Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Etkinliklerinin 5.sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 21 - 41, 30.06.2019
https://doi.org/10.17984/adyuebd.495731

Öz

Bu çalışmanın amacı
artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla kesirler konusunu öğrenen beşinci sınıf
öğrencilerinin başarıları ve matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimlerin incelenmesidir.
Bu çalışmaya Marmaris – Muğla’da bir ortaokulda öğrenim gören 60 beşinci sınıf
öğrencisi katılmıştır. Kontrol grupsuz ön test – son test deneysel yönteme
göre bu çalışma tasarlanmıştır. Çalışma süresince öğrenciler kesir
kazanımlarına yönelik hazırlanan artırılmış gerçeklik etkinliklerine
katılmıştır. Çalışma kapsamında öğrencilere kesirle ilgili başarı testi olarak
MEB tarafından sunulan beşinci sınıflara yönelik 4. kazanım kavrama testi ön
test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematiğe yönelik
tutumlarındaki değişimi gözlemlemek adına Aşkar (1986) tarafından geliştirilen
Matematik tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın verileri
ortalama, standart sapma bağımlı örneklem t testi ve bağımsız örneklem t testi
kullanılarak analiz edilmiştir. Verilere ilişkin bulgular hem cinsiyet bazında
hem de genel olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda beşinci sınıf
öğrencilerinin başarı testinin ön test ve son test uygulamalarındaki puanları
arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin matematiğe yönelik
tutumlarında da ön test ve son test uygulamaları arasında anlamlı farklılık
olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyet bazında çalışma öncesinde erkek
öğrencilerin tutumları kızlara göre daha olumluyken çalışma sonrasında
cinsiyet bazında tutumlarda anlamlı bir fark oluşmadığı ve olumlu tutumların erkek
ve kız öğrenciler bazında dengelendiği görülmüştür. 

Kaynakça

  • Aksu, M. (1997). Student performance in dealing with fractions. The Journal of Educational Research, 90(6), 375-380.
  • Amato, S. A. (2005). Developıng students’understandıng of the concept of fractıons as numbers. International Group for the Psychology of Mathematics Education, 49.
  • Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence-Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355–385.
  • Başgün, M. & Ersoy, Y. (2000). Sayılar ve Aritmetik I: Kesir ve Ondalık Sayıların Öğretilmesinde Bazı Güçlükler ve Yanılgılar, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı: s:604-608, MEB Yay., Ankara.
  • Billinghurst, M., & Dünser, A. (2012). Augmented reality in the classroom. Computer, 45(7), 56-63.
  • Billinghurst, M., & Kato, H. (2002). Collaborative augmented reality. Communications of the ACM, 45(7), 64-70.
  • Bujak, K. R., Radu, I., Catrambone, R., Macintyre, B., Zheng, R., & Golubski, G. (2013). A psychological perspective on augmented reality in the mathematics classroom. Computers & Education, 68, 536-544.
  • Fennell, F., & Rowan, T. (2001). Representation: An important process for teaching and learning mathematics. Teaching Children Mathematics, 7(5), 288.
  • Gün, E. (2014). Effects of augmented reality applications on students' spatial abilities, (Unpublished Master Thesis), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güneş,G., & Asan, A. (2005). Oluşturmacı yaklaşıma göre tasarlanan öğrenme ortamının matematik başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:25, Sayı 1, 105-121 Haniff, D. J., & Baber, C. (2003). User evaluation of augmented reality systems. Proceedings of The Seventh International Conference on Information Visualization, 505-511. doi:10.1109/IV.2003.1218032
  • Hart, K.M., (1993) Fractions. In K. M. Hart (Ed.,) Children’s Understanding of Mathematics:11-16, (p.66-81). John Murray: London.
  • Haser, Ç. & Ubuz, B., (2001). İlköğretim 5. sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusunda Kavramsal Anlama ve İşlem Yapma Performansı, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, s: 609-612, MEB Yay., Ankara.
  • Haser, Ç. & Ubuz, B., (2003). Students’ Conception of Fractions: A Study of 5th Grade Students, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 64-69
  • Hecht, S. A., & Vagi, K. J. (2012). Patterns of strengths and weaknesses in children’s knowledge about fractions. Journal of Experimental Child Psychology, 111(2), 212-229.
  • Kaufmann, H., & Schmalstieg, D. (2003). Mathematics and geometry education with collaborative augmented reality. Computers & Graphics, 27(3), 339–345.
  • Küçük, S. (2015). Effects of Learnıng Anatomy Vıa Mobıle Augmented Realıty on Medıcal Students’ Academıc Achıevement, Cognıtıve Load, And Vıews Toward Implementatıon. Unpublished doctoral dissertation, Atatürk University, Erzurum.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y. (2014). İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393-404.
  • Lamon, S. J. (2001). Presenting and representing: From fractions to rational numbers. In A. A. Cuoco & F. R. Curcio (Eds.), The roles of representation in school mathematics (pp. 146-165). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Leinhardt, G. & Smith, D. (1984). Expertise in mathematics instruction: Subject matter knowledge. ERIC (ED247137).
  • Liu, T.-Y., Tan, T.-H., & Chu, Y.-L. (2009). Outdoor natural science learning with an RFID-supported immersive ubiquitous learning environment. Educational Technology & Society, 12(4), 161–175.
  • Loc, N. P., Tong, D. H., & Chau, P. T. (2017). Identifying the Concept" Fraction" of Primary School Students: The Investigation in Vietnam. Educational Research and Reviews, 12(8), 531-539.
  • Malcolm, P.S. (1987). Understanding Rational Numbers. Mathematics Teachers, 80, 518-521.
  • MEB (2013). Ortaokul Matematik Dersi (5 - 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB, Ankara.
  • Ndalichako, J. L. (2013). Analysis of pupils’ difficulties in solving questions related to fractions: The case of primary school leaving examination in Tanzania. Creative Education, 4(9), 69.
  • Orton, A. & Frobisher, L., (1996). Introduction to Education-Insights Into Teaching Mathematics. Cassell.
  • Özçakır, B. (2017). Fostering Spatial Abilities of Seventh Graders through Augmented Reality Environment in Mathematics Education: A Design Study (Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma), Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Perry, J. A., & Atkins, S. L. (2002). It's not just notation: Valuing children's representations. Teaching Children Mathematics, 9(4), 196.
  • Pesen, C. (2007). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları [Students’ Misconceptions About Fractions]. Eğitim ve Bilim, 32(143), 79-88.
  • Pesen, C. (2010). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 32(143).
  • Radu, I. (2014). Augmented reality in education: a meta-review and cross-media analysis. Personal and Ubiquitous Computing, 18(6), 1533-1543.
  • Sotiriou, S., & Bogner, F. X. (2008). Visualizing the invisible: augmented reality as an innovative science education scheme. Advanced Science Letters, 1, 114–122.
  • Suh, J., Moyer, P. S., & Heo, H. J. (2005). Examining technology uses in the classroom: Developing fraction sense using virtual manipulative concept tutorials. Journal of Interactive Online Learning, 3(4), 1-21.
  • Soylu Y., & Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Stafylidou, S., & Vosniadou, S. (2004). The development of students’ understanding of the numerical value of fractions. Learning and instruction, 14(5), 503-518.
  • Tutak, T. & Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. 8th International Educational Technology Conference içinde (s. 1058-1061). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tutkun, O. F., Güzel, G., Köroğlu, M., & İlhan, H. (2012). Bloom’s Revised Taxonomy and Critics on It. The Online Journal of Counseling and Education - July 2012, 1(3), 23-30.
  • Wang, X., & Dunston, P. S. (2006). Compatibility issues in Augmented Reality systems for AEC: An experimental prototype study. Automation in Construction, 15(3), 314-326.
  • Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41-49.
  • Yılmaz, R. M. (2014). Effects of Three Dimensional Storytelling Developed with Augmented Reality Technology on Narrative Skill and Creativity, (Unpublished Doctoral Dissertation), Atatürk Üniversitesi, Erzurum.

An Analysis of The Effects of Augmented Reality Activities in Teaching Fractions on 5th Grade Students’ Math Achievement and Attitudes

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 21 - 41, 30.06.2019
https://doi.org/10.17984/adyuebd.495731

Öz

In the scope of the
study, augmented reality activities for the fifth-grade mathematics were
designed and administrated with students during mathematics lesson. Sixty,
fifth grade, students from a middle school in Marmaris - Muğla participated to
this study. This study was designed as pretest - posttest experimental
research method without control group. An achievement test about fractions was
applied as pre-test and post-test to students. In addition, Mathematics
attitude scale developed by Aşkar (1986) was also administrated as pre-test
and post-test to observe the change in attitudes of students towards
mathematics. As a result of the study, it was found that there was a
significant difference between the scores of the pre-test and the post-test
application of the achievement test. The students' attitudes towards
mathematics were also found to be significantly different between pre-test and
post-test applications. Moreover, it was also observed that there was no
significant difference in gender-based attitudes after the study while the
positive attitudes of male students were more favorable than that of girls
before the study, and that positive attitudes were balanced among male and
female students during this study.

Kaynakça

  • Aksu, M. (1997). Student performance in dealing with fractions. The Journal of Educational Research, 90(6), 375-380.
  • Amato, S. A. (2005). Developıng students’understandıng of the concept of fractıons as numbers. International Group for the Psychology of Mathematics Education, 49.
  • Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence-Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355–385.
  • Başgün, M. & Ersoy, Y. (2000). Sayılar ve Aritmetik I: Kesir ve Ondalık Sayıların Öğretilmesinde Bazı Güçlükler ve Yanılgılar, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı: s:604-608, MEB Yay., Ankara.
  • Billinghurst, M., & Dünser, A. (2012). Augmented reality in the classroom. Computer, 45(7), 56-63.
  • Billinghurst, M., & Kato, H. (2002). Collaborative augmented reality. Communications of the ACM, 45(7), 64-70.
  • Bujak, K. R., Radu, I., Catrambone, R., Macintyre, B., Zheng, R., & Golubski, G. (2013). A psychological perspective on augmented reality in the mathematics classroom. Computers & Education, 68, 536-544.
  • Fennell, F., & Rowan, T. (2001). Representation: An important process for teaching and learning mathematics. Teaching Children Mathematics, 7(5), 288.
  • Gün, E. (2014). Effects of augmented reality applications on students' spatial abilities, (Unpublished Master Thesis), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güneş,G., & Asan, A. (2005). Oluşturmacı yaklaşıma göre tasarlanan öğrenme ortamının matematik başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:25, Sayı 1, 105-121 Haniff, D. J., & Baber, C. (2003). User evaluation of augmented reality systems. Proceedings of The Seventh International Conference on Information Visualization, 505-511. doi:10.1109/IV.2003.1218032
  • Hart, K.M., (1993) Fractions. In K. M. Hart (Ed.,) Children’s Understanding of Mathematics:11-16, (p.66-81). John Murray: London.
  • Haser, Ç. & Ubuz, B., (2001). İlköğretim 5. sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusunda Kavramsal Anlama ve İşlem Yapma Performansı, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, s: 609-612, MEB Yay., Ankara.
  • Haser, Ç. & Ubuz, B., (2003). Students’ Conception of Fractions: A Study of 5th Grade Students, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 64-69
  • Hecht, S. A., & Vagi, K. J. (2012). Patterns of strengths and weaknesses in children’s knowledge about fractions. Journal of Experimental Child Psychology, 111(2), 212-229.
  • Kaufmann, H., & Schmalstieg, D. (2003). Mathematics and geometry education with collaborative augmented reality. Computers & Graphics, 27(3), 339–345.
  • Küçük, S. (2015). Effects of Learnıng Anatomy Vıa Mobıle Augmented Realıty on Medıcal Students’ Academıc Achıevement, Cognıtıve Load, And Vıews Toward Implementatıon. Unpublished doctoral dissertation, Atatürk University, Erzurum.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y. (2014). İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393-404.
