BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTS OF CREATIVE DRAMA TECHNIQUE ON WRITING ANXIETY OF THE STUDENTS

Yıl 2013, , 975 - 992, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.413

Öz

The aim of this study is to research the effects of creative drama technique on writing anxiety. Semi-experimental pattern with pretest-endtest control group was used in research. Test group of the study consists of 44 first class students who studying the firs intruction and control group of the study consists of 43 first class students who studying the second intruction from Atatürk University Kâzım Karabekir Education Faculty English Education Department. The data of the study were obtained with Writing Anxiety Scale (YKÖ) prepared by Yaman (2010). Analysis of the data was used (unrelated) t test and (related) t test. The end of the study, it was understood that creative drama technique has a positive effect on the writing anxiety.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H., Ö. (2000). “Yaratıcı Drama Öğretmeni Yetiştirmenin Önemi ve Gerekliliği.” Eğitim ve Yaşam, Bahar-yaz, s. 5-8.
  • Aslan, A., Şahin A., Şahin, E., Akçay, A. (2011). “Yaratıcı Drama Yönteminin İlköğretim Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Tutumlarına Etkisi.”Millî Eğitim, S.190, s.234-247.
  • Ataman, M. (2011). Yaratıcı Yazma İçin Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi Yayınları (2. Baskı).
  • Aykaç, M. , Adıgüzel, H., Ö. (2011). “Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Dramanın Yöntem Olarak Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Etkisi.” Kastamonu Eğitim Dergisi. C.19, s. 297-314.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürsakal, N. ( 2009). Çıkarımsal İstatistik. Bursa: Dora Yayıncılık.
  • İpşiroğlu, Z. (2006). Yaratıcı Yazma. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Kara, Ö. T. (2011). “Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin Türkçe Dersi İkinci Kademe Öğrencilerinin Tutumlarına Etkisi.” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 239-253.
  • Kara, Ö. T. (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Karakuş, F. (2000). Drama Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kırmızı, F. S. (2008). “Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Tutum Ve Okuduğunu Anlama Stratejileri Üzerindeki Etkisi.” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (23), 95-109.
  • Koçak, R., Barut, Y., Korkmaz, İ., İnan, H. Z., Gültekin, M. Öztan Ulusoy, Y., Taşdelen Karaçay, A., Aktuğ, S., İlhan, T., Oral, B., Avanoğlu, Y., Şahan, H. H., Uyangör, N., Işıtan, S., Gökalp, M., Köse, E., Küçükoğlu, A., Gündoğdu, K., Ozan, C., Akınoğlu, O., Çoban, A., Çubukçu, Z. (2011). Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (Ed.: Behçet Oral). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Köklü, S. (2003). Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinlediğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Maden, S. (2010). “Türkçe Öğretmenlerinin Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlilikleri”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Hatay:, C. 7, S. 14, ss. 259-274.
  • Quandt, I. J. (1982). Language Arts for the Child. New Jersey/USA: Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs.
  • Şimşek, T. (2004). İlköğretimde Drama. Kuramsal Bilgiler ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Suna Yayınlar.
  • TDK Türkçe Sözlük (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları (10. Baskı).
  • Tiryaki, E. N. (2011).Üniversite Öğrencilerinin Tartışmacı Metin Yazma Becerileri ile Yazma Kaygısı ve Eleştirel Düşünme Becerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Tulgay, B. (1997). Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan Ergenlerin Yaratıcılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, R. A., Somers, J. W. (2011). Hümanist İlköğretim Programları İçin: İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yaman, H. (2010). “Türk öğrencilerinin yazma kaygısı: Ölçek geliştirme ve çeşitli değişkenler açısından yordama çalışması.” International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 267-289.
  • Zorbaz, K. Z. (2010). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazma Kaygı ve Tutukluluğunun Yazılı Anlatım Becerileriyle İlişkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

YARATICI DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN YAZMA KAYGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2013, , 975 - 992, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.413

Öz

Bu çalışmanın amacı yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunu Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Eğitimi Bölümünün gündüz öğretiminde öğrenim gören 44 birinci sınıf öğrencisi, kontrol grubunu ise yine aynı bölümün gece öğretiminde öğrenim gören 43 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Yaman (2010) tarafından hazırlanan “Yazma Kaygısı Ölçeği (YKÖ)” ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız örneklemler ve bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerinde olumlu yönde etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H., Ö. (2000). “Yaratıcı Drama Öğretmeni Yetiştirmenin Önemi ve Gerekliliği.” Eğitim ve Yaşam, Bahar-yaz, s. 5-8.
  • Aslan, A., Şahin A., Şahin, E., Akçay, A. (2011). “Yaratıcı Drama Yönteminin İlköğretim Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Tutumlarına Etkisi.”Millî Eğitim, S.190, s.234-247.
  • Ataman, M. (2011). Yaratıcı Yazma İçin Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi Yayınları (2. Baskı).
  • Aykaç, M. , Adıgüzel, H., Ö. (2011). “Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Dramanın Yöntem Olarak Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Etkisi.” Kastamonu Eğitim Dergisi. C.19, s. 297-314.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürsakal, N. ( 2009). Çıkarımsal İstatistik. Bursa: Dora Yayıncılık.
  • İpşiroğlu, Z. (2006). Yaratıcı Yazma. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Kara, Ö. T. (2011). “Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin Türkçe Dersi İkinci Kademe Öğrencilerinin Tutumlarına Etkisi.” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 239-253.
  • Kara, Ö. T. (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Karakuş, F. (2000). Drama Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kırmızı, F. S. (2008). “Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Tutum Ve Okuduğunu Anlama Stratejileri Üzerindeki Etkisi.” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (23), 95-109.
  • Koçak, R., Barut, Y., Korkmaz, İ., İnan, H. Z., Gültekin, M. Öztan Ulusoy, Y., Taşdelen Karaçay, A., Aktuğ, S., İlhan, T., Oral, B., Avanoğlu, Y., Şahan, H. H., Uyangör, N., Işıtan, S., Gökalp, M., Köse, E., Küçükoğlu, A., Gündoğdu, K., Ozan, C., Akınoğlu, O., Çoban, A., Çubukçu, Z. (2011). Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (Ed.: Behçet Oral). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Köklü, S. (2003). Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinlediğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Maden, S. (2010). “Türkçe Öğretmenlerinin Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlilikleri”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Hatay:, C. 7, S. 14, ss. 259-274.
  • Quandt, I. J. (1982). Language Arts for the Child. New Jersey/USA: Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs.
  • Şimşek, T. (2004). İlköğretimde Drama. Kuramsal Bilgiler ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Suna Yayınlar.
  • TDK Türkçe Sözlük (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları (10. Baskı).
  • Tiryaki, E. N. (2011).Üniversite Öğrencilerinin Tartışmacı Metin Yazma Becerileri ile Yazma Kaygısı ve Eleştirel Düşünme Becerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Tulgay, B. (1997). Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan Ergenlerin Yaratıcılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, R. A., Somers, J. W. (2011). Hümanist İlköğretim Programları İçin: İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yaman, H. (2010). “Türk öğrencilerinin yazma kaygısı: Ölçek geliştirme ve çeşitli değişkenler açısından yordama çalışması.” International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 267-289.
  • Zorbaz, K. Z. (2010). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazma Kaygı ve Tutukluluğunun Yazılı Anlatım Becerileriyle İlişkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Sevim Bu kişi benim

Nur Hümeyra Özdemir Erem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Sevim, O., & Erem, N. H. Ö. (2013). YARATICI DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN YAZMA KAYGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 975-992. https://doi.org/10.14520/adyusbd.413