This study aims to determine the prospective mathematics teachers’ (PSTs) professional noticing skills regarding mean and to develop their noticing skills through teaching experiment method. In the study, it was focused on teaching arithmetic mean, lasting approximately 4 weeks in an 8-week teaching series including teaching statistics. The data were collected through pre-test, post-test, semi-structured interviews and diaries that PSTs kept during the teaching experiment process from 35 third grade PSTs. The pre-test and post-test, containing questions about three facets of theoretical framework of Professional Noticing of Children’s Mathematical Thinking, include a problem about mean and three student solutions to this problem. The data were analysed using a coding table prepared based on same theoretical framework. The pre-test results showed that before participating in student thinking-focused statistics teaching, PSTs had low skills in attending to students' solution strategies related to mean, interpreting students' mathematical understandings, and responding to students. At the end of the student thinking-focused statistics teaching, it is seen that PSTs significantly improved their attending, interpreting and responding skills. In line with these findings, it can be said that the PST’s noticing skills can be improved with mathematics education courses that are purposefully planned and systematically conducted.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının aritmetik ortalamaya yönelik mesleki fark etme becerilerinin belirlenmesi ve öğretim deneyi yöntemiyle geliştirilmesidir. Çalışmada, istatistik öğretimini kapsayan 8 haftalık öğretim dizisinde yaklaşık 4 hafta süren aritmetik ortalama öğretimine odaklanılmıştır. Çalışmanın verileri 3. sınıfta öğrenim gören 35 öğretmen adayından ön test, son test, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğretmen adaylarının öğretim deneyi sürecinde tutmuş oldukları günlükler vasıtasıyla toplanmıştır. Öğrencilerin Matematiksel Düşünmelerine Yönelik Mesleki Fark Etme kuramsal çerçevesinin üç bileşenine yönelik soruların olduğu ön-test ve son-test, aritmetik ortalamaya yönelik bir problem ve bu probleme ait üç öğrenci çözümü içermektedir. Veriler, aynı kuramsal çerçeve temel alınarak hazırlanan kodlama tablosu kullanılarak analiz edilmiştir. Ön-test sonuçları öğretmen adaylarının öğrenci düşünüşü odaklı istatistik öğretimine katılmadan önce öğrencilerin aritmetik ortalamaya yönelik problemlerdeki çözüm stratejilerini dikkate alma, öğrencilerin matematiksel kavrayışlarını yorumlama ve öğrencilere karşılık verme becerilerinin düşük olduğunu göstermektedir. Öğrenci düşünüşü odaklı istatistik öğretiminin sonunda, öğretmen adaylarının, dikkate alma, yorumlama ve karşılık verme becerilerini önemli derecede geliştirdikleri görülmektedir. Bu bulgular doğrultusunda, ,amaca yönelik planlanan ve sistemli bir şekilde yürütülen matematik eğitimi dersleri ile öğretmen adaylarının fark etme becerilerinin geliştirilebileceği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 20, 2024 |
Publication Date | April 24, 2024 |
Submission Date | January 17, 2024 |
Acceptance Date | April 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |