BibTex RIS Cite

Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri

Year 2016, Volume: 9 Issue: 27/3, 278 - 296, 29.07.2016

Abstract

Bu çalışmada EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2015-2016 eğitim öğretim yılında Uşak ili Karahallı ilçesindeki iki farklı ortaokulda öğrenim gören 181 öğrenciden toplanmıştır. Çalışmada veri toplamak amacı ile araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından içerik analizine tabii tutulmuş ve öğrencilerin verdikleri cevaplar kodlanmıştır. Kodlardan yola çıkarak temalar oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara Öğrenciler EBA web sitesinin konuları pekiştirmede, sınavlara hazırlık ve konu tekrarı yapmada faydalı bir site olduğunu, konu anlatımı, eğitici oyun/etkinlikler, testler ve videolar bakımından sitenin ilgi çekici olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca sitenin başarılarını artırma, konu tekrarı yapma ve test çözmelerine katkı sağladığını ifade etmişlerdir.  Bunun yanında siteye girişte çoğunlukla sıkıntı yaşanmamasına rağmen bazen şifre kabul etmeme ve hata verme gibi sorunlarla karşılaştıklarını, siteyi kullanırken ise videoların yavaş açılması yada hiç açılmaması, ödevlerin açılmaması, siteden atma ve puanların sıfırlanması gibi sıkıntıları belirtmişlerdir. Öğrenciler ayrıca siteye daha çok oyun/eğlence, test ve konu içeriğinin eklenmesi gerektiğini düşünmektedir.

References

  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Ve Öğrencilerinin Eba(Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altın, H.M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih Projesi ile ilgili Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri, Başkent UnıversıtyJournal of Educatıon, 2(1), 89-105.
  • Atam, O. ve Tekdal, M. (2006). Fen Ve Teknoloji Dersi Isı-Sıcaklık Konusunda Hazırlanan Simülasyon Tabanlı Bir Yazılımın İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, ADANA.
  • Çetin, O ve Günay, Y. (2011). Fen Eğitimine Yönelik Örnek Bir Web Tabanlı Öğretim Materyalinin Hazırlanması ve Bu Materyalin Öğretmen Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202
  • Çilenti, K. (1998). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Ankara: Kadıoğlu Yayınları.
  • Eğitim Bilişim Ağı, (2016). Hakkında (EBA Nedir?). http://www.eba.gov.tr/hakkinda/tam adresinden 13.04.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erdoğan, A., Erdoğan, E., Garan, Ö. & Güler, E. (2012). Matematiğin Popülerleştirilmesine Yönelik Tasarlanan Bir Eğitim Öğretim Ortamının Değerlendirilmesi, İlköğretim Online, 11(1), 51-74.
  • Fraenkel, J.R.,&Wallen, N.E. (2006). How to Design and Evaluate Research İn Education, New York: McGraw-Hill.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın Öğretmenlere Sunmuş Olduğu Çevrimiçi Eğitim Ve Paylaşım Sitelerinin Öğretmenlerce Kullanım Sıklığının Belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Örneği, Yayımlanmamış
  • yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hangül, T. ve Üzel, D. (2010). Bilgisayar Destekli Öğretimin (BDÖ) 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Tutumuna Etkisi ve BDÖ Hakkında Öğrenci Görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF EFMED), 4(2), 154-176.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları, XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim Düzeyi Fen Bilgisi Öğretiminde Yüksek Etkileşimli BDÖ Yazılımlarının Öğrenci Başarısına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , İzmir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2016). Eğitimde Fatih Projesi, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?İd=4 adresinden 12 Nisan 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Öğreten, B. ve Uluçınar-Sağır, Ş. (2013). 4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde İnteraktif Öğretimin Akademik Başarıya Ve Tutuma Etkisi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 04(07), 1-18
  • Tekin, A. ve Polat, E. (2014). Eğitimde Teknoloji Politikaları: Türkiye ve Bazı Ülkeler, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1254-1266.
  • Tınmaz, H. (2013). Öğretim Teknolojinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, (Ed. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Turgut, G. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Eğitim Aracı Olarak Sanal Müzelerden Yararlanma. Adnan Menderes Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Sitesine Yönelik Olarak Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tüysüz, C. ve Aydın, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2)22
  • Uluçay, İ.S. ve Çakır, H. (2014). İnteraktif Oyunların Matematik Öğretiminde Kullanılması Üzerine Araştırmaların İncelenmesi, Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 4(1)
  • Üçışık, S. ve Tuna, F. (2004). Orta Öğretim Kurumlarında Coğrafya Anlatım Becerisinin Bilgisayar Destekli Anlatımla Geliştirilmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 9(Ocak), İstanbul.
  • Yeşilyurt, S. ve Kara, Y. (2007). Ders Yazılımlarının Öğrencilerin Başarısına, Kavram Yanılgılarına ve Biyolojiye Karşı Tutumlara Etkisinin Araştırılması, On Dokuz Mayın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 23, 75-84.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
Year 2016, Volume: 9 Issue: 27/3, 278 - 296, 29.07.2016

