Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 279 - 306, 28.12.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.335099

Öz

Bu çalışmada amaç, üniversite personelinin ve çocuklarının eğitim
profillerini ortaya çıkartarak personelin ve çocuklarının eğitim ihtiyaçlarını
belirlemektir.
Çalışma betimsel bir çalışma olup tarama modeline göre
tasarlanmıştır. Adnan Menderes Üniversitesi’nde görev yapmakta olan ve çocuk
sahibi olan gönüllü 261 akademik ve idari personel örneklemde yer almıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen
anketler kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi için frekans, yüzde, iki
yönlü kay kare testi, bağımsız örneklemler için t-testi, Mann Whitney-U testi
ve Spearman korelasyon testinden yararlanılmıştır. Araştırmada;
üniversite
personelinin çoğunlukla çekirdek aile yapısına sahip olduğu,  katılımcıların kendileriyle benzer statüde bireylerle
evli oldukları, evlerinde bilgisayar ve internet bulunduğu, bilgisayarı akademik
personelin daha çok kendilerinin, idari personelin ise çocuklarının kullandığı,
bilgisayarın daha çok eğitim amaçlı kullanıldığı, evlerinin çoğunlukla kendilerine
ait ve üç veya dört odalı olduğu,  akademik
personelin evlerindeki oda sayısının idari personelin evlerindeki oda
sayısından daha fazla olduğu, neredeyse tüm personelin evinde çocuklarına ait
bir odası olduğu, akademik personelin aile gelirinin yoksulluk sınırının
üzerinde, idari personelin ise yoksulluk sınırında olduğu, akademik personelin
çoğunluğunun çocuklarının aylık eğitim giderlerinin 1000 lira ve üzeri olduğu,
aile geliri yükseldikçe çocukların eğitim, sosyo-kültürel ve sportif giderlerinin
de arttığı, personelin çoğunluğunun günlük gazete takibi yaptıkları, süreli
yayınları daha çok eğitim-öğretim ve genel kültür amacıyla takip ettikleri, personelin
çocuklarının meslek seçimine ilişkin önemli olarak gördükleri etkinliklerin
yeterince gerçekleşmediği, çocuklarına yönelik açılması istenilen kurslar
bakımından katılımcıların yaptıkları sıralamada katılımcıların meslek grubuna
göre “aile içi iletişim kursu” ve “ergenlik psikolojisi kursu” sıralamalarında
anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, O. C. (2016). Eğitim programlarının geliştirilmesinde ihtiyaç analizi el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • AKBAYIR, K. (2003). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin ve branş seçiminde cinsiyetin rolü, Milli Eğitim Dergisi. Ankara.
  • AKDEMIR, Ç. (1991). Okullarımızda mesleki rehberliğin önemi. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1(2), 76-83.
  • AKSAÇLI, A. G. ve YILMAZ, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği 21(1), 3-28.
  • AKÜN, E. (2013). Yapısal aile sistemleri kuramı bağlamında ergenlik döneminde aile yapısı ve ergenlik dönemi sorunları. DTCF Dergisi, 53(1), 85-116. ARPACI, F. ve ERSOY, A. F. (2003). Orta öğretimdeki gençlerin konut koşulları ve konutun gencin gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • ARSLANTÜRK, E. ve SARACALOĞLU, A. S. (2010). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 155-176.
  • AVCI, M. (2006). Ergenlikte toplumsal uyum sorunları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 39-64.
  • AYDOĞDU, F. ve DILEKMEN, M. (2016). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının değerlendirilmesi. Electronic International Journal of Education, Arts, and Science (EIJEAS), 2(4).
  • BLACK, S. E., DEVEREUX, P. J. and SALVANES, K. G. (2005). The more the merrier? The effect of family size and birth order on children's education. The Quarterly Journal of Economics, 120(2), 669-700.
  • BOOTH, A. L.and KEE, H. J. (2009). Birth order matters: the effect of family size and birth order on educational attainment. Journal of Population Economics, 22(2), 367-397.
  • BOUDARBAT, B. and MONTMARQUETTE, C. (2009). Choice of fields of study of university Canadian graduates: the role of gender and their parents’ education. Education Economics, 17(2), 185-213.
  • BOZGEYIKLI, H. (2004). Meslek kararı verme yetkinlik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 221-234.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • CAN, A. (2016). SPSS ile Bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • CONSTANTINE, M. G., WALLACE, B. C. and KINDAICHI, M. M. (2005). Examining contextual factors in the career decision status of African American adolescents. Journal of Career Assessment, 13, 307–319.
  • COŞKUN, E. (2003) Çeşitli değişkenlere göre lise öğrencilerinin etkili okuma becerileri ve bazı öneriler. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(1), 101- 130, Niğde.
  • CÖMERT, I. T. ve KAYIRAN, S. M. (2010). Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı. Çocuk Dergisi, 10(4), 166-170.
  • ÇAKIR, M. A. (2004). Mesleki Karar Envanterinin Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 1-14.
  • ÇAKIR, M. A. (2004). Mesleki karar envanterinin geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 1-14.
