The purpose of this study is to reveal the perspectives of Sports Management department students on accounting course. For this purpose, students studying in the relevant department at Van Yüzüncü Yıl University constituted the target audience. The data in the study was used online survey method and was applied in October 2023. The analysis of the data obtained was made with the SPSS 20 program. In the analysis of data; Safety, frequency, t test and anova analysis techniques were used. As a result of the analysis, it is noteworthy that the percentage of those who evaluate the accounting course as "boring" is lower (33.3%), while the percentage of those who do not evaluate it as "boring" is (56.7%). It is noteworthy that in the study, the statements "this course will enable me to be successful in my future business life" and "the instructor will be influential in my thoughts about the importance of this course" were evaluated positively with a rate of 53.4%. A very limited difference was detected as a result of t test and anova analysis to analyze the differences in the participants' perceptions of the accounting course according to demographic variables.
Bu çalışmanın amacı, Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinin muhasebe dersine bakış açılarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde ilgili bölümde eğitim gören öğrencileri hedef kitleyi oluşturmuştur. Çalışmada veriler çevrimiçi anket yöntemi kullanılmış ve 2023 yılı Ekim ayında uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 20 programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde; güvenlik, frekans, t testi ve anova analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda, muhasebe dersi algısında “sıkıcı” olarak değerlendirenlerin daha düşük oranda(%33,3) ve buna karşılık “ sıkıcı” olarak değerlendirmeyenlerin oranının(%56,7) olduğu dikkat çekmektedir. Yapılan çalışmada “bu ders gelecekteki iş yaşantımda başarılı olmamı sağlayacaktır” ve “eğitici benim bu dersin önemi hakkındaki düşüncelerim için etkili olacaktır” ifadelerinin % 53,4 oranıyla olumlu değerlendirilmesi dikkat çekmektedir. Katılımcıların muhasebe dersine ilişkin algılamalarının demografik değişkenlere göre farklılığını analiz etmek üzere t testi ve anova analizleri sonucunda çok sınırlı bir farlılık tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | October 24, 2023 |
Acceptance Date | November 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 16 |