Abstract

References

  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Ve Öğrencilerinin Eba(Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Altın, H.M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih Projesi ile ilgili Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri, Başkent UnıversıtyJournal of Educatıon, 2(1), 89-105.
  • Atam, O. ve Tekdal, M. (2006). Fen Ve Teknoloji Dersi Isı-Sıcaklık Konusunda Hazırlanan Simülasyon Tabanlı Bir Yazılımın İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, ADANA.
  • Çetin, O ve Günay, Y. (2011). Fen Eğitimine Yönelik Örnek Bir Web Tabanlı Öğretim Materyalinin Hazırlanması ve Bu Materyalin Öğretmen Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202
  • Çilenti, K. (1998). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Ankara: Kadıoğlu Yayınları.
  • Eğitim Bilişim Ağı, (2016). Hakkında (EBA Nedir?). http://www.eba.gov.tr/hakkinda/tam adresinden 13.04.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erdoğan, A., Erdoğan, E., Garan, Ö. & Güler, E. (2012). Matematiğin Popülerleştirilmesine Yönelik Tasarlanan Bir Eğitim Öğretim Ortamının Değerlendirilmesi, İlköğretim Online, 11(1), 51-74.
  • Fraenkel, J.R.,&Wallen, N.E. (2006). How to Design and Evaluate Research İn Education, New York: McGraw-Hill.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın Öğretmenlere Sunmuş Olduğu Çevrimiçi Eğitim Ve Paylaşım Sitelerinin Öğretmenlerce Kullanım Sıklığının Belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Örneği, Yayımlanmamış
  • yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hangül, T. ve Üzel, D. (2010). Bilgisayar Destekli Öğretimin (BDÖ) 8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Tutumuna Etkisi ve BDÖ Hakkında Öğrenci Görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF EFMED), 4(2), 154-176.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları, XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim Düzeyi Fen Bilgisi Öğretiminde Yüksek Etkileşimli BDÖ Yazılımlarının Öğrenci Başarısına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , İzmir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2016). Eğitimde Fatih Projesi, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?İd=4 adresinden 12 Nisan 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Öğreten, B. ve Uluçınar-Sağır, Ş. (2013). 4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde İnteraktif Öğretimin Akademik Başarıya Ve Tutuma Etkisi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 04(07), 1-18
  • Tekin, A. ve Polat, E. (2014). Eğitimde Teknoloji Politikaları: Türkiye ve Bazı Ülkeler, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1254-1266.
  • Tınmaz, H. (2013). Öğretim Teknolojinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, (Ed. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Turgut, G. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Eğitim Aracı Olarak Sanal Müzelerden Yararlanma. Adnan Menderes Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Sitesine Yönelik Olarak Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tüysüz, C. ve Aydın, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2)22
  • Uluçay, İ.S. ve Çakır, H. (2014). İnteraktif Oyunların Matematik Öğretiminde Kullanılması Üzerine Araştırmaların İncelenmesi, Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 4(1)
  • Üçışık, S. ve Tuna, F. (2004). Orta Öğretim Kurumlarında Coğrafya Anlatım Becerisinin Bilgisayar Destekli Anlatımla Geliştirilmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 9(Ocak), İstanbul.
  • Yeşilyurt, S. ve Kara, Y. (2007). Ders Yazılımlarının Öğrencilerin Başarısına, Kavram Yanılgılarına ve Biyolojiye Karşı Tutumlara Etkisinin Araştırılması, On Dokuz Mayın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 23, 75-84.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 25 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Cengiz Tüysüz

Veli Çümen This is me

Publication Date July 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 27/3

Cite

APA Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr