Okullardaki özel eğitim uygulamalarının en yaygın şekli destek eğitim odalarında eğitim verilmesidir. Çalışmanın amacı 2020 yılı sonuna kadar destek eğitim odalarına ilişkin hazırlanmış lisansüstü tez çalışmalarının çeşitli değişkenlere göre analizini yapmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda Ulusal Tez Merkezi üzerinden belirlenen anahtar sözcüklerle tarama yapılmıştır. Tarama sonucunda 102 tez çalışmasına ulaşılmıştır. Araştırmacılar tarafından belirlenen dahil etme kriterleri dikkate alınarak tez çalışmaları değerlendirilmiş ve dahil etme kriterlerini sağlayan 30 tez çalışması incelemeye alınmıştır. İncelenen tez çalışmalarının yayın yılı, tez türü, tez çalışmasının konusu, kullanılan yöntem, katılımcıların türü ve sayısı ile tez çalışmalarında bulunan ortak sonuçlar ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın güvenirliğini arttırmak için tüm tez çalışmaları üç araştırmacı tarafından ayrıntılı olarak incelenmiştir. İncelemeye alınan tez çalışmaları araştırmacılar tarafından ortak belirlenen kontrol listesine göre değerlendirilmiş tespit edilen ortak sonuçlarla araştırmanın bulguları oluşturulmuştur. Destek eğitim çalışmaları konusunda okul yönetimlerinin gereken desteği sağladığı, ancak destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerin yeterliklerinin sınırlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Destek eğitim odalarının fiziki imkanlarının, eğitim ortamlarının, eğitim materyallerinin ve ders araç gereçlerinin yetersiz olduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | June 24, 2021 |
Acceptance Date | October 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |