Meslek etiği ve kuralları, meslek
mensuplarınca benimsenmiş ve yine bu meslek taraflarınca genel kabul görmüş
kurallardır. Meslek etiği kurallarına uygun davranış gösteren meslek
mensupları, verdikleri hizmetin doğruluğu, haklılığı ve etkililiği karşısında, mesleki
çevresinde yer alan paydaşların güvenini ve saygısını kazanır, vicdanen rahat
olur, bilgi, beceri ve yeteneklerine daha çok güvenir. Bu bağlamda çalışmanın
amacı, öğretmenlik meslek eğitimi etik ve kurallarının meslek yaşamına olan
etkisini tartışmaktır. Bu amaca yönelik olarak öğretmenlik eğitimi meslek etiği
kavramına açıklık getirmek, öğretmen eğitimiyle ilgili etik olmayan
uygulamaları tespit etmek, etik olmayan uygulamalara yönelik eleştirel bir
bakış açısı getirmek ve öğretmen eğitimi camiasına farkındalık sağlamaktır. Araştırma
sonucunda öğretmenlik eğitimi ile ilgili;
1976 yılında, 45 günlük eğitimle ve mektupla öğretimle yaklaşık 100
binden fazla kişinin öğretmen yapılması,
1996-97 yıllarında 150 bin civarında farklı alan eğitimine sahip
bireylerin öğretmen olarak atanması, 2010 yılından itibaren her alan mezununa
eğitim fakülteleri tarafından formasyon programı adı altında öğretmenlik
sertifikası verilmesi ve bu programların bazılarının sıkıştırılmış programlar
şeklinde ve uzaktan eğitim yoluyla verilmesi önemli etik dışı uygulamalar olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Miscellaneous |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Submission Date | April 11, 2018 |
Acceptance Date | May 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |