Gelibolu tarih boyunca birbirinden farklı kültürlerin kesişme noktasında yer alan, dünyanın sayılı bölgelerinden biridir. Tarihsel süreçteki mekânsal ve kültürel gelişimini; iki kıta arasında bir köprü oluşuna, şehir merkezinde korunaklı limana sahip olmasına ve askeri açıdan Boğazdan geçişlerde önemli bir üs olmasına borçlu olan Gelibolu, Marmara ve Ege Deniz’lerine olan kıyıları nedeni ile balıkçılık ürünleri üretimi açısından da çok önemlidir. Gelibolu’da balık denilince ilk akla gelen sardalya, sardalya denildiğinde ise ilk akla gelen, balık konserveleridir. Yörede üretilen tuzlu balık, yağlı-tuzlu, kızlı sardalya gibi ürün çeşitleri ile lakerda, çiroz ve ançüez Gelibolu’da üretilen simge balık ürünleridir. Ancak balıkçılık ve işlenmiş balık ürünleri üretimi, son dönemlerde yaşanan ekonomik krizler ve iklimsel değişiklikler nedeniyle durma noktasına gelmiştir. Balıkçılık konusunda Gelibolu da var olan geleneğin yok olmasına müsaade edilmemeli, kurumlar tarafından destekleme çalışmaları yapılmalıdır.
Yok
-
-
Gallipoli is one of the few regions in the world that has been at the crossroads of different cultures throughout history. Its spatial and cultural development in the historical process; Owing to being a bridge between Asia and Europe, having a sheltered port and being an important naval base in the passage from the Bosphorus to the Marmara, Gallipoli is very important in terms of fishing products production due to its shores to the Marmara and Aegean Seas. The first thing that comes to mind when talking about fish in Gallipoli is sardines, and when sardines are mentioned, the first thing that comes to mind is canned fish. Products such as salted fish, oily-salted, fried sardines and lacquer, kipper and anchovies are the iconic fish products produced in Gallipoli. However, the production of fisheries and processed fish products has come to a standstill due to the recent economic crises and climatic changes. The tradition of fishing in Gallipoli should not be allowed to disappear, and support activities should be carried out by institutions.
Keywords: Socio-demographic structure, Food safety, Food consumer behaviour, Turkey
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gıda Mühendisliği, Balıkçılık Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 6 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.