Research Article
BibTex RIS Cite

PERCEPTION OF ACCOUNTING COURSE OF STUDENTS IN SPORTS MANAGEMENT DEPARTMENT

Year 2023, Volume: 8 Issue: 16, 288 - 302, 31.12.2023
https://doi.org/10.54831/vanyyuiibfd.1380593

Abstract

The purpose of this study is to reveal the perspectives of Sports Management department students on accounting course. For this purpose, students studying in the relevant department at Van Yüzüncü Yıl University constituted the target audience. The data in the study was used online survey method and was applied in October 2023. The analysis of the data obtained was made with the SPSS 20 program. In the analysis of data; Safety, frequency, t test and anova analysis techniques were used. As a result of the analysis, it is noteworthy that the percentage of those who evaluate the accounting course as "boring" is lower (33.3%), while the percentage of those who do not evaluate it as "boring" is (56.7%). It is noteworthy that in the study, the statements "this course will enable me to be successful in my future business life" and "the instructor will be influential in my thoughts about the importance of this course" were evaluated positively with a rate of 53.4%. A very limited difference was detected as a result of t test and anova analysis to analyze the differences in the participants' perceptions of the accounting course according to demographic variables.

References

  • Akdogan, N., & Doğan, D. U. (2022). Türkiye’de muhasebe eğitiminin dünü bugünü ve geleceği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 390-414.
  • Çakır, N., Canbaz, S. ve Gümüş, S. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimindeki Algı ve Beklentilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Uzunköprü MYO Örneği. Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, 2(1), 78-94.
  • Ercan, C. & Değirmenci, B. (2019). Ön Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Derslerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi . Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) , 11 (21) , 613-624 . DOI: 10.20990/kilisiibfakademik.596501
  • Erol Fidan, M. (2022). Yabancı uyruklu öğrencilerin genel muhasebe dersine yönelik algıları: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi . International Journal of Social Sciences and Education Research , 8 (4) , 376-389 . DOI: 10.24289/ijsser.1158459
  • Gayretli, Z. ve Çelik, A. (2020). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören spor yöneticisi adaylarının öz liderlik davranışlarının incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 18-30.
  • Geiger, M. A., & Ogilby, S. M. (2000). The first course in accounting: students’ perceptions and their effect on the decision to major in accounting. Journal of Accounting Education, 18(2), 63-78.
  • Karagün, V. & Çiftçi, H. (2023). Muhasebe Dersini Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarının Tespiti: Harran Üniversitesi Örneği . Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , (75) , 242-259 . DOI: 10.51290/dpusbe.1166360
  • Kaya, U. (2007). Ilk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algılamaları Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (36).
  • Kurnaz, E. & Eyceyurt, B. T. (2019). Genel Muhasebe Dersi Hakkında Üniversite Öğrencilerinin Metaforik Algıları: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21 (3) , 829-854. DOI: 10.31460/mbdd.521393
  • Paça, M., & Karavardar, A. (2019). Muhasebe dersine ilişkin algı ve kaygı: Giresun Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerinde bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 73-83.
  • Turhan, F. H., İnce, U., Aydoğmuş, M., & Yalçın, İ. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 19-32.
  • Utku, B. D., & Erol, I. (2015). Lisans Öğrencilerinin Muhasebeye Giriş Dersine Yönelik Algılamalarının Belirlenmesi/Determination of Undergraduate Students' Perceptions for the Introduction of Accounting Courses. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(3), 91.
  • Yavuz, C., & Yücel, A. S. (2019). Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 2050-2058.
  • Yıldırım, S. (2015). Genel Muhasebe Dersı Alan Öğrencilerin Derse İlişkin Beklentileri Ve Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi/The Evaluatıon On The Expectatıons And The Success Sıtuatıon Of The Students Takıng General Accountıng Course. Muhasebe ve Denetime Bakış= Accounting & Auditing Review, 14(44), 1.
  • https://kemaldoymus.files.wordpress.com

SPOR YÖNETİCİLİĞİ BÖLÜMÜNDEKİ ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE DERSİ ALGISI

Year 2023, Volume: 8 Issue: 16, 288 - 302, 31.12.2023
https://doi.org/10.54831/vanyyuiibfd.1380593

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin muhasebe dersine bakış açılarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde ilgili bölümde eğitim gören öğrencileri hedef kitleyi oluşturmuştur. Çalışmada veriler çevrimiçi anket yöntemi kullanılmış ve 2023 yılı Ekim ayında uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 20 programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde; güvenlik, frekans, t testi ve anova analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda, muhasebe dersi algısında “sıkıcı” olarak değerlendirenlerin daha düşük oranda(%33,3) ve buna karşılık “ sıkıcı” olarak değerlendirmeyenlerin oranının(%56,7) olduğu dikkat çekmektedir. Yapılan çalışmada “bu ders gelecekteki iş yaşantımda başarılı olmamı sağlayacaktır” ve “eğitici benim bu dersin önemi hakkındaki düşüncelerim için etkili olacaktır” ifadelerinin % 53,4 oranıyla olumlu değerlendirilmesi dikkat çekmektedir. Katılımcıların muhasebe dersine ilişkin algılamalarının demografik değişkenlere göre farklılığını analiz etmek üzere t testi ve anova analizleri sonucunda çok sınırlı bir farlılık tespit edilmiştir.

References

  • Akdogan, N., & Doğan, D. U. (2022). Türkiye’de muhasebe eğitiminin dünü bugünü ve geleceği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 390-414.
  • Çakır, N., Canbaz, S. ve Gümüş, S. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimindeki Algı ve Beklentilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Uzunköprü MYO Örneği. Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, 2(1), 78-94.
  • Ercan, C. & Değirmenci, B. (2019). Ön Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Derslerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi . Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) , 11 (21) , 613-624 . DOI: 10.20990/kilisiibfakademik.596501
  • Erol Fidan, M. (2022). Yabancı uyruklu öğrencilerin genel muhasebe dersine yönelik algıları: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi . International Journal of Social Sciences and Education Research , 8 (4) , 376-389 . DOI: 10.24289/ijsser.1158459
  • Gayretli, Z. ve Çelik, A. (2020). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören spor yöneticisi adaylarının öz liderlik davranışlarının incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 18-30.
  • Geiger, M. A., & Ogilby, S. M. (2000). The first course in accounting: students’ perceptions and their effect on the decision to major in accounting. Journal of Accounting Education, 18(2), 63-78.
  • Karagün, V. & Çiftçi, H. (2023). Muhasebe Dersini Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarının Tespiti: Harran Üniversitesi Örneği . Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , (75) , 242-259 . DOI: 10.51290/dpusbe.1166360
  • Kaya, U. (2007). Ilk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algılamaları Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (36).
  • Kurnaz, E. & Eyceyurt, B. T. (2019). Genel Muhasebe Dersi Hakkında Üniversite Öğrencilerinin Metaforik Algıları: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21 (3) , 829-854. DOI: 10.31460/mbdd.521393
  • Paça, M., & Karavardar, A. (2019). Muhasebe dersine ilişkin algı ve kaygı: Giresun Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerinde bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 73-83.
  • Turhan, F. H., İnce, U., Aydoğmuş, M., & Yalçın, İ. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 19-32.
  • Utku, B. D., & Erol, I. (2015). Lisans Öğrencilerinin Muhasebeye Giriş Dersine Yönelik Algılamalarının Belirlenmesi/Determination of Undergraduate Students' Perceptions for the Introduction of Accounting Courses. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(3), 91.
  • Yavuz, C., & Yücel, A. S. (2019). Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 2050-2058.
  • Yıldırım, S. (2015). Genel Muhasebe Dersı Alan Öğrencilerin Derse İlişkin Beklentileri Ve Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi/The Evaluatıon On The Expectatıons And The Success Sıtuatıon Of The Students Takıng General Accountıng Course. Muhasebe ve Denetime Bakış= Accounting & Auditing Review, 14(44), 1.
  • https://kemaldoymus.files.wordpress.com
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Murat Dedeoğlu 0000-0002-2287-6201

Early Pub Date December 31, 2023
Publication Date December 31, 2023
Submission Date October 24, 2023
Acceptance Date November 17, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 8 Issue: 16

Cite

APA Dedeoğlu, M. (2023). SPOR YÖNETİCİLİĞİ BÖLÜMÜNDEKİ ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE DERSİ ALGISI. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(16), 288-302. https://doi.org/10.54831/vanyyuiibfd.1380593