Bu çalışma, sınıf yönetimi olgusuna yeni ya da alternatif bir
perspektif sunmayı amaçlamıştır. Sınıf yönetimi sınıfın maddi bağlamının düzenlenmesi ve öğretimsel faaliyetlerin düzenlenmesi gibi iki ana etmen tarafından açıklanabilmekte ve tahmin
edilebilmektedir. Bu derlemede öncelikle, sınıfı kuşatan maddi ya da
fiziksel çevrenin önceden ayarlanması ile ilgili sınıf yönetimi argümanının yetersizliği müzakereye açılmıştır. Sonrasında, öğretimsel süreçlere öğrenenlerin dahil
edilmesi ya da edilmemesinin sınıf yönetimi olgusuna yansımaları ile ilgili alternatif
bir perspektif öne çıkarılmıştır. Sınıf yönetimi, bu çalışma bağlamında, öğretimsel süreçlerden kopuk bir biçimde değil, pedagojik
faaliyetlerin yöneylemine bağlı ve bitişik bir biçimde ele alınmıştır. Öğretimi karakterize eden, öğretimsel/pedagojik yaklaşım türü, otorite tipleri ve değişen söylevsel güç ilişkileri sınıf yönetimi bağlamında derinlemesine açıklanmış ve örneklendirilmiştir. Bu bağlamda, öğretmen-merkezli ve öğrenen-merkezli sınıf içi uygulamaların türü, epistemik ve sosyal otorite olarak çeşitlenen ve öğretmen tarafından oluşturulan otorite tipleri
ve öğretmenin belli başlı pedagojik-söylevsel hamlelerinin azlığı ya da çokluğu ile oluşan sınıf içi güç ilişkileri tanımlanıp ve incelenmiştir. Öğretmenler ve öğretmen eğitimcileri adına çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Acceptance Date | October 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |