Eğitim sisteminin verimliliği,
toplumun ihtiyacı olan nitelik ve nicelikte insan gücünün yetiştirilmesine
bağlıdır. Bu yüzden öğretmen, eğitim sisteminin en stratejik parçalarından biri
olarak kabul edilir. Eğitim sistemindeki hedeflere nitelikli, mesleğini seven,
konu bilgisi, alan bilgisi ve pedagojik alan bilgisine sahip olan öğretmenlerin
yetiştirilmesiyle ulaşılabilir. Eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen
adaylarının öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi
ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıklarını
gerçek bir eğitim öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliği kazanmalarını
sağlayacak uygulama dersi öğretmenlik uygulamalarıdır. Bu çalışmada amaç,
pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması derslerindeki
yeterliklerini belirlemektir. Bu çalışma nitel bir çalışma olup fenomenolojik
araştırmaya göre desenlenmiştir. Uygulanan strateji ise çeşitlemedir. Görüşme,
gözlem ve doküman incelemesi vasıtasıyla toplanan veriler, betimsel analiz
yöntemiyle analiz edilip yorumlanmıştır. Bulgular sonucunda öğretmen
adaylarının alan, meslek ve genel kültür bilgileri bakımından yeterli; ancak,
ders planı, materyal hazırlama, değerlendirme ve kayıt tutmada yetersiz
oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlardan hareketle öğretmenlik
uygulaması derslerinin daha uzun süreye yayılması, ders planı ve materyal
hazırlama ile ilgili ders içeriklerinin düzenlenmesi ve uygulama okulunda
öğretmen adaylarının özgüvenini artıracak düzenlemeler yapılması önerilmiştir.
Öğretmen adayları öğretmenlik uygulaması öğretmen yeterlikleri
The efficiency of the education
system in a country depends on the quality and quantity of the human power
needed by the society. Thus, the teacher is considered as one of the most
strategic parts of the education system. The objectives in the education system
can be achieved by raising teachers who are qualified, who love their
profession and who have knowledge of the subject, knowledge of the field and
pedagogical knowledge. Teaching practice course is a course where teacher
candidates trained at education faculties implement their knowledge, skills,
attitude and habits related with general culture, special field education and
teaching profession in a real education and training environment. The aim of
the study is to determine the competences of the prospective teachers at
pedagogical formation certificate program. The study is a qualitative one and modeled
according to the phenomenological research. The applied strategy is
triangulation. The data collected by interviews, observations and document
review is analyzed by descriptive analysis method and interpreted. In conclusion,
it is found that the prospective teachers are competent at professional field,
teaching profession and cultural knowledge while they are incompetent at
preparing lesson plan, designing material, evaluation and recording. From the
conclusions, it is suggested to make the practice lessons spread over a longer
period, to organize the course content related with lesson plan and material
preparation and to make arrangements to increase the confidence of teacher
candidates at the practice school.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.