Research Article
BibTex RIS Cite

ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2019, , 261 - 280, 01.03.2019
https://doi.org/10.11611/yead.493895

Abstract

Çalışmanın
amacı, satış personelinin örgütüne ve satış departmanına karşı algıladığı
örgütsel sinizm boyutlarının nedenlerini araştırmaktır. Derinlemesine görüşme
tekniği araştırmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Erdost, Karacaoğlu ve Reyhanoğlu
(2007); Brandes (1997); Brandes, Dharwadkar ve Dean (1999)’nin örgütsel sinizm
çalışmalarından yararlanılarak görüşme soruları oluşturulmuştur. Bu doğrultuda,
hızlı tüketim ürünleri satış personeli, araştırmanın örneklemini kapsamaktadır.
Araştırmanın analizi, Nvivo 11 Plus nitel araştırma programı ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.
Bu doğrultuda, satış personelinin algıladığı örgütsel sinizm boyutlarından öne
çıkan boyut/ alt boyutlar gruplandırılmıştır. Elde edilen bulgularda, satış
personelinde örgütsel sinizmin duygusal boyutta öne çıktığı belirlenmiştir.
Bilişsel sinizm boyutunun etkisinin az
görüldüğü tespit edilmiştir. Davranışsal sinizm boyutun ise, tüm katılımcıların
işle ilgili olumsuz durumlarının davranışlarına yansıdığı belirlenmiştir.
Araştırma sonuçlarına eklenen yeni temalar ise, adalet algısı, örgüt içi iletişim,
kariyer beklentisi, yönetici baskısı-belirsizlik, kişilik özellikleri ve örgüt
kültürüdür. Bu temaların örgütsel sinizmin oluşmasına neden olabilecek yeni temalar
olarak tespit edilmiştir. 

