Günümüzde seçmenler sadece ideolojik görüşlerine göre değil beraberinde ekonomik ve sosyal olgulardan etkilenerek karar verme eğilimine girmişlerdir. Bu nedenle siyasi partiler kendilerini politikaları ve projeleri ile ilgi olarak seçmenlere daha iyi anlatmak ve onlarla sürekli bir iletişim içinde olmak için çabalamaktadırlar.
Siyasi partinin bu çabalarında politik pazarlama faaliyetleri, hem politikaların oluşturulması hem de seçmenle doğru iletişimin kurulması açısından partilere önemli kazanımlar sağlamaktadır.
Bu çalışmada politik pazarlamanın sadece seçim dönemlerinde değil siyasi partinin tüm hayatı boyunca uygulaması gereken bir felsefe olduğu tezinden yola çıkılarak Türkiye’deki siyasi partiler için bir politik pazarlama modeli geliştirilmiştir.
Today's electoral bodies tend to decide not only with their ideological opinions but also considering the economic and social facts. For this reason, political parties strive to explain their politics and their projects to the electoral bodies and to be in a constant contact with them.
Within these efforts of the political parties, the political marketing activities provide important gains in terms of establishing their politics and building their communication with the electoral bodies.
The political marketing is defined as the process to manage the ideas that are developed in order to satisfy the needs of the electoral bodies and get their support. In light of the results of this research, political marketing models for the political parties in Turkey has been developed.
Politics marketing political marketing political communication election campaigns political parties
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 24 Issue: 1 |