Muhasebe bilgilerinin kalitesi, kavramsal olarak içerisinde birden fazla boyut ve ölçütü barındırdığından tek bir tanımla ifade edilmesi zor bir kavramdır. Bununla birlikte Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu (UMSK) konuyu faydacı bir yaklaşımla ele almaktadır. Diğer bir deyişle, bir muhasebe bilgisi kullanıcıya karar aşamasında fayda sağlıyorsa kalitelidir. Kavramsal Çerçeve'de muhasebe bilgilerinin faydalı olabilmesi için sahip olması gereken niteliksel özellikler; temel (ihtiyaca uygunluk, gerçeğe uygun sunum) ve destekleyici (karşılaştırılabilirlik, doğrulanabilirlik, zamanında sunum, anlaşılabilirlik) özellikler olmak üzere iki grupta ele alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı, muhasebe bilgilerinin kalitesini etkileyen faktörlerin araştırılmasıdır. Bu amaçla çalışmada muhasebe kalitesini etkileyen faktörler üzerine bir literatür incelemesi gerçekleştirilmiştir. Bu inceleme yapılırken muhasebe kalitesini etkileyen faktörler, ülkelere özgü faktörler ve işletmelere özgü faktörler şeklinde iki grupta sınıflandırılmıştır.
Since accounting quality contains conceptually more than one dimension and measure, it is difficult to be stated with only one definition. However, International Accounting Standards Board (IASB) dealt with the concept from a utilitarian approach. In other words, if accounting provides useful information to users in their decision making process, then it is well-qualified. Qualitative characteristics that are useful in terms of accounting information need to be addressed in Conceptual Framework by two groups such as fundamental (relevance and faithful representation) and enhancing (comparability, verifiability, timeliness, and understandability) ones. The aim of this study is to analyze the determinants of accounting quality. For this purpose, a literature review is executed on the subject. In this study, the determinants of accounting quality are classified by country specific factors and firm specific factors.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 24 Issue: 1 |