Araştırmanın temel amacı, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden gerçekleştirilen uzaktan eğitimin etkisine ilişkin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin yükledikleri anlamları incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni işe koşulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bir devlet ortaokuluna devam eden 7. sınıf öğrencileri arasından ölçüt örnekleme yöntemine göre seçilen 20 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve açık uçlu anket formları kullanılmıştır. Toplanan veriler üzerinde içerik (tematik) analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda, öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin “uzaktan eğitimi betimlemek, uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunları belirtmek ve uzaktan eğitimin daha etkili olması için önerilerde bulunmak” şeklindeki görüşlere sahip oldukları saptanmıştır. Bu çerçevede öğrencilerin uzaktan eğitimi acil durumlarda kullanılan öğretimsel bir araç olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Eldeki tüm bulgu ve sonuçlar birlikte değerlendirdiğinde, uzaktan eğitimin etkisine ilişkin öğrencilerin daha çok olumsuz anlamlar yükleme eğilimde oldukları söylenebilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 22, 2022 |
Submission Date | October 10, 2021 |
Acceptance Date | September 23, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 3 |