Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitimin Öğretim Elemanları Açısından Değerlendirilmesi: Covid-19 Pandemi Süreci

Yıl 2021, , 1007 - 1025, 29.11.2021
https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291

Öz

Çalışmada Covid-19 pandemi sürecinde derslerine uzaktan eğitim yoluyla devam eden eğitim fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmaya dahil olan öğretim elemanları, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Öğretim elemanlarından veri toplama amacı ile araştırmacılar tarafından hazırlanan çevrimiçi anket kullanılmıştır. Ortaya çıkan verilerin analiz edilmesinde betimsel istatistikten faydalanılmıştır. Sonuçlar yüzde ve frekans olarak ifade edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre; öğretim elemanlarının büyük bir kısmının Adobe Connect programına hakim olduğu, Adobe Connect programının uzaktan eğitimde kullanılmasının kısmen yeterli olduğu, uzaktan eğitimin uygulanmasındaki en büyük engelin altyapı yetersizlikleri olduğu, uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci açısından kısmen verimli olduğu, derslerde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin çoğunluğunun sözel anlatımdan oluştuğu, uzaktan eğitim ders sürelerinin yeterli olduğu, öğretim elemanlarının öğrencilerle etik ihlaller yaşayabileceklerini düşünmeleri sebebiyle ders içeriklerini paylaşmak istemedikleri, öğrencilere ders esnasında söz hakkı tanındığı, zorunlu uzaktan eğitim sonrasında takviye eğitimler yapılabileceği, uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirmelerin gerçeği kısmen yansıttığını düşündükleri ve öğrencileri ödev yoluyla değerlendirmeye çalıştıkları belirlenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlara dayanarak uzaktan eğitim platformlarına yönelik öğretim elemanları ve öğrencilere eğitim verilmesi, alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinden daha fazla faydalanılması gibi önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Acar, Ç. (2000). Zihin özürlü̈ çocuklarda çalışan özel eğitim öğretmenlerinin karşılaştıkları davranışlarla ilgili görüş ve önerileri. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 97265)
  • Arkoful, V., & Abaidoo, N.(2015). The role of e-learning Advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Education 12(1), 29-42.
  • Balaman, F., & Tiryaki, S.H. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Balta, Y., & Türel, Y.K. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitimde kullanılan farklı ölçme değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin bir inceleme. Electronic Turkish Studies, 8(3). 37-45.
  • Barış, M.F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 36-46.
  • Barış, M.F., & Çankaya, P. (2016). Akademik personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Journal of Human Sciences, 13(1), 399-413.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 179-209.
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid 19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bengtsson, L. (2019). Take-home exams in higher education: a systematic review . Education Sciences, 9(4), 1-16
  • Bilgiç, H.G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumlarında web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (26. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cacheiro Gonzalez, M.L., Medina Rivilla, A., Dominguez Garrido, M.C., & Medina Dominguez, M. (2019). The learning platform in distance higher education: Students’ perceptions. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 71-95.
  • Chao, T, Saj, T. ve Tessier, F. (2006). Establishing a quality review for online courses. Educause Quarterly, 3, 32-39.
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 114 -133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Dinçer, S., & Yeşilpınar Uyar, M. (2016). E-öğrenme sistemlerinin kullanımı sürecinde karşılaşılan sınıf Yönetimi ile ilişkili sorunları ve çözüm önerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 21(4), 453-470.
  • Duban, N., & Şen, F.G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri Electronic Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri Balıkesir Üniversitesi örneği (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 602493).
  • Erol Şahin, A.N. (2019). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477-502.
  • Gonu, E., & Agyepong, G. K. Q. (2016). Students’ perception about quality of distance education at the university of Cape Coast, Ghana. European Journal of Business and Management, 8(15), 9-20.
  • Gregory, M.S.J. & Lodge, J.M. (2015). Academic workload: the silent barrier to implementation of technology-enhanced learning strategies n higher education. Distance Education 36(2), 210-230. https://doi.org/10.1080/01587919.2015.1055056
  • Gürer, M.D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry,7(1), 47-78.
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi (30. baskı). Nobel Akademi.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. & Doğan , M., (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70.
  • Orhan, F. & Günay, A. (2014). Üniversite öğrencilerinin internet tabanlı akademik usulsüzlük nedenlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 176-190. https://doi.org/10.12984/eed.41835
  • Ömeroğlu, E. (2019). Uzaktan eğitim sistemiyle ilgili bir araştırma: Sakarya örneği. In Book of Proceedings 48-63.
  • Özden, M., Özdemir Özden, D., & Biçer B. (2015). Akademik usulsüzlük: Öğretmen adaylarının görüşleri ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 506-525.
  • Özgen, C., & Reyhan, S. (2020). Satisfaction, utilitarian performance and learning expectations in compulsory distance education: A test of mediation effect. Educational Research and Reviews, 15(6), 290-297.
  • Özonur, M., Kamışlı, H., Yelken, T.Y. & Tokmak, H.S. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin Enocta öğrenme yönetim sistemi hakkında görüşlerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50 283-302.
  • Özgöl, M., Sarıkaya. İ., & Öztürk, M. (2016). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N.F., & Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Patricia, A. (2020). Collage students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open, 99(104), 1-33. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100011
  • Pepeler, E., Özbek, R., & Adanır, Y. (2018). Uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421-429.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from classroom to distance learning: Advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88.
  • Sakarya, G., & Zahal, O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15, 796-817.
  • Sarı, H. (2020) Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42),100-122. https://doi.org/10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1),40-53.
  • Şen, Ü. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uzaktan eğitim programları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2). 411-428.
  • Şenkal, O., & Dinçer, S. (2012). Geleneksel sınıfların uzaktan eğitim platformuna dönüştürülmesi: Bir model çalışması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 5(1), 13-18.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Evaluation 1(2), 29-38.
  • Türk Dil Kurumu Çevrimiçi Sözlüğü https://sozluk.gov.tr/adresinden 09.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8(1), 180-205. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m
  • Yıldız, M., & Erdem, M. (2015). Uzaktan eğitim ders programlarında ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik bilgi, inanç ve uygulamaları arasındaki ilişkiler. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 394811)