  • ÇIVITCI, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinde yaşam doyumu: Bazı kişisel ve ailesel özelliklerin rolü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 29-52.
  • DEVINE, F. (2004). Class practices: How parents help their children get good jobs. Cambridge University Press.
  • DIEMER, M. A. (2009). Pathways to occupational attainment among poor youth of color. The Counseling Psychologist, 37, 6–35.
  • ERJEM, Y. (2000). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin işlevi, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.2, sayı.19, ss.70-79, Adana.
  • ERYILMAZ, A. (2010). Aile yapısı ergeni mutlu eder mi? Aile ve Toplum Dergisi, 22, 21-30.
  • FRIESEN, J. (1986). The role of the family in vocational development. International Journal for the Advancement of Counceling. 9, 5-10.
  • GHAFFAR, W., MANBY, M. and RACE, T. (2012). Exploring the experiences of parents and carers whose children have been subject to child protection plans. British Journal of Social Work, 42(5), 887-905.
  • HELLSTEN, L. A. M. and PRYTULA, M. P. (2011). Why teaching? Motivations influencing beginning teachers' choice of profession and teaching practice. Research in Higher Education Journal, 13.
  • HENDERSON HUBBARD, L., LEWIS, C. W. and JOHNSON, J. W. (2014). Urban African American single mothers using racial socialization to influence academic success in their young sons. Journal of At-Risk Issues, 18(2).
  • KARASAR, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • KIRIK, A. M. (2014). Aile ve çocuk ilişkisinde internetin yeri: Nitel bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 337-347.
  • KUZGUN, Y. ve BACANLI, F. (2006). Lise öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı ve uygulama kılavuzu. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • LİNDSTROM, L., DOREN, B., METHENY, J., JOHNSON, P. and ZANE, C. (2007). Family structure and process: Influences on post school outcomes for young adults with learning disabilities. Exceptional Children, 73, 348–366
  • MUSTAFA, M. Q. ve ŞAHIN, S. (2013). Öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internet kullanımına dair görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 42-52. ÖZE, N. (2017). Gündelik yaşamda internet ve sosyal ağları kullanım pratikleri: Kuzey Kıbrıs vaka incelemesi. Intermedia International E-Journal ISSN: 2149-3669, 3(5), 278-300.
  • ÖZYÜREK, R. ve ATICI, M. K. (2016). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi kararlarında kendilerine yardım eden kaynakların belirlenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(17).
  • RAYMUND, P., GARCIA, J. M., LLOYD, S., RESTUBOG, D., TOLEDANO, L. S., TOLENTINO, L. R. and RAFFERTY, A. E. (2012). Differential moderating effects of student- and parent- reated support in the relationship between learning goal orientation and career decision-making self-efficacy. Journal of Career Assessment, 20, 22–33.
  • ROTTER, E. and KATHY, M. (2000), Multicultural family approaches to career counseling, Family Journal, 8(1), 67-71.
  • SMITH, T. (1991). Agreement of adolescent educational expectations with perceived maternal and paternal educational goals. Youth and Society, 23, 155-174.
  • SONER, O. (2000). Aile uyumu, öğrenci özgüveni ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğilim Bilimleri Dergisi, 12, 249-260.
  • ŞAHIN, F. Y. (2008). Ortaöğretimdeki öğrenci görüşlerine göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-26.
  • ŞAHIN, Ş. ve ÖZÇELIK, Ç. Ç. (2016). Ergenlik dönemi ve sosyalleşme. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 5(1), 42-49.
  • TEZEL, A. (2004). Aile içi iletişim. Journal of Human Sciences, 1(1).
  • THOMPSON, M. N. and DAHLING, J. J. (2010). Image theory and career aspirations: Indirect and interactive effects of status-related variables. Journal of Vocational Behavior, 77, 21–29.
  • THOMPSON, M. N. and SUBICH, L. M. (2006). The relation of social status to the career decision-making process. Journal of Vocational Behavior, 69, 289–301.
  • TURNER, S. L., STEWARD, J. C. and LAPAN, R. T. (2004). Family factors associated with sixth-grade adolescents’ math and science career interests. Career Development Quarterly, 53, 41–52.
  • TUZCUOĞLU, S. (1994). Meslek seçimi ve önemi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (6), 265-280.
  • TÜRK-İŞ (2016). Türk-İş Haber Bülteni. 17.02.2017 tarihinde www.teksif.org.tr/aralik-2016-aclik-ve-yoksulluk-siniri-1432-tl_icerik_10248-1.html adresinden alınmıştır.
  • TÜRKAN, A., ÜNER, S.S. ve ALCI, B. (2015). 2012 Pisa Matematik testi puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 16(2), 358-372.
  • WHISTON, S. C. and KELLER, B. K. (2004). The influences of the family of origin on career development: A review and analysis. The Counseling Psychologist, 32, 493–568.
  • YEŞİLYAPRAK, B. (2013). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Determining Educational Profile of Staff at Adnan Menderes University

