Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 360 - 377, 27.04.2018
https://doi.org/10.30803/adusobed.404748

Öz

Kısa
filmler, uzunluğu ülkelere göre farklılık gösteren ama genellikle 35 mm filmlerde
bir ile üç makara arasında değişen filmlerdir. Kısa filmleri uzun metrajlı
filmlerden ayrılan özelliği süresi ve öykü yapısıdır. Kısa filmlerin süresiyle
ilgili net bir tanım olmasa da genel olarak 5-17 dakika arasında sürebilir.
Öykü yapısındaki fark ise anlatımı yalın, sade ve kısa süre içinde anlam
yoğunluğunu verebilmesidir.
Bu çalışmanın amacı ilgili alan yazın
taranarak kısa filmlerin ne olduğu ve eğitimde nasıl kullanılması gerektiğine
yer verilmesidir. Ayrıca eğitimde kısa film kullanımının değer eğitimi
açısından önemi irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonunda kısa filmlerin değer
öğretiminde kullanımı ile ilgili örnek bir uygulama sunulmuştur. Örnek
uygulamadaki kısa filmler EBA’ da yer alan ödüllü kısa filmler içinden çocuğa
görelik ilkesi ve kısa filmlerde bulunması gereken özellikler göz önünde
bulundurularak seçilmiştir.