Evaluation of Distance Education in Terms of Academicians: Covid-19 Pandemic Process

Yıl 2021, , 1007 - 1025, 29.11.2021
https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291

Öz

This study aimed to reveal the views of the faculty of education lecturers, who continued their lessons through distance education during the Covid-19 pandemic, regarding distance education. Descriptive research design was preferred in this study. The lecturers included in the study were determined by convenience sampling, one of the non-random sampling methods. An online questionnaire prepared by the researchers was utilized to collect data from academic staff. Data was analyzed by descriptive statistics and results are reported as percentage and frequency. According to the results; it was found that the majority of the lecturers have mastered the Adobe Connect program, the use of the Adobe Connect program in distance education is partially sufficient, the biggest obstacle in the implementation of distance education is the infrastructure inadequacies, the application of distance education is partially efficient for the student, and the majority of the teaching methods and techniques used in the lessons are verbal expressions. The duration of the distance education lessons is sufficient, the lecturers do not want to share the course contents because they think they may experience ethical violations with the students, students are given the right to speak during the lessons, supplementary education can be done after compulsory distance education, lecturers think that the measurement and evaluations in distance education partially reflect the reality and they preferred to evaluate the students by homeworks. Based on the results, suggestions such as providing education to lecturers and students for distance education platforms, and making more use of alternative assessment and evaluation techniques were made.

