Amaç, öğretmen adaylarının bazı değişkenlere göre mesleki kaygı düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak “ Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği ” kullanılmıştır. Ölçek 2017-2018 öğretim yılının 2. döneminde, bir devlet üniversitesinin ilgili bölümünde öğrenim gören toplam 185 öğrenciye uygulanmıştır. Analiz için, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA kullanılmıştır. Araştrmada elde edilen bulgulara göre; adayların görev odaklı kaygılarına ait puanlarının ortalama değeri yüksek ve ben merkezli kaygılarına ait puanlarının ortalama değerinn ise düşük olduğu görülmektedir. Genel anlamda, mesleki kaygı düzeylerinin orta seviyede olduğu, bu düzeyin her üç faktörde de yaş değişkenine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı görülmektedir. Cinsiyete göre iki kaygı düzeyine ait puan ortalamalarının farklılaşmadığı, ancak cinsiyet değişkeninin ben merkezli kaygı düzeyine yönelik anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Lise değişkenine göre; öğrenci - ben merkezli kaygı düzeyine ait puan ortalamalarının anlamlı olarak farklılaşmadığı, fakat meslek lisesi mezunlarının lehine görev merkezli kaygı düzeylerinde anlamlı bir farklılığın olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçlarının diğer branşlarda okuyan aday öğretmenler için rehber olacağı ve kapsamının genişletilerek yeni çalışmalar yapılması açısından önem taşıdığı söylenebilir. Sonuç olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | January 13, 2020 |
Acceptance Date | November 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 3 |