Bu çalışmanın amacı
Rasyonel sayılar konusunun öğretiminde kavram haritası kullanımı hakkında
öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini değerlendirmektir. Bu araştırmada, bir
durum derinlemesine incelenmeye çalışıldığından “Nitel araştırma yaklaşımı”
benimsenmiştir. Bu çerçevede matematik öğretiminde rasyonel sayılar konusunun
öğretiminde oluşturulan kavram haritalarının kullanılabilirliğine ilişkin
olarak öğretmen ve öğrencilerin görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Çalışma
grubu 23 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi ve bir ortaokul matematik
öğretmeninden oluşmaktadır. Bu çalışmada öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini
ortaya çıkarmak için betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Hazırlanan
kavram haritaları etkinlikleri öğrencilere uygulanmış olup etkinliklere ve
gerçekleştirilen öğrenime ilişkin öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla
5 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Ayrıca ders
öğretmeni ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Kavram haritasının
rasyonel sayılar konusunun öğretiminde kullanımı hakkında öğretmen görüşü
değerlendirildiğinde, kavram haritalarının öğrencilerin kendi bilgilerini
yapılandırmasından dolayı geleneksel ortamdan farklı bir öğrenme ortamı oluşturduğu,
öğretici bir özelliğe sahip olduğu, anlamlı öğrenmelerine yardımcı olduğu ve
dersi daha eğlenceli bir hale getirdiği görüşünü taşıdığı ortaya çıkmıştır.
The
objective of this study is to evaluate the teachers’ and students’ thoughts on
the usability of concept maps when teaching the subject of rational numbers. As
it was attempted to analyze this issue deeply in this research, “the
qualitative research approach” was adopted. The study group consisted of 23
students of seventh grade and one mathematics teacher. In this study,
descriptive analysis method was used in order to reveal the teachers’ and
students’ thoughts. Concept map activities were applied on the students, and a
survey consisting of 5 open-ended questions was conducted in order to find out
the students’ thoughts on these activities and the relevant teaching method.
Moreover, a semi-structured interview was conducted with the teacher. When the
teachers’ opinion on the usability of concept maps on the subject of rational
numbers was evaluated, it was determined that; concept maps present a learning
environment different from the traditional learning environment, that these
maps have an instructive characteristic, that they help meaningful learning and
that they make the lesson more enjoyable.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |