BibTex RIS Cite

Öğretim Elemanlarının Mobbing’e Maruz Kalma Düzeylerinin İş Doyumuyla İlişkisi*

Year 2017, Volume: 4 Issue: 3, 0 - 0, 01.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı, bir Üniversitede çalışan öğretim görevlilerinin (okutman, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi) psikolojik tacize (mobbing) maruz kalma durumlarının iş doyumuyla ilişkisini belirlemektir. Bu araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Fırat Üniversitesi Merkez Kampüsünde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında görev yapan 1614 akademisyen oluşturmaktadır. Bu akademisyenlerin 311’i profesör, 186’sı doçent, 350’si yardımcı doçent, 69’u öğretim görevlisi, 85’i okutman, 583’ü araştırma görevlisi ve 30’u uzmandır. Evrenin tamamına ulaşıldığından ölçekleri gönüllü olarak dolduran toplam 701 akademisyenden elde edilen veriler analizlerde kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Psikolojik Tacizi ölçmek için LIPT Questionnaire (Leymann Inventory of Psychological Terror) ölçeği esas alınarak hazırlanmış olan 37 maddelik Psikolojik Taciz ölçeği ile iş doyumunu ölçmek için Minnesota İş Doyum Ölçeği olmak üzere toplam iki farklı ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların bütün alt boyutlarda ve ölçeğin genelinde hiçbir zaman düzeyinde psikolojik tacize uğramadıkları belirlenmiştir. Katılımcıların iş doyumuna yönelik görüşleri, ölçeğinin bütünü ile içsel doyum ve dışsal doyum alt boyutlarında, “memnunum” düzeyindedir.

Öğretim Elemanlarının Mobbing’e Maruz Kalma Düzeylerinin İş Doyumuyla İlişkisi*

Year 2017, Volume: 4 Issue: 3, 0 - 0, 01.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı, bir Üniversitede çalışan öğretim görevlilerinin (okutman, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi) psikolojik tacize (mobbing) maruz kalma durumlarının iş doyumuyla ilişkisini belirlemektir. Bu araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Fırat Üniversitesi Merkez Kampüsünde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında görev yapan 1614 akademisyen oluşturmaktadır. Bu akademisyenlerin 311’i profesör, 186’sı doçent, 350’si yardımcı doçent, 69’u öğretim görevlisi, 85’i okutman, 583’ü araştırma görevlisi ve 30’u uzmandır. Evrenin tamamına ulaşıldığından ölçekleri gönüllü olarak dolduran toplam 701 akademisyenden elde edilen veriler analizlerde kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Psikolojik Tacizi ölçmek için LIPT Questionnaire (Leymann Inventory of Psychological Terror) ölçeği esas alınarak hazırlanmış olan 37 maddelik Psikolojik Taciz ölçeği ile iş doyumunu ölçmek için Minnesota İş Doyum Ölçeği olmak üzere toplam iki farklı ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların bütün alt boyutlarda ve ölçeğin genelinde hiçbir zaman düzeyinde psikolojik tacize uğramadıkları belirlenmiştir. Katılımcıların iş doyumuna yönelik görüşleri, ölçeğinin bütünü ile içsel doyum ve dışsal doyum alt boyutlarında, “memnunum” düzeyindedir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83FB88MU
Journal Section Research Article
Authors

Necmi Gökyer This is me

Bircan Doğan Atalan

Publication Date December 1, 2017
Submission Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Gökyer, N., & Atalan, B. D. (2017). Öğretim Elemanlarının Mobbing’e Maruz Kalma Düzeylerinin İş Doyumuyla İlişkisi*. Turkish Journal of Educational Studies, 4(3).