Öz
Koronavirüs salgınıyla beraber salgının riskini azaltmak için tüm dünyada eğitim kurumları kapatılmış, eğitim ve öğretimin kesintiye uğramaması adına uzaktan eğitim uygulamaları devreye girmiştir. Şu anda dünya çapında eğitim kurumları öğrenme kayıplarını önlemek için dijital öğrenme ile COVID-19 krizinin etkilerini azaltmaya çalışmaktadır. Bu araştırma, COVID-19 salgını sürecinde okullarında ve BİLSEM’de uzaktan eğitim deneyimleri olan BİLSEM (özel yetenekli) öğrencilerinin “uzaktan eğitim” kavramına ilişkin metaforik algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan, fenomenoloji araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 Eğitim öğretim yılında Elazığ BİLSEM’e kayıtlı olan 4 ila 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Katılımcıların “uzaktan eğitim” kavramına yönelik olarak geliştirdikleri metaforlar gerekçeleri bakımından incelenmiş kapatılma, kaos, zorluk, yetersizlik, monolog, teknoloji, tıp, sinerji, eğlence, umut, üretkenlik olarak 11 kavramsal tema altında toplanmıştır. BİLSEM öğrencilerinin BİLSEM ’de deneyimledikleri uzaktan eğitim algısının daha olumlu olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitimde katılımcıların kendilerini soyutlanmış olarak algıladıkları, yüz yüze dersler gibi senkron derslerde etkileşimin olmadığı düşüncesini taşıdıkları ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | May 7, 2021 |
Acceptance Date | September 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |