Bu araştırmanın
amacı; bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin öğretim
etkililiğin araştırılması, eğitimde kullandıkları uygulama metotlarının
analizi, öğrencileri derse güdüleme ve isteklendirme çalışmalarının incelenmesi
ve duygudaşlık kurabilme becerilerinin tespitidir. Araştırmada nitel araştırma
yöntemleri kullanılmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme sorularından istifade edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı
branşlarda 18 öğretmen oluşturmaktadır. Toplanan veriler içerik analizi
yöntemiyle analiz edilmiştir. İçerik analizi sonucunda, kodlar belirlenmiş ve
bu kodlara uygun olarak temalar ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonuçlarında
verilerin analizinden şu sonuçlara ulaşılmıştır:
Araştırma sonuçlarında
öğretmenlerin görüşlerine göre; nitelikli ve etkin öğretmen özelliklerinin
başında teknoloji iyi kullanan öğretmen modeli gelmektedir. Aynı zamanda etkili
öğretmenler, bilgiyi aktaran değil, bilgiye ulaşmada öğrencilere yol gösteren
öğretmenlerdir. Yine araştırma sonuçların göre; öğretim uygulamalarında
öğretmenler birden fazla duyu organına hitap edecek şekilde, farklı
materyalleri etkinliklerinde kullanarak planlama yapması öğretim sürecini daha
kaliteli hale getirecektir. Son olarak araştırma sonuçlarına göre, nitelikli
öğretmenler ödüllendirme sistemini iyi kullanan, iyi iletişim becerisine sahip
ve sınıf içi öğretim uygulamalarında empati kurabilen eğitimcilerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |