İNTERAKTİF PAZARLAMADA SANAL AYNA KULLANIMI: MOBİL CİHAZLARA YÖNELİK BİR UYGULAMA
Year 2017,
Volume: 3 Issue: 1, 38 - 49, 01.08.2017
Selay Ilgaz Sümer
,
Emre Sümer
,
Buğra Banaz
Can Işık
Abstract
Yoğun rekabet ortamı işletmelerin faaliyetlerini
derinden etkilemiştir. Artan rekabete bağlı olarak pazarlama faaliyetlerinde önemli
değişiklikler meydana gelmiştir. Bu kapsamda pek çok işletme geleneksel
pazarlama faaliyetlerinden uzaklaşarak ilişkisel pazarlama faaliyetlerine
yönelmeye başlamışlardır. Müşteri sadakati yaratmanın en önemli yollarından biri
olan ilişkisel pazarlamanın özünde iletişim ve etkileşim kavramları yer
almaktadır. Özellikle son yıllarda teknolojide yaşanan gelişmeler işletme-müşteri
arasındaki etkileşimi daha etkin bir hale getirmiş, interaktif pazarlama
faaliyetleri çağdaş işletmeler tarafından özümsenmeye başlamıştır. Bu çalışmada
interaktif pazarlama kapsamında değerlendirilebilecek bir sanal ayna uygulaması
geliştirilmiştir. Geliştirilen bu uygulama Android işletim sistemli mobil
cihazlar üzerinde çalışabilmekte, kullanıcının mobil cihaz ile kendi fotoğrafını
çekmesine ve sonrasında fotoğraf üzerinde sanal olarak gözlük veya kontakt lens
denemesine olanak sağlamaktadır. Ayrıca, bu uygulama sayesinde tüketiciler tecrübe
ettikleri gözlük ya da kontakt lensi satın alabilmekte ve sosyal medya
üzerinden paylaşabilmektedir. Geliştirilen uygulamanın işletme ile müşteri
arasındaki etkileşimi güçlendirmesi açısından olumlu katkılar sağlayacağı
düşünülmektedir
References
- Berry, L.L., Shostack, G.L. ve Upah, G.D. (1983). Emerging perspectives on services marketing. Chicago: American Marketing Association
- Cho, H. ve Schwarz, N. (2010). I like those glasses on you, but not in the mirror: Fluency, preference, and virtual mirrors. Journal of Consumer Psychology, 20: 471-475.
- Deniz, S. ve Kamer, H. (2013). İlişkisel pazarlama kavramı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8 (29-30): 3-16.
- Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (2): 81-89.
- İlban, M.O., Doğdubay, M. ve Gürsoy, H. (2009). Otel İşletmelerinde İlişkisel Pazarlama Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2): 117-144.
- Kachare, S., Vanga, S., Gupta, E. ve Borade, J. (2015). Fashion accessories using virtual mirror. International Journal of Engineering and Computer Science, 4 (4): 11401-11406.
- Li, H., Daugherty, T. ve Biocca, F. (2001). Characteristics of virtual experience ın electronic commerce: a protocol analysis. Journal of Interactive Marketing, 15 (3): 13-30.
- Li, M.L. ve Green, R.D. (2011). A mediating ınfluence on customer loyalty: the role of perceived value. Journal of Management & Marketing Research, 7: 1-12.
- Özgen, P. ve Şimşek, G. (2015). İlişkisel pazarlamanın müşteri sadakati üzerindeki etkileri üzerine ampirik bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (41): 1269-1275.
- Öztel, G.Y. ve Kazan, S. (2015). Virtual makeup application using ımage processing methods. International Journal of Scientific Engineering and Applied Science, 1 (5): 401-404.
- Sheth, J.N. ve Parvatiyar, A. (1995). The evolution of relationship marketing. International Business Review, 4 (4): 397-418.
http://www.adobe.com/tr/products/photoshop.html, (2016.11.25).
- https://developer.android.com/studio/index.html, (2016.11.30).
- https://www.sqlite.org/about.html, (2016.11.30).
Year 2017,
Volume: 3 Issue: 1, 38 - 49, 01.08.2017
Selay Ilgaz Sümer
,
Emre Sümer
,
Buğra Banaz
Can Işık
References
- Berry, L.L., Shostack, G.L. ve Upah, G.D. (1983). Emerging perspectives on services marketing. Chicago: American Marketing Association
- Cho, H. ve Schwarz, N. (2010). I like those glasses on you, but not in the mirror: Fluency, preference, and virtual mirrors. Journal of Consumer Psychology, 20: 471-475.
- Deniz, S. ve Kamer, H. (2013). İlişkisel pazarlama kavramı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8 (29-30): 3-16.
- Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (2): 81-89.
- İlban, M.O., Doğdubay, M. ve Gürsoy, H. (2009). Otel İşletmelerinde İlişkisel Pazarlama Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2): 117-144.
- Kachare, S., Vanga, S., Gupta, E. ve Borade, J. (2015). Fashion accessories using virtual mirror. International Journal of Engineering and Computer Science, 4 (4): 11401-11406.
- Li, H., Daugherty, T. ve Biocca, F. (2001). Characteristics of virtual experience ın electronic commerce: a protocol analysis. Journal of Interactive Marketing, 15 (3): 13-30.
- Li, M.L. ve Green, R.D. (2011). A mediating ınfluence on customer loyalty: the role of perceived value. Journal of Management & Marketing Research, 7: 1-12.
- Özgen, P. ve Şimşek, G. (2015). İlişkisel pazarlamanın müşteri sadakati üzerindeki etkileri üzerine ampirik bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (41): 1269-1275.
- Öztel, G.Y. ve Kazan, S. (2015). Virtual makeup application using ımage processing methods. International Journal of Scientific Engineering and Applied Science, 1 (5): 401-404.
- Sheth, J.N. ve Parvatiyar, A. (1995). The evolution of relationship marketing. International Business Review, 4 (4): 397-418.
http://www.adobe.com/tr/products/photoshop.html, (2016.11.25).
- https://developer.android.com/studio/index.html, (2016.11.30).
- https://www.sqlite.org/about.html, (2016.11.30).