  • Lamon, S. J. (2001). Presenting and representing: From fractions to rational numbers. In A. A. Cuoco & F. R. Curcio (Eds.), The roles of representation in school mathematics (pp. 146-165). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Leinhardt, G. & Smith, D. (1984). Expertise in mathematics instruction: Subject matter knowledge. ERIC (ED247137).
  • Liu, T.-Y., Tan, T.-H., & Chu, Y.-L. (2009). Outdoor natural science learning with an RFID-supported immersive ubiquitous learning environment. Educational Technology & Society, 12(4), 161–175.
  • Loc, N. P., Tong, D. H., & Chau, P. T. (2017). Identifying the Concept" Fraction" of Primary School Students: The Investigation in Vietnam. Educational Research and Reviews, 12(8), 531-539.
  • Malcolm, P.S. (1987). Understanding Rational Numbers. Mathematics Teachers, 80, 518-521.
  • MEB (2013). Ortaokul Matematik Dersi (5 - 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB, Ankara.
  • Ndalichako, J. L. (2013). Analysis of pupils’ difficulties in solving questions related to fractions: The case of primary school leaving examination in Tanzania. Creative Education, 4(9), 69.
  • Orton, A. & Frobisher, L., (1996). Introduction to Education-Insights Into Teaching Mathematics. Cassell.
  • Özçakır, B. (2017). Fostering Spatial Abilities of Seventh Graders through Augmented Reality Environment in Mathematics Education: A Design Study (Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma), Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Perry, J. A., & Atkins, S. L. (2002). It's not just notation: Valuing children's representations. Teaching Children Mathematics, 9(4), 196.
  • Pesen, C. (2007). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları [Students’ Misconceptions About Fractions]. Eğitim ve Bilim, 32(143), 79-88.
  • Pesen, C. (2010). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 32(143).
  • Radu, I. (2014). Augmented reality in education: a meta-review and cross-media analysis. Personal and Ubiquitous Computing, 18(6), 1533-1543.
  • Sotiriou, S., & Bogner, F. X. (2008). Visualizing the invisible: augmented reality as an innovative science education scheme. Advanced Science Letters, 1, 114–122.
  • Suh, J., Moyer, P. S., & Heo, H. J. (2005). Examining technology uses in the classroom: Developing fraction sense using virtual manipulative concept tutorials. Journal of Interactive Online Learning, 3(4), 1-21.
  • Soylu Y., & Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Stafylidou, S., & Vosniadou, S. (2004). The development of students’ understanding of the numerical value of fractions. Learning and instruction, 14(5), 503-518.
  • Tutak, T. & Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. 8th International Educational Technology Conference içinde (s. 1058-1061). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tutkun, O. F., Güzel, G., Köroğlu, M., & İlhan, H. (2012). Bloom’s Revised Taxonomy and Critics on It. The Online Journal of Counseling and Education - July 2012, 1(3), 23-30.
  • Wang, X., & Dunston, P. S. (2006). Compatibility issues in Augmented Reality systems for AEC: An experimental prototype study. Automation in Construction, 15(3), 314-326.
  • Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41-49.
  • Yılmaz, R. M. (2014). Effects of Three Dimensional Storytelling Developed with Augmented Reality Technology on Narrative Skill and Creativity, (Unpublished Doctoral Dissertation), Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Duygu Özdemir

Bilal Özçakır 0000-0003-2852-1791

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, D., & Özçakır, B. (2019). Kesirlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Etkinliklerinin 5.sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 9(1), 21-41. https://doi.org/10.17984/adyuebd.495731

Cited By

Assessing the Utilization Level of Metaverse
International Journal of Distance Education Technologies
https://doi.org/10.4018/IJDET.346988










                                                                                             

by-nc-nd.png?resize=300%2C105&ssl=1 Bu eser CC BY-NC-ND Atıf-GayriTicari-Türetilemez ile lisanslanmıştır.