Kaynakça

  • Acar, Ç. (2000). Zihin özürlü̈ çocuklarda çalışan özel eğitim öğretmenlerinin karşılaştıkları davranışlarla ilgili görüş ve önerileri. (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 97265)
  • Arkoful, V., & Abaidoo, N.(2015). The role of e-learning Advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Education 12(1), 29-42.
  • Balaman, F., & Tiryaki, S.H. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Balta, Y., & Türel, Y.K. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitimde kullanılan farklı ölçme değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin bir inceleme. Electronic Turkish Studies, 8(3). 37-45.
  • Barış, M.F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 36-46.
  • Barış, M.F., & Çankaya, P. (2016). Akademik personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Journal of Human Sciences, 13(1), 399-413.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 179-209.
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid 19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bengtsson, L. (2019). Take-home exams in higher education: a systematic review . Education Sciences, 9(4), 1-16
  • Bilgiç, H.G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumlarında web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (26. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cacheiro Gonzalez, M.L., Medina Rivilla, A., Dominguez Garrido, M.C., & Medina Dominguez, M. (2019). The learning platform in distance higher education: Students’ perceptions. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 71-95.
  • Chao, T, Saj, T. ve Tessier, F. (2006). Establishing a quality review for online courses. Educause Quarterly, 3, 32-39.
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 114 -133. https://doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Dinçer, S., & Yeşilpınar Uyar, M. (2016). E-öğrenme sistemlerinin kullanımı sürecinde karşılaşılan sınıf Yönetimi ile ilişkili sorunları ve çözüm önerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 21(4), 453-470.
  • Duban, N., & Şen, F.G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri Electronic Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri Balıkesir Üniversitesi örneği (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 602493).
  • Erol Şahin, A.N. (2019). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477-502.
  • Gonu, E., & Agyepong, G. K. Q. (2016). Students’ perception about quality of distance education at the university of Cape Coast, Ghana. European Journal of Business and Management, 8(15), 9-20.
  • Gregory, M.S.J. & Lodge, J.M. (2015). Academic workload: the silent barrier to implementation of technology-enhanced learning strategies n higher education. Distance Education 36(2), 210-230. https://doi.org/10.1080/01587919.2015.1055056
  • Gürer, M.D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry,7(1), 47-78.
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi (30. baskı). Nobel Akademi.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. & Doğan , M., (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70.
  • Orhan, F. & Günay, A. (2014). Üniversite öğrencilerinin internet tabanlı akademik usulsüzlük nedenlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 176-190. https://doi.org/10.12984/eed.41835
  • Ömeroğlu, E. (2019). Uzaktan eğitim sistemiyle ilgili bir araştırma: Sakarya örneği. In Book of Proceedings 48-63.
  • Özden, M., Özdemir Özden, D., & Biçer B. (2015). Akademik usulsüzlük: Öğretmen adaylarının görüşleri ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 506-525.
  • Özgen, C., & Reyhan, S. (2020). Satisfaction, utilitarian performance and learning expectations in compulsory distance education: A test of mediation effect. Educational Research and Reviews, 15(6), 290-297.
  • Özonur, M., Kamışlı, H., Yelken, T.Y. & Tokmak, H.S. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin Enocta öğrenme yönetim sistemi hakkında görüşlerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50 283-302.
  • Özgöl, M., Sarıkaya. İ., & Öztürk, M. (2016). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N.F., & Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Patricia, A. (2020). Collage students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open, 99(104), 1-33. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100011
  • Pepeler, E., Özbek, R., & Adanır, Y. (2018). Uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421-429.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from classroom to distance learning: Advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88.
  • Sakarya, G., & Zahal, O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15, 796-817.
  • Sarı, H. (2020) Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42),100-122. https://doi.org/10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1),40-53.
  • Şen, Ü. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uzaktan eğitim programları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2). 411-428.
  • Şenkal, O., & Dinçer, S. (2012). Geleneksel sınıfların uzaktan eğitim platformuna dönüştürülmesi: Bir model çalışması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 5(1), 13-18.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Evaluation 1(2), 29-38.
  • Türk Dil Kurumu Çevrimiçi Sözlüğü https://sozluk.gov.tr/adresinden 09.04.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8(1), 180-205. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m
  • Yıldız, M., & Erdem, M. (2015). Uzaktan eğitim ders programlarında ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik bilgi, inanç ve uygulamaları arasındaki ilişkiler. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 394811)
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seraceddin Levent Zorluoğlu 0000-0002-8958-0579

Gamze Devecioğlu 0000-0003-1508-8730

İdil Sayın 0000-0001-5546-2673

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Zorluoğlu, S. L., Devecioğlu, G., & Sayın, İ. (2021). Uzaktan Eğitimin Öğretim Elemanları Açısından Değerlendirilmesi: Covid-19 Pandemi Süreci. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1007-1025. https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291