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 279 - 306, 28.12.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.335099

Öz

The purpose of this study is to determine the educational needs of
staff and their children by identifying educational profiles of university
staff and their children. The study is a descriptive study and designed
according to the survey model. 261 academic and administrative staff who are
working at Adnan Menderes University and have children were included in the
sample. Surveys developed by researchers were used as data collection tools in
the research. Frequency, percentage, chi-squared test, t-test for independent
samples, Mann Whitney-U test and correlation test were used for the analysis. It
has been concluded that university staff mostly have a core family structure, are
married to individuals who have similar status, have computers and internet at home,
academic staff are more likely to use home computers, children of
administrative staff use computers more than their parents, computer is used for
educational purposes, the vast majority of the staff own their homes which have
three or four rooms, the income of family of academic staff is above the
poverty line, the income of family of the administrative staff is on the
poverty line, the monthly education expenses of children of the majority of the
academic staff has 1000 Turkish Liras and over, the higher the family income,
the higher the educational, socio-cultural and sporting costs of children, that
the majority of the staff are following daily newspapers for education and
general culture, the activities which participants  consider important for the choice of
profession are not achieved sufficiently, there is a significant difference in
the order of “family members communication course” and “adolescence psychology
course” according to the occupational group of the participants in terms of the
courses they wanted to be opened for their children.