References

  • Abraham, R. (2000) “Organizational Cynicism: Bases and Consequences”, Genetic, Social and General Psychology Monographs, 126, 269-292.
  • Al-Abrrow, H., A. (2018) “The Effect of Perceived Organisational Politics on Organisational Silence Through Organisational Cynicism: Moderator Role of Perceived Support”, Journal of Management & Organization, 1-20.
  • Aksay, K. ve Yasım, Y.K. (2016) “Kişi – Örgüt Uyumunun Örgütsel Sinizm Üzerindeki Etkisi: Kamu Çalışanları Örneği”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 1602-1611.
  • Andersson, L. (1996) “Employee Cynicism: An Examination Using a Contract Violation Framework”, Human Relations, 49, 1395-1418.
  • Andersson, L. M. ve Bateman, T. S. (1997) “Cynicism in the Workplace: Some Causes and Effects”, Journal of Organizational Behavior, 18, 449-469.
  • Balay, R., Kaya, A. ve Cülha, A. (2013) “Örgüt Kültürü ve Örgütsel Sinizm İlişkisi”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(2), 123-144.
  • Beğenirbaş, M. ve Turgut, E. (2014) “İş Yaşamında Çalışanların Duygusal Emeklerinin Örgütsel Sinizme Etkileri: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(2), 223-246.
  • Bernerth J. B., Armenakis, A. A., Feild H. S. ve Walker H. J. (2007) “Justice, Cynicism, and Commitment A Study of Important Organizational Change Variables”, The Journal of Applied Behavioral Science, 43(3), 309-319.
  • Bingöl, U., Özkan, Y. (2017). “T.C. Cumhurbaşkanı İle Siyasi Parti Liderlerinin Resmi Twitter Hesaplarının Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Referandumu Kapsamında Nitel Analizi”, Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(2), 251-271.
  • Brandes, P. (1997) “Organizational Cynicism: Its Nature, Antecedents, and Consequences”, Unpublished Doctoral Dissertation, Division of Research and Advanced Studies of the University of Cincinnati, USA.
  • Brandes, P., Dharwadkar, R. ve Dean, J. W. (1999) “Does Organizational Cynicism Matter? Employee and Supervisor Perspectives on Work Outcomes”, Eastern Academy of Management Proceedings, 150-153.
  • Brandes, P., Das, D. ve Hadeni, M. (2006) “Organizational Cynicism: A Field Examination Using Global and Local Social Exchange Relationships and Workplace Outcomes”, G. B. Grean , J. A. Grean içinde, Sharing Network leadership, 191-224, Greenwich: CT: Information Age Publishing
  • Brown, M. ve Cregan, C. (2008) “Organizational Change Cynicism: The Role of Employee Involvement”, Human Resource Management. 47(4), 667–686. Dean, J. W., Brandes, P. ve Dharwadkar, R. (1998) “Organizational Cynicism”, Academy of Management Review, 23(2), 341-352.
  • Efeoğlu, E. ve İplik, E. (2011) “Algılanan Örgütsel Adaletin Örgütsel Sinizm Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik İlaç Sektöründe Bir Uygulama”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 343-360.
  • Erdost, H. E., Karacaoğlu, K. ve Reyhanoğlu, M. (2007) “Örgütsel Sinizm Kavramı ve İlgili ölçeklerin Türkiye’deki Bir Firmada Test Edilmesi”, 15. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, 514-524, Sakarya.
  • Glaser, D. G. ve Strauss, A.L., (1967) “The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research”, London, Aldline Transaction.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, S. (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma, 2. Baskı, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Işık, Ö. G. (2014) “Organizational Cynicism: A Study Among Advertising Agencies”, Akdeniz İletişim, 22, 130-151.
  • Işık, Ö. G. (2015) “Duygusal Tükenmişlik ve Kurumsal Adalet İlişkisi: Özel Bir Hastanede Görev Yapan Hemşireler Üzerine Bir Araştırma”, International Journal of Intermedia, 2(2), 372.
  • Kahraman, A. ve Ay, C. (2017) “İçsel Markalaşma Uygulamalarıyla Markanın Örgüt İçerisinde Tutundurulması: ARKAS Holding Örnek Olayı”, Yönetim ve Ekonomi Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 321-353.
  • Karacaoğlu, K. ve İnce, F. (2012) “Brandes, Dharwadkar ve Dean'in (1999) Örgütsel Sinizm Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Calışması: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Örneği/Reliability and Validity of the Turkish Version of Brandes, Dharwadkar, and Dean's (1999) Organizational Cynicism Scale: The Case of Organized Industrial Zone, Kayseri”, Business and Economics Research Journal, 3(3), 77.
  • Karcıoğlu, M,S. ve Naktiyok, A. (2015) “Örgütsel Ortamda Algılanan Güven Düzeyinin Sinizm Üzerindeki Rolü: Atatürk Üniversitesi İdari Personeli Üzerinde Bir Araştırma”, Akü İİBF Dergisi, 7(1), 19-34.
  • Kerse, G. ve Karabey, C. N. (2017) “Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Özdeşleşmeye Etkisi: Örgütsel Sinizmin Aracı Rolü”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 375-398.
  • Kılıç, R. (2015) “İşgörenlerin Duygusal Zekâları İle Örgütsel Sinizm Algıları Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(2), 59-73.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Nafei, W. A. ve Kaifi, B. A. (2013) “The Impact of Organizational Cynicism on Organizational Commitment: An Applied Study on Teaching Hospitals in Egypt”, European Journal of Business and Management, 5(12), 132.
  • Önce, A. G. (2015) “Satış Yönetimi”, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Özden, M.Y. ve Durdu L. (2016) “Eğitimde Üretim Tabanlı Çalışmalar için Nitel Araştırma Yöntemleri”, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Özgener, Ş., Öğüt, A. ve Kaplan, M. (2008) “İş Gören-İşveren İlişkilerinde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Sinizm”. M. Özdevecioğlu ve H. Karadal içinde, Örgütsel Davranışta Seçme Konular: Organizasyonların Karanlık Yönleri ve Verimlilik Azaltıcı Davranışlar, 53-72, Ankara, İlke Yayınevi.
  • Özkan, Y., Bingöl, U. (2018). “Siyasi Parti Seçim Beyannamelerinde Sosyal Politika: 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri Nitel Analizi”, içinde: E. Erdoğan (Ed.), Çalışma Ekonomisi Seçme Yazılar-II, s.33-79, Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Özkan, Y., Altınsoy, A., Bingöl, U. (2017). “Sosyal Güvenlik Konulu Makalelerin Nitel Analizi (2005-2015)”, içinde: M. Çağlar Özdemir (Ed.), Çalışma Ekonomisi Seçme Yazılar, s.127-152. Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Özkan, Y. , Bingöl, U. ve Mete, H. (2018). “Türkiye’de Elektronik İstihdam Platformlarında Yayınlanan Bilişim Sektörü İş İlanlarının Nitel Analizi (2017-2018)”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (ICEESS’ 18), 289-296. DOI: 10.18506/anemon.452701
  • Peter, B. ve Chima, O. B. (2018) “Organisational Cynicism and Employees’ Intention to Quit”, International Journal of Management Science, 5(1), 6-9.
  • Sezgin, O. B., Tolay, E. ve Sürgevil, O. (2016) “Örgütsel Değişim Sinizmi: Çalışanların Değişime Karşı Tutumlarının İncelenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 12 (45), 411-438.
  • Schreier, M. (2012) “Qualitative Content Analysis in Practice”, U. Flick içinde, The Sage Handbook of Qualitative Data Analysis, 4-28, London, Sage Publications.
  • Stanley, D. J., Meyer, J. P., Topolnytsky, L. (2005) “Employee Cynicism and Resistance to Organizational Change”, Journal of Business and Psychology, 19(4), 429-459.
  • Terzi, A.R. ve Ramazan, D. (2016) “Relation between Democratic Leadership and Organizational Cynicism”, Journal of Education and Learning, 5(3), 193-204.
  • Tınaztepe, C. (2012) “Örgüt İçi Etkin İletişimin Örgütsel Sinizme Etkisi”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 53-63.
  • Tokgöz,N. (2011) “Örgütsel Sinizm, Örgütsel Destek ve Örgütsel Adalet İlişkisi: Elektrik Dağıtım İşletmesi Çalışanları Örneği”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(2), 363‐387.
  • Yalçınsoy, A. (2017) “Örgütsel Sinizmin Nedeni Örgüt Kültürü müdür?”, In 2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences: September 6-8, 2017,Thessaloniki, Greece.
  • Yıldırım, E. ve Akın, M. (2018) “Örgütlerde Dışlanma, Sinizm ve Pozitif-Negatif Duygusallık Arasındaki İlişkiler: Pozitif Ve Negatif Duygusallığın Aracılık Rolü”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2).

ORGANIZATIONAL CYNICISM: A QUALITATIVE RESEARCH ON SALESPERSON

Year 2019, , 261 - 280, 01.03.2019
https://doi.org/10.11611/yead.493895

Abstract

The purpose of this study is to investigate the causes of organizational cynicism perceived by the sales personnel towards the organization and department according to the three dimensions of organizational cynicism; emotional, cognitive, and behavioral components. The in-depth interview technique is used the data collection method of this research. Erdost,Karacaoğlu and Reyhanoğlu  (2007), Brandes (1997), Brandes,Dharwadkar and Dean (1999),utilized the organizational cynicism studies, and they are used in the preparation of semi-open-ended interview questions. In this context, in several sectors such as health, fast-moving consumer goods, and food that salesperson who work with the customers individually constitute the research sample of the study. The data obtained from the depth interviews were analyzed using “content analysis” as a sub-branch of Qualitative Data Analysis through Nvivo 11 Plus Qualitative Data Analysis Software (Miles and Huberman, 1994) According to the research results, the new categories are added such as, justice perception, communication within the organization, career expectation, manager pressure, personality characteristics, and corporate culture.  It was determined that these categories constitute new dimensions of organizational cynicism

References

  • Abraham, R. (2000) “Organizational Cynicism: Bases and Consequences”, Genetic, Social and General Psychology Monographs, 126, 269-292.
  • Al-Abrrow, H., A. (2018) “The Effect of Perceived Organisational Politics on Organisational Silence Through Organisational Cynicism: Moderator Role of Perceived Support”, Journal of Management & Organization, 1-20.
  • Aksay, K. ve Yasım, Y.K. (2016) “Kişi – Örgüt Uyumunun Örgütsel Sinizm Üzerindeki Etkisi: Kamu Çalışanları Örneği”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 1602-1611.
  • Andersson, L. (1996) “Employee Cynicism: An Examination Using a Contract Violation Framework”, Human Relations, 49, 1395-1418.
  • Andersson, L. M. ve Bateman, T. S. (1997) “Cynicism in the Workplace: Some Causes and Effects”, Journal of Organizational Behavior, 18, 449-469.
  • Balay, R., Kaya, A. ve Cülha, A. (2013) “Örgüt Kültürü ve Örgütsel Sinizm İlişkisi”, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(2), 123-144.
  • Beğenirbaş, M. ve Turgut, E. (2014) “İş Yaşamında Çalışanların Duygusal Emeklerinin Örgütsel Sinizme Etkileri: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(2), 223-246.
  • Bernerth J. B., Armenakis, A. A., Feild H. S. ve Walker H. J. (2007) “Justice, Cynicism, and Commitment A Study of Important Organizational Change Variables”, The Journal of Applied Behavioral Science, 43(3), 309-319.
  • Bingöl, U., Özkan, Y. (2017). “T.C. Cumhurbaşkanı İle Siyasi Parti Liderlerinin Resmi Twitter Hesaplarının Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Referandumu Kapsamında Nitel Analizi”, Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(2), 251-271.
  • Brandes, P. (1997) “Organizational Cynicism: Its Nature, Antecedents, and Consequences”, Unpublished Doctoral Dissertation, Division of Research and Advanced Studies of the University of Cincinnati, USA.
  • Brandes, P., Dharwadkar, R. ve Dean, J. W. (1999) “Does Organizational Cynicism Matter? Employee and Supervisor Perspectives on Work Outcomes”, Eastern Academy of Management Proceedings, 150-153.
  • Brandes, P., Das, D. ve Hadeni, M. (2006) “Organizational Cynicism: A Field Examination Using Global and Local Social Exchange Relationships and Workplace Outcomes”, G. B. Grean , J. A. Grean içinde, Sharing Network leadership, 191-224, Greenwich: CT: Information Age Publishing
  • Brown, M. ve Cregan, C. (2008) “Organizational Change Cynicism: The Role of Employee Involvement”, Human Resource Management. 47(4), 667–686. Dean, J. W., Brandes, P. ve Dharwadkar, R. (1998) “Organizational Cynicism”, Academy of Management Review, 23(2), 341-352.
  • Efeoğlu, E. ve İplik, E. (2011) “Algılanan Örgütsel Adaletin Örgütsel Sinizm Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik İlaç Sektöründe Bir Uygulama”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 343-360.
  • Erdost, H. E., Karacaoğlu, K. ve Reyhanoğlu, M. (2007) “Örgütsel Sinizm Kavramı ve İlgili ölçeklerin Türkiye’deki Bir Firmada Test Edilmesi”, 15. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, 514-524, Sakarya.
  • Glaser, D. G. ve Strauss, A.L., (1967) “The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research”, London, Aldline Transaction.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B. ve Taşğın, S. (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma, 2. Baskı, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Işık, Ö. G. (2014) “Organizational Cynicism: A Study Among Advertising Agencies”, Akdeniz İletişim, 22, 130-151.
