Bu araştırma öğretmenlerin, okullarda örgütsel sinerjiye yönelik algıları ile liderlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama modelindedir.. Araştırma evreni “2021-2022 eğitim öğretim yılında Uşak ilinde okullrda görev yapan 2798 öğretmen, örneklemini ise kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla ulaşılabilen 310 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Örgütsel Sinerji Ölçeği” ve “Öğretmen Liderliği Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Öğretmenlerin okul içindeki örgütsel sinerji düzeyine ilişkin algıları yüksektir .- Öğretmenlerin örgütsel sinerjiye yönelik algıları okul düzeyine göre farklılaşmakta ve lise öğretmenlerinin örgütsel sinerjiye yönelik algılarının ilkokul ve ortaokul düzeyinde görev yapan öğretmenlere göre daha düşüktür. Yine ön lisans ve lisans eğitimine sahip öğretmenlerinin örgütsel sinerjiye yönelik algıları, yüksek lisans eğitimi almış öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğretmenlerin okul içindeki örgütsel sinerjiye yönelik algıları diğer değişkenleri açısından ise farklılaşmamaktadır. Yine araştırmaya göre öğretmenlerin okuldaki liderlik rolü algılarının yüksektir. Öğretmenlerin liderlik rolüne yönelik algıları arasında cinsiyet, kıdem yılı, mezuniyet durumu görev yaptıkları okuldaki öğretmen sayısı ve aynı okulda yaklaşık çalışma süresi, değişkenlerine göre farklılaşmamaktadır. Okul düzeyine göre ise, Lise öğretmenlerinin liderlik rolüne yönelik algılarının ilkokul düzeyinde görev yapan öğretmenlere göre daha düşüktür. Araştırmada öğretmenlerin okul içerisindeki örgütsel sinerji algıları ile liderlik düzeyleri arasında anlamlı, pozitif yönde ve yüksek düzeyde ilişkiler bulunmakta ve okul içindeki örgütsel sinerji algıları liderlik düzeylerini anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Okullardaki sinerji düzeyinin artması için öğretmenlerin takım çalışmasına teşvik edilmesi, orrtak etkileşimleri için etkinlikler düzenlenması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 28, 2023 |
Submission Date | July 23, 2022 |
Acceptance Date | October 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |