıca verilerin incelenmesinde LSD (Least Significant Difference) testi uygulanmıştır. Araştırmada Cronbach Alpha değeri; 0,905 çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin %14,9’u uzaktan eğitimden memnun olduklarını, %53,9’u geliştirilmesi gerektiğini, %31,1’i memnun olmadıklarını belirtmektedirler.
This study aimed to determine the views of English teachers about the "distance education process". The research was carried out with 228 out of 439 English teachers working in the state primary, secondary and high schools in Mardin in the 2020-2021 academic year. The statistical analysis was carried out with the SPSS 22.0 program. ANOVA and t-tests were applied to the items to test the effect of dependent variables. In addition, Kolmogorov-Smirnova test statistics were applied and it was seen that the answers given by the participants showed a homogeneous distribution (p>0.05). Also, the LSD (Least Significant Difference) test was used to analyze the data. In the study, the Cronbach Alpha value was found to be 0.905. In the research, 14.9% of the teachers stated that they were satisfied with distance education, 53.9% of them stated that it should be improved, 31.1% of them were not satisfied.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 4, 2023 |
Submission Date | February 25, 2022 |
Acceptance Date | September 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |