Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler eğitiminde okul deneyimi dersinin öğretmenlik mesleğine etkisine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz dönemi Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında 4. sınıfta öğrenim gören 13’ü kadın, 17’si erkek toplam 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırma verileri görüşme yöntemi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve verilerin değerlendirilmesinde nitel veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının okul deneyimi dersini yararlı ve gerekli bir ders, teorik bilginin uygulanması, deneyim ve tecrübe kazanma ve mesleğe atılan ilk adım olarak ifade ettikleri belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının görüşlerine göre okul deneyimi dersinin önemli görüldüğü ve öğretmenlik mesleğine olumlu yönde katkısının olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adayları okul deneyimi dersinde uygulama süresinin yetersiz olduğunu vurgulamıştır. Okul deneyimi dersine, eğitim öğretim sürecinde daha uzun süre yer verilmelidir.
The present study aimed to determine the views of pre-service teachers on the impact of school experience course on the teaching profession in social studies education. The phenomenology desing, a qualitative research approach, was used in the study. The study was carried out with 30 pre-service teachers, 13 of which were female and 17 were male, and the participants were senior students attending Fırat University, Faculty of Education, Department of Social Studies Education during the 2018-2019 academic year fall semester. The study group was selected with convenience sampling, a purposive sampling method. An interview form was used as the data collection instrument. Content analysis method was used to analyze the research data and qualitative data analysis software was used. In the study, pre-service teachers generally considered the school experience course as a useful and necessary course, where theoretical knowledge could be applied, experience could be gained and as the first step in the profession. In conclusion, it was observed that school experience course was considered important and its impact on teaching profession was positive according to the views of pre-service teachers who participated in the study. Furthermore, pre-service teachers emphasized that the duration of the implementation was insufficient. School experience course should be extended in education teacher training.
Prospective Social Studies teacher Social Studies teacher school experience teacher profession
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | May 25, 2020 |
Acceptance Date | September 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |