Bu çalışma ilkokul matematik dersinde kullanılan yardımcı kaynak kitaplarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. . Çalışmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden durum analizi desenidir. Bu araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi nitel bir veri analiz tekniği olan içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ ilinde devlet okullarında görev yapan 10 sınıf öğretmeni ve özel okullarda görev yapan 10 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına ve yöntemine uygun olarak alan yazı incelerek görüşme soruları hazırlanmış ve iki alan uzmanı akademisyenin görüşleri alınarak yarı yapılandırılmış görüşme formuna son şekli verilmiştir. 20 sınıf öğretmeninin görüşlerinden elde edilen verilerden yola çıkılarak ders kitaplarının yetersiz olduğu ve yardımcı kaynak kitaplara ve materyallere ihtiyaç duyulduğu söylenebilir.
Akyüz, Y. (2012). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
Aydın, B. (2003). Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 183.
Clemens, M., Clemens , S., & Clemens, G. (2003). The Everything Kids' Math Puzzles Book. Avon. Massachusetts, U.S.A: Adams Media Corporations .
Divrik, R., Mentiş Taş, A., & Pilten, P. (2020). Teachers' Views on the Problem-Solving & Problem-Posing Tasks in Primary School Mathematics Textbooks. Journal of Curriculum and Teaching, 9(1), 73-85.
Gökçek, T., & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2013). Ortaöğretimde Matematik Ders Kitabı Yerine Alternatif Kaynakların Tercih Edilme Nedenleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(1), 20-31.
Graddy, K., & Stevens, M. (2003). The Impact of School Inputs on Student Performance: An Empirical Study of Private Schools in the UK. ResearchGate: https://www.researchgate.net/publication/5218200_The_Impact_of_School_Inputs_on_Student_Performance_An_Empirical_Study_of_Private_Schools_in_the_United_Kingdom?enrichId=rgreq-7513107cbffe98c13f9d6b1712998ec4-XXX&enrichSource=Y292ZXJQYWdlOzUyMTgyMDA7QVM6OT adresinden alındı
Güngör , H., & Çavuş, H. (2015). İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi “Kesirler” Konusunun Öğretiminde Öğretmenin Yardımcı Kitap Kullanımının Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 251-271.
Halis, İ. (2004). Öğretim Ortamında Kullanılan Yaygın Materyal Türleri (Sosyal-Fen-Matematik). R. Yıldız (Dü.) içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (s. 52). Konya: Atlas Kitabevi.
Işık, C. (2008). İlköğretim İkinci Kademesinde Matematik Öğretmenlerinin Matematik Ders Kitabı Kullanımını Etkileyen Etmenler ve Beklentiler. Kastamonu Eğitim Dergisi , 163-176 .
İzci, E. (2006). Öğretimde Araç ve Gereçler. M. Gürol (Dü.) içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Hazırlama (s. 102). Ankara: Akış Yayıncılık.
Katipoğlu, M., & Katipoğlu, S. (2016). Matematik Öğretmenlerinin Öğrenci Ders Kitabı Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Eğitim, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 156-165.
Kılıç, H. C. (2008). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Ders, Öğrenci Çalışma ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Niteliğine ve Saptanan Sorunlara Yönelik Görüşleri. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Korkmaz, E., Tutak, T., & İlhan , A. (2020). Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Matematik Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi(18), 118-128.
Küçük, A., & Demir, B. (2009). İlköğretim 6–8. Sınıflarda Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Bazı Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 97-112.
Mermer, S. (2012). İlköğretimde Matematik Eğitiminin Denetimi ve Bir Model Önerisi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Ndlovu, N. (2018). School resources and student achievement: A study of primary schools in Zimbabwe. Academic Journals, 13(7), 236-248.
Ocak, G., & Çimenci Ateş, F. (2015). Ortaokul Matematik Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşımın Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Afyon: Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Olkun, S., & Toluk Uçar, Z. (2014). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Özer, Y., & Anıl, D. (2011). Öğrencilerin Fen ve Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi. Hacettep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 313-324.
Özmantar, M., Dapgın, M., Çırak Kurt, S., & İlgün, Ş. (2017). Matematik Öğretmenlerinin Ders Kitabı Dışında Kaynak Kullanımları: Nedenler, Sonuçlar ve Çıkarımlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 741-758.
Özpınar, İ., & Arslan, S. (2009). İlköğretim 6.Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(12), 97-113.
Pratt, N. (2006). Interactive Maths Teaching in the Primary School. London: Paul Chapman Publishing.
Randahl, M. (2012). First-year engineering students’ use of their mathematics textbook - opportunities and constraints. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13394-012-0040-9 adresinden alındı
Sarıtaş, M. (2009). Öğretimde Yararlanılan Araç-Gereçler ve Etkili Kullanımı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (s. 60). içinde Ankara: Pegem Akademi.
Sevimli, E., & Kul, Ü. (2015). Matematik Ders Kitabı İçeriklerinin Teknolojik Uygunluk Açısından Değerlendirlmesi: Ortaokul Örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 308-331.
Taşdemir, C. (2011). İlköğretim 1. Kademede Okutulan Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Bitlis İli Örneklemi). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-27.
Taşdemir, M., Taşdemir, F., Dağıstan, A., Dağdelen, S., Şahin, C., & Kılıç, E. (2018). MEB 5. Sınıf Matematik Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 68-79.
Turan, B. (2019). 6. Sınıf Matematik Ders Kitabının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Usluoğlu , B., & Toptaş, V. (2020). İlkokul 1 ve 2. Sınıf Matematik Ders Kitaplarındaki Ünite Değerlendirme Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(2), 136-148.
Wall, H. (2009). Creative Mathematics (Classroom Resource Materials) (Mathematical Association of America Textbooks). Austin,Texas: The Mathematical Association of America.
Yapıcı, M. (2004). İlköğretim 1. Kademe Ders Kitaplarının Öğrenci Düzeyine Uygunluğu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 121-130.
Akyüz, Y. (2012). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
Aydın, B. (2003). Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 183.
Clemens, M., Clemens , S., & Clemens, G. (2003). The Everything Kids' Math Puzzles Book. Avon. Massachusetts, U.S.A: Adams Media Corporations .
Divrik, R., Mentiş Taş, A., & Pilten, P. (2020). Teachers' Views on the Problem-Solving & Problem-Posing Tasks in Primary School Mathematics Textbooks. Journal of Curriculum and Teaching, 9(1), 73-85.
Gökçek, T., & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2013). Ortaöğretimde Matematik Ders Kitabı Yerine Alternatif Kaynakların Tercih Edilme Nedenleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(1), 20-31.
Graddy, K., & Stevens, M. (2003). The Impact of School Inputs on Student Performance: An Empirical Study of Private Schools in the UK. ResearchGate: https://www.researchgate.net/publication/5218200_The_Impact_of_School_Inputs_on_Student_Performance_An_Empirical_Study_of_Private_Schools_in_the_United_Kingdom?enrichId=rgreq-7513107cbffe98c13f9d6b1712998ec4-XXX&enrichSource=Y292ZXJQYWdlOzUyMTgyMDA7QVM6OT adresinden alındı
Güngör , H., & Çavuş, H. (2015). İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi “Kesirler” Konusunun Öğretiminde Öğretmenin Yardımcı Kitap Kullanımının Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 251-271.
Halis, İ. (2004). Öğretim Ortamında Kullanılan Yaygın Materyal Türleri (Sosyal-Fen-Matematik). R. Yıldız (Dü.) içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (s. 52). Konya: Atlas Kitabevi.
Işık, C. (2008). İlköğretim İkinci Kademesinde Matematik Öğretmenlerinin Matematik Ders Kitabı Kullanımını Etkileyen Etmenler ve Beklentiler. Kastamonu Eğitim Dergisi , 163-176 .
İzci, E. (2006). Öğretimde Araç ve Gereçler. M. Gürol (Dü.) içinde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Hazırlama (s. 102). Ankara: Akış Yayıncılık.
Katipoğlu, M., & Katipoğlu, S. (2016). Matematik Öğretmenlerinin Öğrenci Ders Kitabı Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Eğitim, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 156-165.
Kılıç, H. C. (2008). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Ders, Öğrenci Çalışma ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Niteliğine ve Saptanan Sorunlara Yönelik Görüşleri. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Korkmaz, E., Tutak, T., & İlhan , A. (2020). Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Matematik Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi(18), 118-128.
Küçük, A., & Demir, B. (2009). İlköğretim 6–8. Sınıflarda Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Bazı Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 97-112.
Mermer, S. (2012). İlköğretimde Matematik Eğitiminin Denetimi ve Bir Model Önerisi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Ndlovu, N. (2018). School resources and student achievement: A study of primary schools in Zimbabwe. Academic Journals, 13(7), 236-248.
Ocak, G., & Çimenci Ateş, F. (2015). Ortaokul Matematik Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşımın Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Afyon: Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Olkun, S., & Toluk Uçar, Z. (2014). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Özer, Y., & Anıl, D. (2011). Öğrencilerin Fen ve Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi. Hacettep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 313-324.
Özmantar, M., Dapgın, M., Çırak Kurt, S., & İlgün, Ş. (2017). Matematik Öğretmenlerinin Ders Kitabı Dışında Kaynak Kullanımları: Nedenler, Sonuçlar ve Çıkarımlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 741-758.
Özpınar, İ., & Arslan, S. (2009). İlköğretim 6.Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(12), 97-113.
Pratt, N. (2006). Interactive Maths Teaching in the Primary School. London: Paul Chapman Publishing.
Randahl, M. (2012). First-year engineering students’ use of their mathematics textbook - opportunities and constraints. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13394-012-0040-9 adresinden alındı
Sarıtaş, M. (2009). Öğretimde Yararlanılan Araç-Gereçler ve Etkili Kullanımı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (s. 60). içinde Ankara: Pegem Akademi.
Sevimli, E., & Kul, Ü. (2015). Matematik Ders Kitabı İçeriklerinin Teknolojik Uygunluk Açısından Değerlendirlmesi: Ortaokul Örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 308-331.
Taşdemir, C. (2011). İlköğretim 1. Kademede Okutulan Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Bitlis İli Örneklemi). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-27.
Taşdemir, M., Taşdemir, F., Dağıstan, A., Dağdelen, S., Şahin, C., & Kılıç, E. (2018). MEB 5. Sınıf Matematik Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 68-79.
Turan, B. (2019). 6. Sınıf Matematik Ders Kitabının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Usluoğlu , B., & Toptaş, V. (2020). İlkokul 1 ve 2. Sınıf Matematik Ders Kitaplarındaki Ünite Değerlendirme Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(2), 136-148.
Wall, H. (2009). Creative Mathematics (Classroom Resource Materials) (Mathematical Association of America Textbooks). Austin,Texas: The Mathematical Association of America.
Yapıcı, M. (2004). İlköğretim 1. Kademe Ders Kitaplarının Öğrenci Düzeyine Uygunluğu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 121-130.
Bozkurt, E., & Ateş, B. K. (2021). İlkokul Matematik Dersinde Kullanılan Yardımcı Kaynak Kitaplara İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Turkish Journal of Educational Studies, 8(2), 109-128. https://doi.org/10.33907/turkjes.792377