Kaynakça

  • Abono, C. (2016). 5 Major Differences Between Shooting Feature and Short Films. Erişim adresi: https://blog.lookat.io/2016/01/20/5-major-differences-between-shooting-a-feature-film-compared-to-a-short-film/ 26.03.2018 tarihinde alındı.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değer Eğitimi Yaklaşımlarının Öğrencilerin Sorumluluk Değerini Kazanma Düzeyine Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alıcıgüzel, İ. (1998). Çağdaş Okulda Eğitim Ve Öğretim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Alkan, C. (1998). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akbaş, O. (2011). Bir Öğrenme Nesnesi Olarak Eğitsel Kısa Filmler: Öğretmen Adaylarının Çektikleri Eğitsel Kısa Filmler Üzerine Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 15-27.
  • Akbaş, O., Cananoğlu, S., Ceylan, M. (2015). Eğitsel Kısa Film ve Videoları Yeniden Düşünmek: Eğitsel Kısa Film ve Video Yarışmasına İlişkin Bir Değerlendirme. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 282-296.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arslan, Ö. (2008). İlköğretim 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Ders Öğretiminde Görsel Ve İşitsel Materyal Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, M, Z., Akyol, Ş. (2014). Okulda Değerler Eğitimi Yöntemler- Etkinlikler- Kaynaklar (4. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Birkök, M, C. (2008). Bir Toplumsallaşma Aracı Olarak Eğitimde Alternatif Medya Kullanımı: Sinema Filmleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 5(2) 1-10
  • Bruner, J. (2008). Eğitim Süreci. (Çev. Talip Öztürk). Ankara. Pegem Akademi.
  • Çakıroğlu, Ü., Güven, B., Akkan, Y. (2008). Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Öğrenme Ortamında Öğrenme Nesnelerini Kullanma Şekillerinin Belirlenmesi. [http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/222.doc]
  • Çaykuş, E. (2015). Öğrenci Kişilik Hizmetleri Kavramlarının Yaratıcı Drama Programı Kapsamında Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çoban, Z. (Haziran,2011). Tarih Derslerinde Tarihi Film Ve Dizilerin Kullanımına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Efe, Ü. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Filmlerin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Etikan, H. (2003). Kısa Filmin Suçu Ne? Erişim: http://www.kisafilm.com/2003-y-l--yaz-lar-.html adresinden 26.01.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Evci, S. (2007). İFSAK Kısa Film Atölyesi Ders Notları. İFSAK Yayınları.
  • Gömleksiz, M. N. & Cüro, E. (2011). Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğrenci tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (1), 95-134.
  • Güzeloğlu, O. (2008). Kısa Film Nedir? Erişim: http://kisa-film.blogspot.com.tr/2008/01/ksa-film-nedir.html adresinden 28.02.2018 tarihinde erişilmiştir.İnce Yakar, H. (2011). Destanların Öğretiminde Film Kullanımının Ortaöğretim Türk Edebiyatı Derslerindeki Akademik Başarıya Etkisi . Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İşcan, A. (2011). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Filmlerin Yeri Ve Önemi. Turkish Studies Dergisi,.6/3. 939-948 .
  • Kabadayı, L. (2012). The role of short film in education. Procedia - Social and Behavioral Sciences 47 ( 2012 ) 316 – 320.
  • Kaya, E., Çengelci, T., (2011). Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Eğitiminde Filmlerden Yararlanılmasına İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2(1), 116-135 Kaynar,T. (1993). Önce Kısa Film Vardı, İstanbul, Antrakt Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2014). Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Tezmer yay.
  • Korkmaz, M. (2017). Din Dersi Öğretmenlerinin Bir Öğretim Materyali Olarak Filmleri Kullanma Durumları. Bilimname XXXIII, 2017/1, 35-66.
  • Kurtdede Fidan, N. (2009). Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (2), 1-18.
  • Kaya, E. & Çengelci, T. (2011). Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Eğitiminde Filmlerden Yararlanılmasına İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 27((3/4)), 45-60.
  • Nash, P. (2012). Kısa Film Senaryosu Yazmak. (B. Baysal, Çev.) İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Okumuş, S. (2014). Yeni Medya Ve Kısa Film Olgusu. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Önen Öztürk, F., (2017). Fen- Toplum Temelli Eğitsel Kısa Filmler Üzerine Bir Çalışma: Fen Bilgisi Öğretmenliği Örneği. Marmara Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi.13(2): 633-649.
  • Özgökbel Biliş, P. (2011). Çizgi Filmlerde Temsil Edilen Toplumsal Değerler Sistemi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Doktora Tezi
  • Özer, S. (2012). Sosyal Bilgilerin Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztaş, S. (2007). Tarih Öğretimi ve Filmler: Tarih Öğretiminde Film Kullanılmasının Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztaş, S. (2008). “Tarih Öğretimi ve Filmler”, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 543-556.
  • Yaşar, Ş. Ve Gültekin, M. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. (Editör: Öztürk, C.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Öztürk, S. (2009). Kısa Filmin Oluşum Sürecinde Ses Öğelerinin Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öztürk Samur, A. (2011). Değerler Eğitimi Programının 6 Yaş Çocuklarının Sosyal ve Duygusal Gelişimlerine Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi
  • Saraç, H. (2012). Yabancı Dil Öğretimi Sürecinde Sanatsal Filmler. İDİL, Cilt 1, Sayı 4 / Volume 1, Number 4. DOI: 10.7816/idil-01-04-03Şahin, C. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesinde Kısa Filmlerin Etkisi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 10, 66-79.
  • TDK (2018). Büyük Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a9dd2dd7cd085.75485880 internet sayfasından 03.02.2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • TDK. (2018). Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü. Erişim: http://www.tdk.org.tr/index.php?option=com_bilimsanat&view=bilimsanat Adresinden 03.02.2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • The Sheffield İnstıtute For The Recording Arts. (t.y.). What is the Difference between Short Films and Feature Films Length Films?. Erişim: http://www.sheffieldav.com/education/short-films-vs-feature-length-films adresinden 23.03.2018 tarihinde alındı.
  • Tozlu, Necmettin (1992). Eğitim Problemlerimiz Üzerine Düşünceler, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Van.
  • Ulusoy, K. (2009). Lise Öğrencilerinin Tarih Dersinin İşlenişi İle İlgili düşünceleri(Ankara Örneği). Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 18, Sayı 1, s.417–434Yeşilyurt, Ş. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde duygu durumlarını yansıtan kısa filmlerin oluşturulması ve öğrenci başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstiüsü,Yayımlanmamış Doktora Tezi
  • Yıldırım, Y. ve Çalışkan. H. (2017). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Değerlere ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 7-23

The Use of Short Films in Value Education: An Application Example

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 360 - 377, 27.04.2018
https://doi.org/10.30803/adusobed.404748

Öz

Although, short
films could show difference in duration, they are generally ranging from one to
three bobbins in 35mm films. The distinctiveness of short films from full
length films is time and plot. There is no exact definition about short films duration
but generally takes 5 to 17 minutes. The plot has, unlike full length films, a
plain expression and give the main meaning in a short time. The aim of this
study is to find out the information about the short films and how to use them
in education by literature view. In additon, the importance of using short
films in value education will be examined. In the last part of the study an
example lesson plan is presented for using short films in value education. The
films in the plan are  selected  among the awarded short films on the EBA platform
by taking into consideration characteristics of short films and suitability for
child principle.  

Kaynakça

  • Abono, C. (2016). 5 Major Differences Between Shooting Feature and Short Films. Erişim adresi: https://blog.lookat.io/2016/01/20/5-major-differences-between-shooting-a-feature-film-compared-to-a-short-film/ 26.03.2018 tarihinde alındı.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değer Eğitimi Yaklaşımlarının Öğrencilerin Sorumluluk Değerini Kazanma Düzeyine Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alıcıgüzel, İ. (1998). Çağdaş Okulda Eğitim Ve Öğretim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Alkan, C. (1998). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akbaş, O. (2011). Bir Öğrenme Nesnesi Olarak Eğitsel Kısa Filmler: Öğretmen Adaylarının Çektikleri Eğitsel Kısa Filmler Üzerine Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 15-27.
  • Akbaş, O., Cananoğlu, S., Ceylan, M. (2015). Eğitsel Kısa Film ve Videoları Yeniden Düşünmek: Eğitsel Kısa Film ve Video Yarışmasına İlişkin Bir Değerlendirme. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 282-296.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arslan, Ö. (2008). İlköğretim 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Ders Öğretiminde Görsel Ve İşitsel Materyal Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, M, Z., Akyol, Ş. (2014). Okulda Değerler Eğitimi Yöntemler- Etkinlikler- Kaynaklar (4. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Birkök, M, C. (2008). Bir Toplumsallaşma Aracı Olarak Eğitimde Alternatif Medya Kullanımı: Sinema Filmleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 5(2) 1-10
  • Bruner, J. (2008). Eğitim Süreci. (Çev. Talip Öztürk). Ankara. Pegem Akademi.
  • Çakıroğlu, Ü., Güven, B., Akkan, Y. (2008). Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Öğrenme Ortamında Öğrenme Nesnelerini Kullanma Şekillerinin Belirlenmesi. [http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/222.doc]
  • Çaykuş, E. (2015). Öğrenci Kişilik Hizmetleri Kavramlarının Yaratıcı Drama Programı Kapsamında Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çoban, Z. (Haziran,2011). Tarih Derslerinde Tarihi Film Ve Dizilerin Kullanımına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Efe, Ü. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Filmlerin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Etikan, H. (2003). Kısa Filmin Suçu Ne? Erişim: http://www.kisafilm.com/2003-y-l--yaz-lar-.html adresinden 26.01.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Evci, S. (2007). İFSAK Kısa Film Atölyesi Ders Notları. İFSAK Yayınları.
  • Gömleksiz, M. N. & Cüro, E. (2011). Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğrenci tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (1), 95-134.
  • Güzeloğlu, O. (2008). Kısa Film Nedir? Erişim: http://kisa-film.blogspot.com.tr/2008/01/ksa-film-nedir.html adresinden 28.02.2018 tarihinde erişilmiştir.İnce Yakar, H. (2011). Destanların Öğretiminde Film Kullanımının Ortaöğretim Türk Edebiyatı Derslerindeki Akademik Başarıya Etkisi . Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İşcan, A. (2011). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Filmlerin Yeri Ve Önemi. Turkish Studies Dergisi,.6/3. 939-948 .
  • Kabadayı, L. (2012). The role of short film in education. Procedia - Social and Behavioral Sciences 47 ( 2012 ) 316 – 320.
  • Kaya, E., Çengelci, T., (2011). Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Eğitiminde Filmlerden Yararlanılmasına İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2(1), 116-135 Kaynar,T. (1993). Önce Kısa Film Vardı, İstanbul, Antrakt Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2014). Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Tezmer yay.
  • Korkmaz, M. (2017). Din Dersi Öğretmenlerinin Bir Öğretim Materyali Olarak Filmleri Kullanma Durumları. Bilimname XXXIII, 2017/1, 35-66.
  • Kurtdede Fidan, N. (2009). Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (2), 1-18.
  • Kaya, E. & Çengelci, T. (2011). Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Eğitiminde Filmlerden Yararlanılmasına İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 27((3/4)), 45-60.
  • Nash, P. (2012). Kısa Film Senaryosu Yazmak. (B. Baysal, Çev.) İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Okumuş, S. (2014). Yeni Medya Ve Kısa Film Olgusu. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Önen Öztürk, F., (2017). Fen- Toplum Temelli Eğitsel Kısa Filmler Üzerine Bir Çalışma: Fen Bilgisi Öğretmenliği Örneği. Marmara Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi.13(2): 633-649.
  • Özgökbel Biliş, P. (2011). Çizgi Filmlerde Temsil Edilen Toplumsal Değerler Sistemi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Doktora Tezi
  • Özer, S. (2012). Sosyal Bilgilerin Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztaş, S. (2007). Tarih Öğretimi ve Filmler: Tarih Öğretiminde Film Kullanılmasının Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztaş, S. (2008). “Tarih Öğretimi ve Filmler”, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 543-556.
  • Yaşar, Ş. Ve Gültekin, M. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. (Editör: Öztürk, C.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Öztürk, S. (2009). Kısa Filmin Oluşum Sürecinde Ses Öğelerinin Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öztürk Samur, A. (2011). Değerler Eğitimi Programının 6 Yaş Çocuklarının Sosyal ve Duygusal Gelişimlerine Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi
  • Saraç, H. (2012). Yabancı Dil Öğretimi Sürecinde Sanatsal Filmler. İDİL, Cilt 1, Sayı 4 / Volume 1, Number 4. DOI: 10.7816/idil-01-04-03Şahin, C. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesinde Kısa Filmlerin Etkisi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 10, 66-79.
  • TDK (2018). Büyük Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a9dd2dd7cd085.75485880 internet sayfasından 03.02.2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • TDK. (2018). Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü. Erişim: http://www.tdk.org.tr/index.php?option=com_bilimsanat&view=bilimsanat Adresinden 03.02.2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • The Sheffield İnstıtute For The Recording Arts. (t.y.). What is the Difference between Short Films and Feature Films Length Films?. Erişim: http://www.sheffieldav.com/education/short-films-vs-feature-length-films adresinden 23.03.2018 tarihinde alındı.
  • Tozlu, Necmettin (1992). Eğitim Problemlerimiz Üzerine Düşünceler, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Van.
  • Ulusoy, K. (2009). Lise Öğrencilerinin Tarih Dersinin İşlenişi İle İlgili düşünceleri(Ankara Örneği). Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 18, Sayı 1, s.417–434Yeşilyurt, Ş. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde duygu durumlarını yansıtan kısa filmlerin oluşturulması ve öğrenci başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstiüsü,Yayımlanmamış Doktora Tezi
  • Yıldırım, Y. ve Çalışkan. H. (2017). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Değerlere ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 7-23
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Aladağ 0000-0003-1648-2545

