Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Rasyonel Sayılar konusunun öğretiminde kavram haritası kullanımının akademik başarıya ve matematik tutumuna etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda kolayca erişilebilir örneklem grubu tercih edilmiştir. Çalışma grubu Elazığ ili, 2018-2019 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı eğitim kurumunda öğrenim gören 58 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada deneysel desenlerden ön-test, son-test ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları ortaokuldaki 4 şubeden seçilmiştir. Dersler deney grubunda kavram haritası destekli öğretim yöntemi ile kontrol grubunda ise hiçbir müdahale yapılmadan işlenmiştir. Öğrencilerin Rasyonel Sayılar konusuna dair akademik başarısı MEB tarafından yayınlanan “Rasyonel Sayılar Kazanım Testi”, matematik dersine ilişkin tutumları ise Eğitim Araştırma Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED) tarafından geliştirilen “Matematik Tutum Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Bu çalışmada veri toplama araçlarından elde edilen veriler SPSS 21 paket programı kullanılarak deney ve kontrol gruplarına ait analizler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, uygulanan program öncesinde bilgi düzeyleri ve matematik dersine karşı tutumları açısından birbirine denk olan grupların uygulanan program sonrasında hem akademik başarı hem de matematik dersine yönelik tutum açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | September 28, 2020 |
Acceptance Date | November 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 3 |