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, O. C. (2016). Eğitim programlarının geliştirilmesinde ihtiyaç analizi el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • AKBAYIR, K. (2003). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin ve branş seçiminde cinsiyetin rolü, Milli Eğitim Dergisi. Ankara.
  • AKDEMIR, Ç. (1991). Okullarımızda mesleki rehberliğin önemi. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1(2), 76-83.
  • AKSAÇLI, A. G. ve YILMAZ, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği 21(1), 3-28.
  • AKÜN, E. (2013). Yapısal aile sistemleri kuramı bağlamında ergenlik döneminde aile yapısı ve ergenlik dönemi sorunları. DTCF Dergisi, 53(1), 85-116. ARPACI, F. ve ERSOY, A. F. (2003). Orta öğretimdeki gençlerin konut koşulları ve konutun gencin gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • ARSLANTÜRK, E. ve SARACALOĞLU, A. S. (2010). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 155-176.
  • AVCI, M. (2006). Ergenlikte toplumsal uyum sorunları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 39-64.
  • AYDOĞDU, F. ve DILEKMEN, M. (2016). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının değerlendirilmesi. Electronic International Journal of Education, Arts, and Science (EIJEAS), 2(4).
  • BLACK, S. E., DEVEREUX, P. J. and SALVANES, K. G. (2005). The more the merrier? The effect of family size and birth order on children's education. The Quarterly Journal of Economics, 120(2), 669-700.
  • BOOTH, A. L.and KEE, H. J. (2009). Birth order matters: the effect of family size and birth order on educational attainment. Journal of Population Economics, 22(2), 367-397.
  • BOUDARBAT, B. and MONTMARQUETTE, C. (2009). Choice of fields of study of university Canadian graduates: the role of gender and their parents’ education. Education Economics, 17(2), 185-213.
  • BOZGEYIKLI, H. (2004). Meslek kararı verme yetkinlik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 221-234.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • CAN, A. (2016). SPSS ile Bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • CONSTANTINE, M. G., WALLACE, B. C. and KINDAICHI, M. M. (2005). Examining contextual factors in the career decision status of African American adolescents. Journal of Career Assessment, 13, 307–319.
  • COŞKUN, E. (2003) Çeşitli değişkenlere göre lise öğrencilerinin etkili okuma becerileri ve bazı öneriler. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(1), 101- 130, Niğde.
  • CÖMERT, I. T. ve KAYIRAN, S. M. (2010). Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı. Çocuk Dergisi, 10(4), 166-170.
  • ÇAKIR, M. A. (2004). Mesleki Karar Envanterinin Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 1-14.
  • ÇAKIR, M. A. (2004). Mesleki karar envanterinin geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 1-14.
  • ÇIVITCI, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinde yaşam doyumu: Bazı kişisel ve ailesel özelliklerin rolü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 29-52.
  • DEVINE, F. (2004). Class practices: How parents help their children get good jobs. Cambridge University Press.
  • DIEMER, M. A. (2009). Pathways to occupational attainment among poor youth of color. The Counseling Psychologist, 37, 6–35.
  • ERJEM, Y. (2000). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin işlevi, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.2, sayı.19, ss.70-79, Adana.
  • ERYILMAZ, A. (2010). Aile yapısı ergeni mutlu eder mi? Aile ve Toplum Dergisi, 22, 21-30.
  • FRIESEN, J. (1986). The role of the family in vocational development. International Journal for the Advancement of Counceling. 9, 5-10.
  • GHAFFAR, W., MANBY, M. and RACE, T. (2012). Exploring the experiences of parents and carers whose children have been subject to child protection plans. British Journal of Social Work, 42(5), 887-905.
  • HELLSTEN, L. A. M. and PRYTULA, M. P. (2011). Why teaching? Motivations influencing beginning teachers' choice of profession and teaching practice. Research in Higher Education Journal, 13.
  • HENDERSON HUBBARD, L., LEWIS, C. W. and JOHNSON, J. W. (2014). Urban African American single mothers using racial socialization to influence academic success in their young sons. Journal of At-Risk Issues, 18(2).
  • KARASAR, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • KIRIK, A. M. (2014). Aile ve çocuk ilişkisinde internetin yeri: Nitel bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 337-347.
  • KUZGUN, Y. ve BACANLI, F. (2006). Lise öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı ve uygulama kılavuzu. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • LİNDSTROM, L., DOREN, B., METHENY, J., JOHNSON, P. and ZANE, C. (2007). Family structure and process: Influences on post school outcomes for young adults with learning disabilities. Exceptional Children, 73, 348–366
  • MUSTAFA, M. Q. ve ŞAHIN, S. (2013). Öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internet kullanımına dair görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 42-52. ÖZE, N. (2017). Gündelik yaşamda internet ve sosyal ağları kullanım pratikleri: Kuzey Kıbrıs vaka incelemesi. Intermedia International E-Journal ISSN: 2149-3669, 3(5), 278-300.
  • ÖZYÜREK, R. ve ATICI, M. K. (2016). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi kararlarında kendilerine yardım eden kaynakların belirlenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(17).
  • RAYMUND, P., GARCIA, J. M., LLOYD, S., RESTUBOG, D., TOLEDANO, L. S., TOLENTINO, L. R. and RAFFERTY, A. E. (2012). Differential moderating effects of student- and parent- reated support in the relationship between learning goal orientation and career decision-making self-efficacy. Journal of Career Assessment, 20, 22–33.
  • ROTTER, E. and KATHY, M. (2000), Multicultural family approaches to career counseling, Family Journal, 8(1), 67-71.
  • SMITH, T. (1991). Agreement of adolescent educational expectations with perceived maternal and paternal educational goals. Youth and Society, 23, 155-174.
  • SONER, O. (2000). Aile uyumu, öğrenci özgüveni ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğilim Bilimleri Dergisi, 12, 249-260.
  • ŞAHIN, F. Y. (2008). Ortaöğretimdeki öğrenci görüşlerine göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-26.
  • ŞAHIN, Ş. ve ÖZÇELIK, Ç. Ç. (2016). Ergenlik dönemi ve sosyalleşme. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 5(1), 42-49.
  • TEZEL, A. (2004). Aile içi iletişim. Journal of Human Sciences, 1(1).
  • THOMPSON, M. N. and DAHLING, J. J. (2010). Image theory and career aspirations: Indirect and interactive effects of status-related variables. Journal of Vocational Behavior, 77, 21–29.
  • THOMPSON, M. N. and SUBICH, L. M. (2006). The relation of social status to the career decision-making process. Journal of Vocational Behavior, 69, 289–301.
  • TURNER, S. L., STEWARD, J. C. and LAPAN, R. T. (2004). Family factors associated with sixth-grade adolescents’ math and science career interests. Career Development Quarterly, 53, 41–52.
  • TUZCUOĞLU, S. (1994). Meslek seçimi ve önemi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (6), 265-280.
  • TÜRK-İŞ (2016). Türk-İş Haber Bülteni. 17.02.2017 tarihinde www.teksif.org.tr/aralik-2016-aclik-ve-yoksulluk-siniri-1432-tl_icerik_10248-1.html adresinden alınmıştır.
  • TÜRKAN, A., ÜNER, S.S. ve ALCI, B. (2015). 2012 Pisa Matematik testi puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 16(2), 358-372.
  • WHISTON, S. C. and KELLER, B. K. (2004). The influences of the family of origin on career development: A review and analysis. The Counseling Psychologist, 32, 493–568.
  • YEŞİLYAPRAK, B. (2013). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asuman Seda Saracaloğlu

Kerim Gündoğdu

Mehmet Altın Bu kişi benim

Betül Altay

Nurtaç Üstündağ Bu kişi benim

Muhammed Eken

Meltem Çengel

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Kabul Tarihi 7 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Saracaloğlu, A. S., Gündoğdu, K., Altın, M., Altay, B., vd. (2017). Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(3), 279-306. https://doi.org/10.30803/adusobed.335099
AMA Saracaloğlu AS, Gündoğdu K, Altın M, Altay B, Üstündağ N, Eken M, Çengel M. Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması. ADUSOBIED. Aralık 2017;4(3):279-306. doi:10.30803/adusobed.335099
Chicago Saracaloğlu, Asuman Seda, Kerim Gündoğdu, Mehmet Altın, Betül Altay, Nurtaç Üstündağ, Muhammed Eken, ve Meltem Çengel. “Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, sy. 3 (Aralık 2017): 279-306. https://doi.org/10.30803/adusobed.335099.
EndNote Saracaloğlu AS, Gündoğdu K, Altın M, Altay B, Üstündağ N, Eken M, Çengel M (01 Aralık 2017) Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 3 279–306.
IEEE A. S. Saracaloğlu, K. Gündoğdu, M. Altın, B. Altay, N. Üstündağ, M. Eken, ve M. Çengel, “Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması”, ADUSOBIED, c. 4, sy. 3, ss. 279–306, 2017, doi: 10.30803/adusobed.335099.
ISNAD Saracaloğlu, Asuman Seda vd. “Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/3 (Aralık 2017), 279-306. https://doi.org/10.30803/adusobed.335099.
JAMA Saracaloğlu AS, Gündoğdu K, Altın M, Altay B, Üstündağ N, Eken M, Çengel M. Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması. ADUSOBIED. 2017;4:279–306.
MLA Saracaloğlu, Asuman Seda vd. “Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 3, 2017, ss. 279-06, doi:10.30803/adusobed.335099.
Vancouver Saracaloğlu AS, Gündoğdu K, Altın M, Altay B, Üstündağ N, Eken M, Çengel M. Adnan Menderes Üniversitesi’nde Görevli Personelin Eğitim Profilinin Çıkarılması. ADUSOBIED. 2017;4(3):279-306.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.