Burcu Karaman

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2018
Kabul Tarihi 6 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aladağ, E., & Karaman, B. (2018). Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 360-377. https://doi.org/10.30803/adusobed.404748
AMA Aladağ E, Karaman B. Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama. ADUSOBIED. Nisan 2018;5(1):360-377. doi:10.30803/adusobed.404748
Chicago Aladağ, Elif, ve Burcu Karaman. “Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2018): 360-77. https://doi.org/10.30803/adusobed.404748.
EndNote Aladağ E, Karaman B (01 Nisan 2018) Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 1 360–377.
IEEE E. Aladağ ve B. Karaman, “Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama”, ADUSOBIED, c. 5, sy. 1, ss. 360–377, 2018, doi: 10.30803/adusobed.404748.
ISNAD Aladağ, Elif - Karaman, Burcu. “Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5/1 (Nisan 2018), 360-377. https://doi.org/10.30803/adusobed.404748.
JAMA Aladağ E, Karaman B. Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama. ADUSOBIED. 2018;5:360–377.
MLA Aladağ, Elif ve Burcu Karaman. “Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 360-77, doi:10.30803/adusobed.404748.
Vancouver Aladağ E, Karaman B. Değer Eğitiminde Kısa Filmlerden Yararlanma: Örnek Bir Uygulama. ADUSOBIED. 2018;5(1):360-77.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.