Erken
ve orta çocukluk dönemi çocuklarının toplumsal cinsiyet bağlamında
oluşturdukları ebeveynlik modellerine yönelik şemalarının nasıl oluştuğunu, bu
şemaların gelecekteki anne baba rollerinin şekillenmesine nasıl
yansıyabileceğini belirleyebilme amacındadır. Nitel araştırma yönteminin
kullanıldığı araştırmada, soru formu kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme
tekniğinden yararlanılmıştır ayrıca veri toplama aracı olarak çizim tekniğinden
de faydalanılmıştır. Çalışma grubunu Sinop ili’ne bağlı bir köy ilkokulunda
erken ve orta çocukluk yaş grubunda eğitim alan 26 çocuk oluşturmuştur. Bu
çocukların 12'si(%46,2) anasınıfı, 14’ü (%53,8) de 4. sınıf öğrencisidir. Cinsiyet değişkeni göz önüne alındığında
katılımcıların 13’ü (%50) erkek, 13’ü (%50) de kızdır. Veri toplamak amacıyla
araştırmacılar tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu ile Çalışandemir
ve Özkızıklı (2016) tarafından geliştirilen Çocuk Gözüyle Anne- Baba Soru Formu
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgulara göre, erken ve orta
çocukluk dönemi çocuklarının büyük bir kısmı anne kavramını bakım veren ve temizlik- yemek yapan kişi,
baba kavramını ise erken çocukluk döneminde işe
giden, dördüncü sınıf çocukları ise bizi
koruyan eylemi ile belirtmişlerdir.
anne- baba algısı okul öncesi dönem ilkokul dördüncü sınıf toplumsal cinsiyet rolleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |