Çocuk hakları, çocukların doğuştan sahip olduğu onları koruma altına alan haklardır. Bu hakların uygulamaya konulabilmesi öncelikle çocukların haklarını bilmesi ile yakından ilişkilidir. Ayrıca çocuk hakları çocukların yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durum gibi değişkenlerden etkilenmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı farklı sosyoekonomik düzeylerden gelen çocukların çocuk haklarına ilişkin algılarını onların kendi yazılı ifadeleriyle ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada maksimum çeşitlilik örneklemesinden yararlanılmıştır. Araştırma, katılan öğrencilerin çeşitliliğini yansıtmak amacıyla alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeydeki okullarda 91 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler doküman incelemesi yoluyla toplanmış, analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada bulgular sosyoekonomik durumlar dikkate alınarak sunulmuştur. Çocuğa ilişkin algılar, çocuk haklarının içeriğine ilişkin algılar, çocuk haklarına ilişkin yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri araştırmada ortaya çıkan temalardır. Araştırmada öğrencilerin çocuğu gelecekle ilişkilendirdikleri görülmüştür. Tüm sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin çocuk hakları bağlamında eğitim hakkına vurgu yaptıkları ve yaşanan sorunlarda farklı yaşam koşullarını ön plana çıkardıkları görülmüştür. Ayrıca yine tüm sosyoekonomik düzeydeki öğrenciler eğitim görme konusunda öneride bulunmuşlardır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 24 |