  • Işık, Ö. G. (2015) “Duygusal Tükenmişlik ve Kurumsal Adalet İlişkisi: Özel Bir Hastanede Görev Yapan Hemşireler Üzerine Bir Araştırma”, International Journal of Intermedia, 2(2), 372.
  • Kahraman, A. ve Ay, C. (2017) “İçsel Markalaşma Uygulamalarıyla Markanın Örgüt İçerisinde Tutundurulması: ARKAS Holding Örnek Olayı”, Yönetim ve Ekonomi Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 321-353.
  • Karacaoğlu, K. ve İnce, F. (2012) “Brandes, Dharwadkar ve Dean'in (1999) Örgütsel Sinizm Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Calışması: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Örneği/Reliability and Validity of the Turkish Version of Brandes, Dharwadkar, and Dean's (1999) Organizational Cynicism Scale: The Case of Organized Industrial Zone, Kayseri”, Business and Economics Research Journal, 3(3), 77.
  • Karcıoğlu, M,S. ve Naktiyok, A. (2015) “Örgütsel Ortamda Algılanan Güven Düzeyinin Sinizm Üzerindeki Rolü: Atatürk Üniversitesi İdari Personeli Üzerinde Bir Araştırma”, Akü İİBF Dergisi, 7(1), 19-34.
  • Kerse, G. ve Karabey, C. N. (2017) “Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Özdeşleşmeye Etkisi: Örgütsel Sinizmin Aracı Rolü”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 375-398.
  • Kılıç, R. (2015) “İşgörenlerin Duygusal Zekâları İle Örgütsel Sinizm Algıları Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(2), 59-73.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Nafei, W. A. ve Kaifi, B. A. (2013) “The Impact of Organizational Cynicism on Organizational Commitment: An Applied Study on Teaching Hospitals in Egypt”, European Journal of Business and Management, 5(12), 132.
  • Önce, A. G. (2015) “Satış Yönetimi”, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Özden, M.Y. ve Durdu L. (2016) “Eğitimde Üretim Tabanlı Çalışmalar için Nitel Araştırma Yöntemleri”, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Özgener, Ş., Öğüt, A. ve Kaplan, M. (2008) “İş Gören-İşveren İlişkilerinde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Sinizm”. M. Özdevecioğlu ve H. Karadal içinde, Örgütsel Davranışta Seçme Konular: Organizasyonların Karanlık Yönleri ve Verimlilik Azaltıcı Davranışlar, 53-72, Ankara, İlke Yayınevi.
  • Özkan, Y., Bingöl, U. (2018). “Siyasi Parti Seçim Beyannamelerinde Sosyal Politika: 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri Nitel Analizi”, içinde: E. Erdoğan (Ed.), Çalışma Ekonomisi Seçme Yazılar-II, s.33-79, Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Özkan, Y., Altınsoy, A., Bingöl, U. (2017). “Sosyal Güvenlik Konulu Makalelerin Nitel Analizi (2005-2015)”, içinde: M. Çağlar Özdemir (Ed.), Çalışma Ekonomisi Seçme Yazılar, s.127-152. Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Özkan, Y. , Bingöl, U. ve Mete, H. (2018). “Türkiye’de Elektronik İstihdam Platformlarında Yayınlanan Bilişim Sektörü İş İlanlarının Nitel Analizi (2017-2018)”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (ICEESS’ 18), 289-296. DOI: 10.18506/anemon.452701
  • Peter, B. ve Chima, O. B. (2018) “Organisational Cynicism and Employees’ Intention to Quit”, International Journal of Management Science, 5(1), 6-9.
  • Sezgin, O. B., Tolay, E. ve Sürgevil, O. (2016) “Örgütsel Değişim Sinizmi: Çalışanların Değişime Karşı Tutumlarının İncelenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 12 (45), 411-438.
  • Schreier, M. (2012) “Qualitative Content Analysis in Practice”, U. Flick içinde, The Sage Handbook of Qualitative Data Analysis, 4-28, London, Sage Publications.
  • Stanley, D. J., Meyer, J. P., Topolnytsky, L. (2005) “Employee Cynicism and Resistance to Organizational Change”, Journal of Business and Psychology, 19(4), 429-459.
  • Terzi, A.R. ve Ramazan, D. (2016) “Relation between Democratic Leadership and Organizational Cynicism”, Journal of Education and Learning, 5(3), 193-204.
  • Tınaztepe, C. (2012) “Örgüt İçi Etkin İletişimin Örgütsel Sinizme Etkisi”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 53-63.
  • Tokgöz,N. (2011) “Örgütsel Sinizm, Örgütsel Destek ve Örgütsel Adalet İlişkisi: Elektrik Dağıtım İşletmesi Çalışanları Örneği”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(2), 363‐387.
  • Yalçınsoy, A. (2017) “Örgütsel Sinizmin Nedeni Örgüt Kültürü müdür?”, In 2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences: September 6-8, 2017,Thessaloniki, Greece.
  • Yıldırım, E. ve Akın, M. (2018) “Örgütlerde Dışlanma, Sinizm ve Pozitif-Negatif Duygusallık Arasındaki İlişkiler: Pozitif Ve Negatif Duygusallığın Aracılık Rolü”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2).
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Aslı Ercan Önbıçak 0000-0003-2479-0919

