This is a descriptive study which aims at revealing the general tendencies in the master’s and doctoral theses concerning environmental education which were published in Turkey between 1992 and 2011. Within the scope of the research subject, the database of YÖK National Theses Centre was scanned, and 147 master’s theses and 31 doctoral theses were included in the study sample. These master’s and doctoral theses were examined in terms of the year of the study, the university, the research subject, the sample, the method of the study, the data collection techniques and collection tools, and data analysis techniques. In the light of the findings obtained as a result of this study, suggestions were made as to this study and also as intended for the researchers who are going to study subjects related to environmental education
Araştırma 1992-2011 yılları arasında Türkiye’de çevre eğitimi ile ilgili
yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimleri açığa
çıkarmak amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma konusu
kapsamında YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanı taranarak 147 yüksek
lisans ve 31 doktora tezi örnekleme dahil edilmiştir. Örneklemdeki tezler
çalışmanın yapıldığı yıl, üniversite, araştırma konusu, çalışma grubu,
araştırma yöntemi, veri toplama teknikleri ve aracı, veri çözümleme
teknikleri açısından incelenmiştir. Analizler sonucunda çevre eğitimi ile
ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerinin en fazla sırasıyla Gazi
Üniversitesi, ODTÜ ve Marmara Üniversitesi’nden yayımlandığı; çalışma
grubu olarak yükseköğretim ve ilköğretim öğrencilerinin; araştırma
konusu olarak çevreye yönelik tutum, çevre bilinci ve çevre bilgisi;
araştırma deseni tarama modeli ve deneysel desen; veri toplama tekniği
olarak yazılı veri toplama ve görüşme; veri analizinde ise parametrik
testler ve betimsel istatistik olduğu sonuçlarına varılmıştır. Araştırma
sonunda elde edilen bulgular sonucunda çalışmaya ve çevre eğitimi
çalışacak olan araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 19 |