Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlik Meslek Eğitimi İle İlgili Etik Olmayan Durumlar

Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 76 - 84, 31.05.2018
https://doi.org/10.33907/turkjes.414323

Abstract

Meslek etiği ve kuralları, meslek
mensuplarınca benimsenmiş ve yine bu meslek taraflarınca genel kabul görmüş
kurallardır. Meslek etiği kurallarına uygun davranış gösteren meslek
mensupları, verdikleri hizmetin doğruluğu, haklılığı ve etkililiği karşısında, mesleki
çevresinde yer alan paydaşların güvenini ve saygısını kazanır, vicdanen rahat
olur, bilgi, beceri ve yeteneklerine daha çok güvenir. Bu bağlamda çalışmanın
amacı, öğretmenlik meslek eğitimi etik ve kurallarının meslek yaşamına olan
etkisini tartışmaktır. Bu amaca yönelik olarak öğretmenlik eğitimi meslek etiği
kavramına açıklık getirmek, öğretmen eğitimiyle ilgili etik olmayan
uygulamaları tespit etmek, etik olmayan uygulamalara yönelik eleştirel bir
bakış açısı getirmek ve öğretmen eğitimi camiasına farkındalık sağlamaktır. Araştırma
sonucunda öğretmenlik eğitimi ile ilgili; 
1976 yılında, 45 günlük eğitimle ve mektupla öğretimle yaklaşık 100
binden fazla kişinin öğretmen yapılması, 
1996-97 yıllarında 150 bin civarında farklı alan eğitimine sahip
bireylerin öğretmen olarak atanması, 2010 yılından itibaren her alan mezununa
eğitim fakülteleri tarafından formasyon programı adı altında öğretmenlik
sertifikası verilmesi ve bu programların bazılarının sıkıştırılmış programlar
şeklinde ve uzaktan eğitim yoluyla verilmesi  önemli etik dışı uygulamalar olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.

References

  • Aydın, İ. (2001). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. 2. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık. Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem Yayıncılık.Gözütok, F.D. (1999). Öğretmenlerin Etik Davranışları. The Third International Conferance Teacher education. Almost 2000: Crises and Challenge Teacher education, June 27 – July 1 1999, Bert Berl College. Isreal. file:///C:/Users/user/Desktop/%C3%B6%C4%9Fretmen%20eti%C4%9Fi.pdf , Erişim tarihi: 02.06.2014
Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 76 - 84, 31.05.2018
https://doi.org/10.33907/turkjes.414323

Abstract

References

  • Aydın, İ. (2001). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. 2. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık. Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem Yayıncılık.Gözütok, F.D. (1999). Öğretmenlerin Etik Davranışları. The Third International Conferance Teacher education. Almost 2000: Crises and Challenge Teacher education, June 27 – July 1 1999, Bert Berl College. Isreal. file:///C:/Users/user/Desktop/%C3%B6%C4%9Fretmen%20eti%C4%9Fi.pdf , Erişim tarihi: 02.06.2014
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Miscellaneous
Authors

Hasan Hüseyin Özkan 0000-0001-5249-1444

Mustafa Çelikten

Publication Date May 31, 2018
Submission Date April 11, 2018
Acceptance Date May 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Özkan, H. H., & Çelikten, M. (2018). Öğretmenlik Meslek Eğitimi İle İlgili Etik Olmayan Durumlar. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 76-84. https://doi.org/10.33907/turkjes.414323