İpek Kazançoğlu 0000-0001-8251-5451

Publication Date March 1, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Ercan Önbıçak, A., & Kazançoğlu, İ. (2019). ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 17(1), 261-280. https://doi.org/10.11611/yead.493895
AMA Ercan Önbıçak A, Kazançoğlu İ. ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. March 2019;17(1):261-280. doi:10.11611/yead.493895
Chicago Ercan Önbıçak, Aslı, and İpek Kazançoğlu. “ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17, no. 1 (March 2019): 261-80. https://doi.org/10.11611/yead.493895.
EndNote Ercan Önbıçak A, Kazançoğlu İ (March 1, 2019) ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17 1 261–280.
IEEE A. Ercan Önbıçak and İ. Kazançoğlu, “ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 261–280, 2019, doi: 10.11611/yead.493895.
ISNAD Ercan Önbıçak, Aslı - Kazançoğlu, İpek. “ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17/1 (March 2019), 261-280. https://doi.org/10.11611/yead.493895.
JAMA Ercan Önbıçak A, Kazançoğlu İ. ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2019;17:261–280.
MLA Ercan Önbıçak, Aslı and İpek Kazançoğlu. “ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 17, no. 1, 2019, pp. 261-80, doi:10.11611/yead.493895.
Vancouver Ercan Önbıçak A, Kazançoğlu İ. ÖRGÜTSEL SİNİZM: SATIŞ PERSONELİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2019;17(1):261-80.