Bağlı bulundukları kurumlardaki bireylerin teşvikler ya da kendi
inisiyatifleri doğrultusunda, bulundukları kurumdan ayrılmadan
gerçekleştirdikleri girişimsel faaliyetler bütünü şeklinde tanımlanan
içgirişimci davranışı, işletmelerin rekabet avantajı elde etmesine katkıda
bulunmaktadır. İlgili yazında işletmeler açısından önem arz eden içgirişimci
davranışı olgusunun, bütüncül değerlendirilerek geliştirilen bir ölçek
eksikliği dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı, içgirişimci olgusunun bütün
boyutları ile değerlendirerek içgirişimci davranışı için bir ölçme aracı
geliştirmektir. Bu bağlamda çalışma;
kapsam geçerliliği, yapı geçerliliği ve ölçek güvenilirliği aşamalarını
içermektedir.
Çalışmada oluşturulan 23 maddelik soru formu İzmir’deki özel sektörde
çalışan 207 kişi üzerinde test edilmiştir. Gerçekleştirilen açımlayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda içgirişimci davranışı ölçeği; yenilikçilik,
rekabetçilik, destekleyicilik, inisiyatif alma, bilgi edinimi ve proaktiflik
olmak üzere 6 boyuttan oluşmaktadır. Geliştirilen ölçeğin ilgili yazına ve
olgunun algılanmasına dönük yapılacak açıklayıcı çalışmalara katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. Ayrıca, özgün bir ölçek ile gerçekleştirilen çalışmaların da
politika yapıcılara ve uygulamacılara destek olması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 26 |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com