Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, , 232 - 244, 31.03.2021
https://doi.org/10.31592/aeusbed.804016

Öz

Kaynakça

  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
  • Chang, F. C. (2002). Intelligent assessment of distance learning. Information Sciences, 140, 105-125.
  • Chaudhary, S. V. S. & Dey, N. (2013). Assessment in open and distance learning system (ODL): a challenge. Open Praxis, 5 (3), 207–216.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Londra: SAGE.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw Hill.
  • Hatzipanagos, S. & Warburton, S. (2009). Feedback as dialogue: exploring the links between formative assessment and social software in distance learning. Learning Media and Technology 34 (1). 45-59.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. AUAd, 2(1), 52-70.
  • Ogange, B. O., Agak, J. O., Okelo, K. O. & Kiprotich, P. (2018). Student perceptions of the effectiveness of formative assessment in an online learning environment. Open Praxis, 10 (1), 29–39.
  • Ouazad, A. & Page, L. (2013). Students' perceptions of teacher biases: Experimental economics in schools. Journal of Public Economics, 105, 116–130. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2013.05.002
  • Pitt, E., & N. Winstone (2018). The impact of anonymous marking on students' perceptions of fairness, feedback and relationships with lecturers. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43(7):1183–1193. doi:10.1080/02602938.2018.1437594.
  • Rossiter, S. (2020). Cheating becoming an unexpected COVID-19 side effect for universities. 25 Temmuz 2020 tarihinde https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/cheating-becoming-an-unexpected-covid-19-side-effect-for-universities-1.5620442 adresinden erişilmiştir.
  • Turner, J. & Briggs, G. (2018). To see or not to see? Comparing the effectiveness of examinations and end of module assessments in online distance learning. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43 (7), 1048-1060.
  • Yue, W. S. & Kaur, S. (2016). A survey of students' perceptions on online assessment in the modular object-oriented dynamic learning environment (MOODLE). Advanced Science Letters, 12, 4082-4086.
  • Tippin, G. K., Lafreniere, K.D & Page, S. (2012). Student perception of academic grading: Personality, academic orientation, and effort. Active Learning in Higher Education, 13(1) 51–61. doi: 10.1177/1469787411429187

Yükseköğretimde Uzaktan Ölçme ve Değerlendirme Deneyimleri: Üç Devlet Üniversitesinden Bir Örnek

Yıl 2021, , 232 - 244, 31.03.2021
https://doi.org/10.31592/aeusbed.804016

Öz

Yüz yüze verilen derslerin salgından dolayı uzaktan eğitime aktarılması, iyi planlanmış, zamana yayılmış uzaktan eğitim uygulamalarından farklıdır. Bu nedenle, paydaş deneyimlerin iyi anlaşılmasının ve gereken sonuçların çıkarılarak, ders, bölüm ve kurum bazında ileriye dönük planlamaların yapılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu planlamalar yapılırken, deneyimi dinlenilmesi gereken en önemli paydaşlar ise öğrencilerdir. Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi ile öğrencilerin acil uzaktan eğitimle yürütülen Ölçme ve Değerlendirme derslerine dair deneyimleri incelenmiştir. Veri toplama basamağında, üç farklı devlet üniversitesinde, acil uzaktan eğitimle yürütülen Ölçme ve Değerlendirme derslerine kayıtlı lisans öğrencilerine, deneyimlerini anlamak amacıyla, anket uygulanmıştır. Analizler, anket maddelerine yanıt veren 144 öğrenciden elde edilen veriler üzerinde yürütülmüştür. Veriler analiz edilirken betimsel istatistiklerden ve parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Ayrıca ankette yer alan bir adet açık uçlu maddeye verilen öğrenci yanıtları da betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Buna göre, öğrencilerin çoğunlukla, dersteki ölçme ve değerlendirme uygulamalarının objektifliği ve uygunluğu konusunda olumlu görüş bildirdiği, ancak uzaktan sınav süresinin yeterliliği, elektronik kaynaklara erişim imkanları ve uzaktan sınavlara hazırlanma motivasyonu gibi başlıklarda ortalama olarak, daha düşük memnuniyete sahip oldukları saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin önemli bir kısmının uygulanan uzaktan ölçme değerlendirme yöntemlerinin derse uygunluğu ile ilgili olumlu deneyimlere sahip olduğu, olumsuz görüş bildirenlerin, ödevlerin sayıca fazlalığı ve ayrılan sürenin yetersizliğine ilişkin vurgular yaptığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
  • Chang, F. C. (2002). Intelligent assessment of distance learning. Information Sciences, 140, 105-125.
  • Chaudhary, S. V. S. & Dey, N. (2013). Assessment in open and distance learning system (ODL): a challenge. Open Praxis, 5 (3), 207–216.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Londra: SAGE.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw Hill.
  • Hatzipanagos, S. & Warburton, S. (2009). Feedback as dialogue: exploring the links between formative assessment and social software in distance learning. Learning Media and Technology 34 (1). 45-59.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. AUAd, 2(1), 52-70.
  • Ogange, B. O., Agak, J. O., Okelo, K. O. & Kiprotich, P. (2018). Student perceptions of the effectiveness of formative assessment in an online learning environment. Open Praxis, 10 (1), 29–39.
  • Ouazad, A. & Page, L. (2013). Students' perceptions of teacher biases: Experimental economics in schools. Journal of Public Economics, 105, 116–130. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2013.05.002
  • Pitt, E., & N. Winstone (2018). The impact of anonymous marking on students' perceptions of fairness, feedback and relationships with lecturers. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43(7):1183–1193. doi:10.1080/02602938.2018.1437594.
  • Rossiter, S. (2020). Cheating becoming an unexpected COVID-19 side effect for universities. 25 Temmuz 2020 tarihinde https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/cheating-becoming-an-unexpected-covid-19-side-effect-for-universities-1.5620442 adresinden erişilmiştir.
  • Turner, J. & Briggs, G. (2018). To see or not to see? Comparing the effectiveness of examinations and end of module assessments in online distance learning. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43 (7), 1048-1060.
  • Yue, W. S. & Kaur, S. (2016). A survey of students' perceptions on online assessment in the modular object-oriented dynamic learning environment (MOODLE). Advanced Science Letters, 12, 4082-4086.
  • Tippin, G. K., Lafreniere, K.D & Page, S. (2012). Student perception of academic grading: Personality, academic orientation, and effort. Active Learning in Higher Education, 13(1) 51–61. doi: 10.1177/1469787411429187
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beyza Aksu Dünya 0000-0003-4994-1429

Eren Can Aybek 0000-0003-3040-2337

Murat Doğan Şahin 0000-0002-2174-8443

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2021
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Aksu Dünya, B., Aybek, E. C., & Şahin, M. D. (2021). Yükseköğretimde Uzaktan Ölçme ve Değerlendirme Deneyimleri: Üç Devlet Üniversitesinden Bir Örnek. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244. https://doi.org/10.31592/aeusbed.804016