Finansal okuryazarlık finansal piyasaları
anlayabilme, tasarruf ve tüketim dengesini kurabilme, finansal risk ve çeşitli
alternatifler arasından doğru seçimleri yapabilme yeteneği olarak
tanımlanabilir. Finansal okuryazarlık; bireylerin kredi kartı kullanımını,
emeklilik planlarını, konut ve bireysel kredi kullanımının hangi zamanlarda
avantajlı olduğunu, sigorta gibi faaliyetlerin nasıl işlediğini ve hangilerinin
bireylerinin çıkarlarına hizmet ettiğini ortaya çıkarır. Kişilerin finansal
okuryazarlık düzeyinin yüksek olması finansal piyasaları anlamalarına ve
risk-getiri dengesi kurmalarına yardımcı olur. Özellikle üniversite gençliğinin
finansal okuryazarlık düzeyinin yüksek olması ülke geleceğini şekillendirmek
için gereklidir. Üniversiteye gelmiş bireylerin finansal okuryazarlık
düzeylerini artırmak sadece finans derslerine giren akademisyenlerle mümkün
değildir. Bu kültürü kazandırmak ancak üniversitedeki akademisyenlerin
tamamının temel finans bilgilerinin yükseltilmesi ile
gerçekleştirilebilecektir. Çalışmamızda Türkiye’deki akademisyenlerin finansal
okuryazarlık düzeylerini ölçmek amacıyla temel ve gelişmiş finansal okuryazarlık
düzeylerini ölçen sorular, 415 akademisyene yöneltilmiştir. Bu kapsamda erkek
akademisyenlerin kadınlardan, sosyal bilimler alanında çalışan akademisyenlerin
sağlık bilimlerinde çalışanlardan, lisansüstü mezunu olan akademisyenlerin
lisans mezunu olanlardan, öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olan
akademisyenlerin araştırma görevlisi olanlardan finansal açıdan daha okuryazar
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca akademisyenlerin yaşları arttıkça finansal
okuryazarlık düzeyleri de artmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 25 Issue: 3 |