Bu araştırmanın amacı lisansüstü öğretimde
yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin tez konusu seçerken dikkat ettikleri
kriterlerin belirlenmesi için anket geliştirip, yüksek lisans ve
doktora öğrencilerinin tez konusu seçerken dikkat ettiği kriterleri belirlemektir.
Bu zorlu süreçte lisansüstü
öğrencilerin en çok karşılaştıkları problem tez konusunu belirleme, tez
konusuna karar verme sürecidir. Araştırmayla tez konusu belirleme sürecinde
dikkat edilen kriterler belirlenecek, bundan sonraki araştırma çalışmalarına
ışık tutacağı düşünülmektedir. Araştırmada yüksek lisans ve doktora
öğrencilerinin tez konusu seçerken dikkat ettiği kriterlerin belirlenmesi
amacıyla geliştirilen “tez konusu belirleme kriterleri” anketi
geliştirilmiştir. Anket toplam 27 sorudan oluşmaktadır. Soru tipleri genel
olarak Demografik, Olgusal ve Yargısal soru tiplerinden oluşmaktadır. İlk 5
soru demografik, sonraki 20 soru olgusal ve yargısal sorulardan, son iki soru
ise yarı açık soru tiplerinden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel kısmı için ise
görüşme yöntemi uygulanmıştır. Geliştirilen anket 115 lisansüstü öğrencisine
uygulanmış ve 5 kişi ile görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde yüksek
lisans ve doktora öğrencilerine uygulanacak tez konusu belirleme kriterleri
anketi ile aritmetik ortalama (x), standart sapma (s), frekans (f), yüzde (%), t-testi, tek faktör anova testi kullanılmıştır.. Elde
edilmiş olan verilerin yorumlanmasında.05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.
Uygulanan anketler ve görüşmeler sonucunda tez konusu belirlerken güncel,
literatüre dayalı ve danışmanın alanına uygun konuların seçildiği tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Submission Date | May 9, 2018 |
Acceptance Date | June 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |