Beslenme ile ilgili TV, sosyal medya vs. kanallar aracılığı ile verilen bilgiler tüketicilerde tam olarak verimli olmamaktadır. Ayrıca işin uzmanı olmayan insanlar tarafından her geçen gün artan bilgi kirliliği tüketicileri olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle bu çalışmada bilgi kirliğinin üniversite öğrencilerinin tutum ve davranışları üzerine etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla Eylül 2019-Aralık 2019 yılları arasında yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Anket soruları içerisinde öğrencilerin demografik özellikleri ile beslenme üzerine edinilen bilgi hakkında tutum ve davranışlarını içeren sorular bulunmaktadır. Sonuç olarak yapılan çalışmaya toplam 423 üniversite öğrencisi (%54.61 kadın, %45.39 erkek) katılmıştır. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların en fazla tavuk eti en az ise turşu hakkında çelişkili bilgi duydukları belirlenmiştir. Ayrıca bu bilgi kirliliği ile önerilen bilgilerin hangisine inanacaklarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle işin uzmanı olmayan insanların her konuda tüketicileri yönlendirmeleri yanlış ve hatalı sonuçlara neden olabilmektedir.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
19.SAĞ.BiL.03
Information about nutrition through TV, social media, etc. channels is not fully efficient for consumers. In addition, information pollution that is increasing day by day by people who are not experts in the business affects the consumers negatively. Therefore, in this study, the effects on the attitudes and behaviours of university students against information pollution were investigated. For this purpose, face-to-face surveys were conducted between September 2019 and December 2019. Among the questionnaire questions, there are questions about the demographic characteristics of the students and their attitudes and behaviours about the knowledge gained on nutrition. As a result, a total of 423 universities (54.61% female, 45.39% male) participated in the study. According to the results of the analysis, it was determined that they heard conflicting information about chicken meat the most and pickle the least. In addition, with this information pollution, it is revealed that they do not know which of the proposed information to believe. For this reason, people who are not experts in the business can lead to wrong and erroneous results when they direct consumers in every subject.
19.SAĞ.BiL.03
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Veteriner Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 19.SAĞ.BiL.03 |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.