Ortaokul öğrencilerinin kimya laboratuvar bilgi ve becerilerinin gelişimini sağlayan fen bilgisi öğretmenlerinin bu konuda yeterlilik sahibi olması önemlidir. Fakat araştırmacının Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde yürüttüğü Genel Kimya Laboratuvarı 1 ve 2 (GKL) derslerinde yaptığı bireysel gözlemler ve yapılan çalışmalar, öğretmen adaylarının laboratuvarda güçlük çektiklerini göstermiştir. Bu sebeple araştırmacı GKL-1 dersinde gerçekleştirmek üzere eylem araştırması planlamıştır. Bu çalışmanın amacı GKL-1 dersinde fen bilgisi öğretmen adaylarının “laboratuvar malzemelerini tanıma, güvenlik kurallarına uyma ve çözelti hazırlama” gibi laboratuvar çalışmaları için gerekli olan temel konularda karşılaştıkları güçlükleri yansıtıcı öğretime dayalı bir öğretim anlayışıyla aşmak ve öğretmen adaylarının derse aktif katılımını sağlamaktır. Bu amaçla araştırmacı bu konular ile ilgili yansıtıcı öğretime dayalı etkinlikler geliştirmiş ve 22 birinci sınıf fen bilgisi öğretmen adayına uygulamıştır. Öğretimin kalıcı öğrenme üzerindeki etkililiğini değerlendirmek amacıyla geciktirilmiş başarı testi ve öğretmen adaylarının etkinliklere yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla deneyim belirleme testi uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular genel olarak öğretmen adaylarının etkinlikleri faydalı ve eğlenceli bulduklarını göstermiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarında genel olarak kalıcı öğrenme sağlanmış olsa da, çözelti hazırlamaya yönelik problem sorusunu cevaplayamadıkları tespit edilmiştir. Bu sonuca bağlı olarak, öğretmen adaylarının çözelti hazırlama problemlerine yönelik problem çözme süreçlerinin incelenmesi ve bu doğrultuda çözelti hazırlama problemlerine yönelik yeni bir etkinlik tasarlanması önerilmektedir.
Genel kimya laboratuvarı fen bilgisi öğretmen adayları yansıtıcı öğretim laboratuvarda güvenlik çözeltiler
It is important that science teachers who develop chemistry laboratory knowledge and skills of middle school students are qualified in this issue. However individual observations conducted by the researcher in the Department of Science Education and studies carried out in General Chemistry Laboratories 1 and 2 (GCL) courses have shown that the pre-service teachers have some difficulties in the laboratory. For this reason the researcher planned an action research to conduct in GCL-1 course. The aim of this study is to overcome the difficulties faced by the pre-service science teachers in the core subjects of laboratory science such as “recognition of laboratory materials, safety rules and solution preparation” in GCL-1 course by using reflective teaching approach. To this end, the researcher has developed reflective teaching-related activities on these subjects and applied them to 22 first-year pre-service science teachers. In order to evaluate the effectiveness of the teaching on the permanent learning an achievement test was used and experiental test was used to determine the opinions of the pre-service teachers on the activities. Findings of the study have shown that pre-service teachers find the activities useful and entertaining. However, it has been found that even though the pre-service teachers are generally provided with permanent learning, they can not answer solution preparation question. Based on this result, it is suggested for next studies to examine pre-service teachers’ problem solving processes for solution preparation problems and design a new activity for solution preparation problems in this direction.
General Chemistry Laboratory pre-service science teachers reflective teaching laboratory safety r
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 30 |