Bu
araştırmanın genel amacı, yabancı dil dersine yönelik kaygı, özyeterlik ve tutum
arasındaki ilişkileri belirlemektir. Bu amaçla araştırma örnekleminden yabancı
dile yönelik kaygı, tutum ve özyeterlik ölçeklerinin uygulanması suretiyle
veriler toplanmıştır. Betimsel tarama
modeline göre yürütülen araştırmanın örneklemini, 2018-2019
Eğitim-Öğretim yılında, Elazığ il merkezindeki devlet ortaokullarında öğrenim gören
toplam 594 10,11 ve 12 sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Korelasyon analizi
sonucunda yabancı dile yönelik kaygı, tutum ve özyeterlik algıları arasında
pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Çoklu regresyon analizi
Stepwise metoduna göre iki model üretilmiştir. İlk modele göre tutum
özyeterliğe ait varyansın yüzde 40.6’sını açıklamaktadır. İkinci modelde
yabancı dile yönelik kaygının eklenmesi ile bu oran yüzde 41.8’e çıkmıştır. Bu
bulgulara göre yabancı dil kaygısı ve yabancı dile yönelik tutum yabancı dil
özyeterliği açısından dikkate alınması gereken değişkenlerdir. Eğitim-Öğretim
süreçlerinde yabancı dil özyeterlik algılarının arttırılmasında kaygı ve tutum
işlevsel araçlar olarak değerlendirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | May 17, 2019 |
Acceptance Date | September 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |